Hussen koneen laakerit tuli milloin nyt tulivatkaan, hyvälaatuisia ovat ja kaikki oli sitä mitä pitikin. Näillä näkymin vaihteensiirtohaarukat tehdään uudet, tässä niitä olen yrittänyt mallintaa, mutta muoto luo omat haasteensa... Noh, reenaillaan
Jotain oikeatakin tuli tehtyä, nimittäin niputeltua yammua!
Venat elvytin vielä käyttökuntoon, eihän ne uutta vastaavat ole mutta jospa niillä kesä mentäisiin
Kameralle ei ollut jäänyt kuvaa kannesta, siinä vaiheessa kun sitä oltiin asentamassa, joten melkosta karstapaskaa tuolta vielä kuvissa löytyy. Kantta kiristellessä oli ongelmia kuuskolojen kestävyyden kanssa:
Loppujen lopuksi hain sellasen järeän 1/2" hylsyllä olevan pitkän kuuskolon ja loppui nuo tapuilut sun muut pelleilyt.
Pudotinpa ketjunkiristimen reiästä pultinkin, siitäkin sai repiä riemua yhdeksi iltaa kun sitä epätoivoisesti etsittiin. Sitten se löytyi:
Koneen pyöritystä varten tein hitek-adapterin, mallia otin haynesin manuaalin kuvasta jossa oli ihan tehdasvalmisteinen systeemi koneen pyöritykseen (jaon laittaminen kohdilleen).
Melko paljon tuota lystiä tuossa vielä riittää, siis sähköjen sijoitus ja sähkösarjojen fiksailu (vitunkin sähköpenttipatentit
):
Sitten vielä raakamallia siitä millaista ilmettä haetaan, perän kulma tulee jäämään tuollaiseksi mutta sitä nostetaan muutama sentti ylöspäin (hyvä ajoasento ja ilmava lookki):
Eipä mulla muuta, toivottavasti joku jaksaa lueskella ja eipä haittais vaikka jotain kysyiskin (saa sitä jupistakin)!