Jatkoa seuraa.
Purin kantta jonkin verran. Nokka-akselit ovat vielä huolto-oppaan mukaan kulumisen rajoissa, mutta kyllähän tuolla jo kulumia näkyy.
Nämä kaksi ovat kaksi pahinta kulumaan, jota löytyi. Pitää katsella tekeekö noille mitään, vai antaako mennä vaan vielä vanhoilla. Mitäs olette mieltä?
Samoin joissain keinuvivuissa oli kulumaa reunoissa. Kuvattuna taas kaksi pahiten kulunutta yksilöä.
Keinuvipujen akselit olivat kuitenkin hyvässä kunnossa eikä mittausten mukaan juuri kuluneetkaan, vaikka niissäkin nyt pieniä jälkiä onkin...
Sylintereiden pinnat melko hyvässä kuosissa. Siltikin taidan ne hoonauttaa ja männänrenkaat vaihtaa. Tuonne olikin jo vaihdettu 0,5 ylikokomännät, jotka netin selaamisen perusteella ovat suurinta ylikokoa, mitä kaupasta saa, lukuunottamatta Wisecon mäntiä, jotka ovat sitten eri hintaluokassa. Kuvassa näkyy hyvin tuo paksu karstakerros, joka jokaisen sylinterin yläreunassa on.
En saanut ventiileitä irroitettua, kun ei löytynyt sopivaa puristinta työkaluista. Löytyi kyllä puristin, mutta jousi on sen verran syvällä kannen sisällä, että tasapäisellä puristimella ei yllä sinne painamaan jousta kiinni.
Seuraavaksi vielä kannen ja sylinterit koneistamoon, jossa kannelle varmaan aika täysi remontti. Suoristusta, seetien koneistusta ja tarvittaessa venttiilinohjureiden ja venttiilien uusimista itsellä mielessä... sekä hoonaus pytyille. Pitää vielä soitella koneistamoon (kunhan nyt löytäisin sopivan koneistamon
) missä kunnossa ottavat kannen mieluiten vastaan. Venttiilit kiinni vai irroitettuna.
Seuraavaksi itse moottorista irtoaa sitten startti, laturi, kytkin yms. kilkettä, jotka ovat vielä lohkopuolikkaiden irroittamisen edessä...