Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 20.12.2004 22:11

Tulipahan palotilat mitattua, puristussuhteet katsottua(männänkupu mukaanlukien) ja imuajoitus katsottua. Siis kun aikoinaan höyläsin imuhelmoista pois tavaraa niin meni vinoon sahaus ja toisen männän helma vähän ketuilleen. Nyt laskin että mitä vaikuttaa kun ottaa 1mm pois eikä paha ollut joten viilailin molemmat männät tuohon. Tuli aikas hyvä ja suorat molemmista, samalla ajoituksella. Pyöristelin samalla ja tarkistin että pakohelma riittää ja riittihän sitä. Itseasiassa niin paljon että saan varmaan männät samanpainoisiksi viilailemalla toisen männänpakohelmasta tavaraa pois sen 4gramman verran(jos riittää?).
Palotiloista sen verran että parin tarkistusmittauksen jälkeen n.0,2cc(0,2ml) heittoa tilavuudessa ja saa kelvata minulle. Pitää kyllä kantta laskea ja sylintereitä höylätä että puristukset tulee kuntoon.
Moukari
Liittynyt:
10.4.2004 23:57

ViestiKirjoittanut Moukari » 21.12.2004 17:41

kattelin noita kuvia on toi aika "härski" verrattuna nykyajan muoviraketteihin! Viälä kun virität..namu!!!!
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.12.2004 20:41

härskiä oli 100%, suorituskykyä 30% syksyllä :) nyt tulee toivon mukaan lisää härskiä, tosin sorrun hieman muiden aatteisiin mutta ei voi mitään. Laitan meinaan cafe racer stongaa yms hilpettä kiinni nurkista, tiettyä näköä kyllä säilyy :) onpahan ajatuksissa käynyt krominen huggerkin! Meinaan tuosta vakio takalokasuojasta muotoilisi hieman(tai jonkun mopon lokarista) niin saisi unohtumattoman yksityiskohdan joka minun mielessä olisi kaunis kuin mikä. Se mitä itse takapäälle sitten tekisi kun lokari puuttuu on vähän avoinna.
Laakeri
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
8.7.2003 8:59

ViestiKirjoittanut Laakeri » 21.12.2004 21:00

Tehe samantien vähän komeempi swingi siihen, tuohon putkiperään ei sovi huggeri oikeen. Tekaset vaikka duunis palkkiswingin siihen, niin avot ;)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.12.2004 21:24

semmosilla mitään tee. Toi on just hyvä kun runkokin on keskiaikanen.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 22.12.2004 1:12

Laita tollanen ilmajäähdytteisen RM:än takaswingi siihen. Pitäis saada soviteltua ja olla helppo muokata:

http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-seri ... l~isoraami
(tai en osaa laittaa sitä kuvaa näkyviin, mutta löytyy tuolta RM125 osiosta).

huom! taitaa olla tollanen takaswingi on vaan 79 ja 80 125 malleissa. 78 ainakin erilainen. 79 en oo varma.

Muuten löytyy himasta tollanen 250 GT Suikan Haynes manuaali. Jos kopion haluut ottaa.-[/img]
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.12.2004 12:36

RM, kiitoksia tarjouksesta mutta oma on jo :)

EDIT: Kytkinkoppa edistyy, hieron vielä hiomakoneella naarmut yms tasaiseksi jäljeksi ja sitten hiomapaperilla kimppuun kuin sika limppuun. Taidanpa veistellä kytkinkopan tiivisteenkin joutessani.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.12.2004 21:08

tein minkä uhkasin ja leikkelin kytkinkopan tiivisteen. Kyllähän tuosta ihan jees tuli, vähän oli sormet kankeat harjoituksen puutteesta mutta kyllä tuo öljyä pitää :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 24.12.2004 1:43

Tuli taas hierottua kytkinkoppaa 400 paperilla. On nyt melkein hiottu jo tuolla karkeudella eli kohta pääsee mukavaan osioon eli itse kiillotteluun. Pohjatöihin meni aika paljon aikaa kun ei meinannut menetelmät selvitä, lopulta siis viilasin olakkeet helvettiin ja tasoitin hiomakoneella, sitten hinkutusta hiomapaperilla ja nyt siitä pääsemässä vihdoin eroon. Kytkinkopan kiillottelun jälkeen vuorossa lohko johon pitäisi vielä taikoa yhdet kierteet jolloin saan öljyletkujen suojalevyn vanhemman mallin koneesta kiinni(ulkonäköä) sekä hitsailla alumiiininpalanen ketjujen lohkoman reijän tukkeeksi.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 24.12.2004 3:01

Joo siinä on oma hieroskelunsa jos lohkot aikoo kiillottaa. Pitäs itekkin jaksaa alottaa se homma... Otahan kuvia kun saat valmiiksi.
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 24.12.2004 3:20

pakkohan se on, itse aavistelen että moottorista tulee kaunis :) Ostettaessa meinaan hieman karu näky :D
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 26.12.2004 22:30

alkaa kytkinkoppa olemaan 600 käsittelynsä saanut. Otan tässä kuvia 400, 600 yms vaiheista niin saa vähän kuvaa työstä. Harmi etten saanut kameraa heti alkuun käyttöön kun näky oli aika lohduton. Eipä nytkään into riittänyt 'täydelliseen' jälkeen mutta on tuo todella paljon parempi kuin viimeksi. Lohko pitää ensin hieroa 400/240 paperilla kaikista naarmuista eroon ja sitten hinkutella sinne 800 tienoille ja vähän lumppua antaa. Ei se niin karvan päälle ole että näkyykö naarmuja kunhan eivät ole mitään syviä siellä täällä vaan tasaista kahnausta.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.12.2004 18:54

lisäsin albumiin pari kuvaa männistä ja tulossa on muutakin, poistelen varmaan vanhoja sitä mukaa kun tulee tila täyteen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 28.12.2004 16:04

otin selvää kaasuttimien korjaussarjoista ja stormilta löytyy 15e satsi. Mukaan kuuluu kaikki kaasuttimen kuluvat osat, paitsi luisti. Nakkilasta kuulemma pitäisi löytyä yleismallin luistinkansia ja ruuveja kun ilmoitan kannen kiinnityksen halkaisijan(nousu kuulemma sama kaikissa), eli hintaa tulee arviolta 60-70e. On se halpaa harrastaa vanhaa romua, japsia varsinkin. Ainoa missä saa kärvistellä on runkolaakerit ja vaihteiston osat joita ei reprona löyty muuten kuin orkkisosina.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 28.12.2004 18:45

Ei muuta kun Nakkilasta litteäluisti Mikunit ja toisenlaiset suodattimet niin saa GT:kin uutta elämää....






Ja paljon vaikeuksia....