Niin, onhan tuolla käyttötarkotuksia tosiaan mutta eise mihinkään pulverin poistamiseen itellä ainakaan suostunu vaikka kuinka sääteli, kompurassakin pitäs jyty riittää.. Kaikkeen ns pikkuputsailuun ja miksei isompaankin kunhan vaan lähtee järkevästi kannen palotilat, moottorin yms ite tuolla puhalsin ja alumiinisesta moottorista ainaki lähti kaikki happamuudetki pois et tosi siisti tuli melkein säälitti jopa maalata mattamustalla mutta tosiaankin kykenevä vehe on!
FMF istahti nätisti kiinni! Paisarissa tosiaan on pieni kosneettinen virhe, mutta eipä tästä näyttelypeliä olla tekemässä, vaan siistiä käyttistä! Vetää mukavasti alaalta, ja nyt ei ainakaan tuntunut pikasen testin perusteella että ihan hirveesti olisi lähtenyt yläältä, I like! Vaimentimen tarrat oli niin kärsineet että vetelin ne suosiolla irti, ja soodasin koko vaimentimen mattapintaiseksi, jonka jälkeen vaan sutasin nopee käsin kiillon pintaan, tuloksena puolikiiltävä ja kliini vaimentimen kuori joka ei kuvissa edusta likaisuutensa vuoksi.
Seuraavaks vanteista. Purettu, putsattu, kuorittu ja puhallettu. Ens lomilla pulveriin muutaman muun pikkuosan kanssa (jalkatapit, taka-akselin säätöpalat yms.) muutama kuva perään, ei kerenny kuvata kunnolla mitään kun oli jo kiire muaata pulustamaan. Ja värimaailma tosiaan, oranssimusta kiiltävillä pinnoilla ellei nyt päähän tule jotain mestari-ideaa parin viikon aikana.
TJ249
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Vanteet kiikutettu vihdoin maalarille, hieman oli aikataulujen kanssa vänksläämistä, tuolta intistä kun ei pääse lähtemään aikaisemmin "kun maalari..." Noh, anyways vanteet on nyt siellä. Nippoja en tahtonut maalarille antaa, sillä olis menny ikä ja terveys niiden kanssa, joten maalaan ne itse. Tarpeeks monta kerrosta oranssia mastonia hyvin pohjattuihin nippoihin ja vähintään saman verran lakkaa päälle niin eiköhän nuo pysy.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Aikaa on vierähtänyt, ja kotaria ruuvailtu satunnaisesti. Vanteet hain pulverista, pinnat puhdisteltu ja pyörä pesty. Ikinä ennen en ole vanteita rihdannut, ja hieman pelonsekavin ottein lähdin hommaa tekemään. Takavanteesta pyörittelin alkuun jokaista nippaa muutaman kierroksen kierteille, ja kun kaikki oli aluillaan, lähdin systemaattisesti kiristelemään pinnoja saman verran, yksi vanteen kierros kerrallaan. Lopuksi sitten pyörittelin vannetta paikallaan, ja oikaisin tarpeen mukaan netistä opiskellulla tiedolla. Vanne kasaantui noin kahdessa tunnissa, ja lopuksi heittoa jäi sivuttaissuunnassa noin kaksi milliä. Ei täydellinen, mutta kelpaa mulle eikä vatkaa ajossa! Muutenkin pyörällä tullaan ajelemaan niin pienillä rengaspaineilla, että löysä rengas käytännössä häivyttää pienet epätasaisuudet. Etuvanne olikin sitten yksi murheenkryyni. En ollut ikinä edes käyttänyt vanteita kiinni ennen maalaukseen kiikuttamista, ja tässähän se kostautui. Ei voinut paljain silmin nähdä vanteen ollessa irti, että kehä on kiero kuin perkele. Noh, nyt täytyy keksiä sitten että miten tuota lähtee hellästi oikomaan... Pinnoilla vedättämällä ja jakoavaimilla kevyesti kehän huulelta vääntämällä...?
Lisäksi nappasin muutaman close up kuvan pyörästä uusilla vanteilla, ketjuilla ja rattailla. Eihän se nyt pöllömmän näkönen ole mutta huomattavasti siistimmän näköinen jo kuin lähtökuntoisena! Vielä tosin on tekemistä...
- Uudenmallin maskin tummennus - Kilventelineen vaihto - Käsisuojien vaihto - Frame sliderit - Kytkinposki hävyttömän näköinen, maalaus tai kiillotus - Smotolokari - Oranssit T-palat? - Jarrusatulat mustalla, brembo teksti ja logo kiiltävä/oranssi?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''