Tuossa vain SMRacing ihmetteli mitä h*lvetin järkeä on laittaa RapidBike vakiopyörään.
Yzä kertoo tutun laittaneensa Kawasakiin PC:n ja putken, jonka jälkeen teho jakautui järkevämmin.
Alan ammattilaisen kanssa olen keskustellut juuri näistä PC:n hyödyistä, myös ilman putken vaihtoa. Kun säädöt on kohdallaan ja järkevämmät, mm. kulutus voi pienentyä. Ajettavuuteen tulevia hyötyjä on, eikä tässä puhuta siis lisähepoista.
En hae PC:llä tai millään muullakaan tehoja lisää, ellei se nyt vielä käynyt selväksi. Miulla ei oo tarvetta lisätä pyörän suorituskykyä myöskään pyörää keventämällä ja omassa massassa ei ole kevennettävää.
Ei markketo projekteissa ole mitään vikaa

Onhan se höntti vertaus pyörän vs. kuskin kevennys, mutta jos pienikokoinen kuski pääsee kiihdytysajoissa lujempaa kuin muut, menestyksen syytä haetaan juuri siitä, että kuski on niin kevyt. Samoin vaikka joku ZXR400, mikä miulla oli ensimmäisenä pyöränä, varmasti kuljettaa yli 100-kiloista kuskia vähän nihkeämmin kuin 50-kiloista. Ainakin reilusti isommankokoista kyytiläistä kuljetettaessa moposta meinasi loppua puhti (sillä normiajotyylillä millä mopo minua jaksoi viedä eteenpäin). Eli pakostihan myös kuljettajan paino vaikuttaa pyörän suorituskykyyn?
Honda CBR 600 RR -06
Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Kawasaki ZXR 400 -94