GS 500, raato ratakuntoon?

JuVa
Pyörä:
KTM EXC 250cc
Paikkakunta:
Orivesi
Liittynyt:
25.3.2007 19:19

ViestiKirjoittanut JuVa » 17.1.2010 21:20

Mukava aina seurailla tällaista kovan luokan projektointia 8) Hienoa jälkeä!
Galleria!
Japa.
Pyörä:
2x RS125, 2xPV, TS125r, SF2
Paikkakunta:
föglöBori
Liittynyt:
20.4.2007 14:48

ViestiKirjoittanut Japa. » 18.1.2010 17:29

taigerin kanssa oli jo huikeeta projektointia, näin omasta näkökulmasta ja nyt nostettu vieläkin lisää tasoa!:D

tosi loistavalta näyttää, mut hiukan sai miettiä, miten toi portaaton säätö tulee. Kun vaan onnistuis ni nättiä nättiä:D
Pv keulii kaasusta ja pysähtyy jarrusta.
X-Race Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 22.1.2010 18:08

Mielenkiintoinen idea nuo pienet hydraulisylinterit. Sylintereihin taitaa vain tulla melkoinen alipaine, joka aiheuttanee ongelmia.
Ei seiso
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 25.1.2010 22:47

Kiitokset kommenteista, koitetaan pitää tasoa yllä.

X-Race kirjoitti:Mielenkiintoinen idea nuo pienet hydraulisylinterit. Sylintereihin taitaa vain tulla melkoinen alipaine, joka aiheuttanee ongelmia.

Kuvissa näkyvät sylinterit menivät uusiksi lukuisten suunnitteluvirheidensä myötä, tulossa on paremmin mietityt ja hienommat versiot. Saan ne mahdollisesti valmiiksi ehkä jo tälläviikolla, nyt vaan pitäisi saada renkaat pikaisesti niin pääsisi korkeutta (mataluutta ;) ) mallailemaan!
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 8.2.2010 20:49

Linkusto edistyy...

Uudet ehkä jopa toimivat sylinterit on sorvailtu ja sovitettu paikoilleen. Kuvassa pyörä on tontissa, tästä syystä linkuston palikat ovat "väärissä" kulmissa ja jousitus tuskin toimii, tämä ei kuitenkaat haittaa koska noin alas pyörä lasketaan pelkästään parkissa. Alas laskettuna pyörä näyttää tältä, ajokorkeudessa puolestaan tältä. Mahdollisesti sopivat pumppu ja moottori ehdokkaat on nyt myös arvottu ensimmäisiksi testi kappaleiksi. Testattu ja pyörii, vielä kun jaksaisi nostaa pyörän :P. Kuten kuvista varmasti huomaa myös renkaat on saapuneet ja koekäytetty päällä että nähtiin tuleva korkeus.

Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä sopivan pienikokoinen takaiskuventtiili ja väliaikainen öljysäiliö, lopullinen versio kun tehdään todennäiköisesti kiinteäksi bensatankin kanssa tilansäästösyistä.
Jostain verstaan perältä pitäisi löytää myös hana, jolla pyörä lasketaan tonttiin.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Sirviö
Pyörä:
Usddt
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
12.9.2006 17:37

ViestiKirjoittanut Sirviö » 29.8.2010 21:22

Onkos tää edistyny millään lailla?
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 30.8.2010 21:09

Sirviö kirjoitti:Onkos tää edistyny millään lailla?

Tässä ollut vähän kaikenlaisia kiireitä ja nyt koulunkin alettua tuskin ainakaan helpottaa...

Suunnittelin koneella jo kuitenkin uudet T-palat valmiiksi ja linkusto on testattu niin pitkälle että tarvitsee enää uuden hanan toimiakseen virheettömästi. Tavoitteena oli saada pyörä ensi kevään näyttelyihin, mutta tällä hetkellä se tuntuu vähän liian utopistiselta :itku:. Kaikki tarpeelliset palikat tosin alkavat löytymään, aikaa vaan pitäisi jostain ostaa lisää...
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 19.9.2010 23:12

Todella mielenkiintoinen projekti. Onkos edistynyt yhtään?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 23.9.2010 20:37

MSJD kirjoitti:Todella mielenkiintoinen projekti. Onkos edistynyt yhtään?

Kiitos :P , kohta pitäisi alkaa tapahtua.

Kesän aikana rikotuista crossipyöristä viimeisen korjaus alkaa olla finaalissa ja enää olisi ninjan talviteloille laitto eli pesu + suojapeite päälle.
Ensiviikon alkupuolella mahdollisesti siis hakemaan alumiinia T-paloihin ja clipareihin niin pääsee lastuja leikkaamaan, etuakseli tuli myös suunniteltua ja sen materiaali enää vähän auki.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.