Honda XR 600 R -97

laurid
Paikkakunta:
mäntsälä
Liittynyt:
8.5.2005 22:10

ViestiKirjoittanut laurid » 3.4.2008 14:19

Purtsi kirjoitti:
jusutus kirjoitti:Mulla ois hiilikuitunen Kotarin motoloksu ja Hussen numerokilpi jouten. Kummatki aitoa kuitua siis, ja todella kevyet. Paiskaa privaa jos kiinnostaa.
Kiitos, mutta ei kiitos. Tänään UPS:n lähetti toi Motocross-shop.de:stä tilatun paketin. Tuolta tilasin pientä hilpettä, kuten smotolokarin, rengasraudat, öljynsuodattimia, tulppia, eturattaan, etuhaarukan stefat(varalle, kuitenkin hajoaa keskellä kautta), ilmansuodattimen ja karjaraudat. Enpäs sitten tajunnut ostaa karjiksille mitään asennussarjaa... Jos jollain on ylimääräinen asennussarja Polisportin karjiksille sisähalkaisijaltaan 12 tai 14 milliselle tangolle, niin viestiä mulle!

Ensi viikolla pitäisi tehdä keväthuoltoa, säätää venat ja vaihtaa öljyt sekä laittaa motovanteet paikalleen. Jos vastaavuudenmukaisuustodistus nyt suvaitsisi saapua, niin katsastuksenkin voisi tehdä. Kysytään nyt vielä täälläkin, että kun rekisteröintikatsastus on tehty, niin miten nopeasti pyörällä pääsee ajamaan? Saako konttorilta jonkun väliaikaisen ajoluvan, kunnes kilvet saapuvat vai pitääkö kiltisti odottaa kilpien saapumista?
Kyllä yleensä tullut mukana kiinnikeet.
Purtsi
Paikkakunta:
Raum
Liittynyt:
18.4.2003 16:54

ViestiKirjoittanut Purtsi » 12.4.2008 21:04

Joo, miulleppa ei näköjään myydä sellasia...

Kävin eilen rekisteröimässä pyörän enskavanteilla ja pääs suorittamaan vähän laajempaa koeajoa. Asfaltilla aivan hirveä ajaa :D Pirellin nappularenkaat ei anna paljoa kanttailla, nappula alkaa muljuamaan tiukoissa kaarteissa, sekä vannelukot alkaa täristyttämään isommilla nopeuksilla. Soralla tämä taas on yllätyksellisesti parhaimmillaan. Todella hauska ja ketterä laite ajaa pieniä roudan raiskaamia hiekkateitä. Renkaista se parhain pito jo lähtenyt, joten on hauskaa ottaa pientä luisua mutkissa, vielä hauskempaa on pomppia routapaakuista, sisäinen pikkupoika pääsee valloilleen tilanteessa. Ehkä isoin miinus siitä, että joku on ratastanut tuon ehkä aavikkorallia varten, aivan järkyttävän pitkät välitykset. Tuota korjailin pikkusen vaihtamalla 15 piikkisen eturattaan tilalle 14 piikkisen. Vielä en ole kerennyt testata tuolla pienemmällä rattaalla.

Tänään tuli huollon kanssa ongelmia. Alottelin venttiilien säätöä, niin yllättäen työkalut hukassa tai paskana ja eikun autolla kaupungista lisää. Kun piti avata koneen poskesta yksi tulppa, että saa kampuran pyöriteltyä kohalleen venttilien säätöä varten, niin sepä olikin vähän liian tiukassa... Koitin irroitella irroitussprayn kanssa tulppaa vasaralla naputellen, mutta ei lähtenyt ja sain väännettyä sen tulpan kuusiokolon paskaks... Lievä vitutus päällä. Jospa jostain sais toisen tulpan tai sitten on teetätettävä toinen. Noh, sitten aloin asentamaan äänenvaimenninta, jonka olin käytettynä ostanut. Myyjä oli sen tilannut XR600:aan sopivana, mutta oli pitänyt sitä toisessa pyörässä kiinni. No, yllättäen putki ei sovi paikalleen, ei ole edes lähellä. Saa nähä tuleeko myytyä toi pois, vai patentoitua putki kohdalleen.

Supermotovanne on edelleen pajalla, toivottavasti sen nyt sais ennen ens viikonloppua, niin pääsis testailemaan sitäkin herkkua.
Kun savolainen puhuu, niin vastuu siirtyy kuulijalle!
PTuru
Liittynyt:
27.8.2008 23:14
XR600R ja XR650L erot

ViestiKirjoittanut PTuru » 27.8.2008 23:18

Elikkäs mitä eroja on kyseisten pyörien välillä pikaisella tarkastelulla kuvista ei muita suuria eroja löytynyt, kuin kännistyspolkimen puuttuminen 650:stä. Onko kellään kokemuksia 650L:stä?
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut ralliraita » 28.8.2008 0:35

PTuru kirjoitti:Elikkäs mitä eroja on kyseisten pyörien välillä pikaisella tarkastelulla kuvista ei muita suuria eroja löytynyt, kuin kännistyspolkimen puuttuminen 650:stä. Onko kellään kokemuksia 650L:stä?


Pienempi kaasutin, ilmajäähy, paskemmat iskarit, painavempi, 2istuttava, pienemmät päästöt. Vähemmä tehoa.
kassalla.
PTuru
Liittynyt:
27.8.2008 23:14
Hmm.

ViestiKirjoittanut PTuru » 28.8.2008 22:00

Pienempi kaasutin, ilmajäähy, paskemmat iskarit, painavempi, 2istuttava, pienemmät päästöt. Vähemmä tehoa.

Onkos tosiaan tuokin xr600r ollut nestejäähdytteinen? Mitenkäs tuo tehoero, kun käsittääkseni molemmat ovat tuolla rfvc koneella, onko koneen sisuskaluissa sitten kuitenkin eroja, vai onko 650l:ssä vain pienempi kaasutin?

Edit: Näyttäisi kyllä useiden lähteiden mukaan olevan tuossakin 600r:ssä tuo ilmajäähdytteinen rfvc kone...