No uus 510hp M5 kiihtyy 0-200 14,9s. Nopein lambo, eli murcielago 640(myös hp) 11,2s.600cc supersportti merkistä, mallista ja vuosimallista riippuen 0-200 9,5-11,5s(1991-2008). Nopein zx6R -05-06 jolla kiihdytetty useissa testeissä 9,5s aikoihin.1000cc gsx-r 0-200 n. 7,5s.
Varttimaililla tehokkaat superautot vaikka corvette Z06 yltää sinne 12,50s lukemiin 180km/h loppunopeudella. Bomber weekendissä vakio 1000 gsxr:llä hyvä kuski ajoi 9,670/234,99km/h. Eli poistumisesta ei voi puhua samana päivänä. Ei ainakaan semmosilla autoilla pärjää jotka tuodaan ajamalla kiihdytysradalle ja lähdetään laillisesti ajamalla pois. Jos tehoja alkaa olla se 1000hp++ ja se saadaan välitettyä tiehen, niin sitten kannattaa tulla yrittämään. Mutta sitten taas sitä kannattaa verrata 300hp turbopyöriin. Ja mitä teet lambon ilmoitetulla 340 huippunopedeulla? Se ei kiihdy missään yleisellä tiellä tai radala läheskään sinne asti. Speed partyssa joensuun kentän kiitoradalla Gallardo ehti 269 lukemiin. Ja 600cc&suuremmat sportit kiihtyy jo sellaista haipakkaa, että kuskilla on iso sanansa sanottavana. Ei auta jos on R1 alla, jos sitä suorituskykyä ei saa käytettyä. Hyvä esimerkki viikonlopulta, R1:llä ajoi joku patu semmosia tasaisia 12s vartteja. 60 heppanen 150kilonen supermoto(duke 3) ylti suunnilleen samaan 70km/h pienemmällä loppunopeudella. R1 potentiaali riittäisi aina siihen tasan 10s aikoihin. Ja tuon 12s pääsee jo 70-80hp matkapyörillä. Eli kyse on siitä miten sitä pyörää osaa käskyttää.
Itselle ainakin riittää jo tuon 6R:n potentiaali, 10,9s/204km/h olisi mahdollisuudet ehtiä vartilla. Tämän kylän nopein auto, laitettu lasikuitukorinen 8,2l V8 virimyllyllä varustettu 500hp/600Nm? Stingray corvette ehtinyt parhaalla vedollaan 12,50s/180km/h. Ja tuommonen pyörä mikä tallissa on, maksaa tuon stingrayn vanne&rengassarjan verran. Aika tehotonkin pyörä riittäisi näiden tehokkaimpien autojen haastoon. Ja niitä oikeasti tehokkaita autoja on myöskin todella harvassa. Ja vakiopyörien nopeus radalla verrattuna näihin superautoihin, perustuu vain ja ainoastaan siihen seikkaan, että pyörän ylivoima mutkista kiihdytettäessä on murskaava. Lamboihin, ferrareihin yms saadaan nykyään tehtyä sen verran downforcea, että mutkanopeus on samaa luokkaa kuin sporttipyörillä, ja jarrutusmatka superautoilla on lyhyempi.
Sillon en lähtisi kilogixerillä viivoille, jos viereisellä kiihdytysradalla on nitrometanolia polttava mustangi wheelie barsin, slicksien ja 3000 hevosvoiman kera.