suzuki rg gamma 250 '84

Nollie
Pyörä:
Husaberg FE400, Ten7 140, Derbi DXR 250
Paikkakunta:
TKU
Liittynyt:
20.10.2005 10:52

ViestiKirjoittanut Nollie » 16.6.2007 1:37

Komppaan jarezia täysin, mielettömän hieno!
Älä aja miehen partaa hänen ollessa poissa.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 16.6.2007 19:21

Noniin nyt on koesoviteltu katteita. Ihan tyytyväinen olen ainakin tuohon maalaustyöhön. Jospa tuossa olisi nyt motivointia megan kasailuun.
Kuva
Lisää kuvia allekirjoituksessa.
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.6.2007 23:37

äkkiä tarraa pintaan... muuten ihan liian yksivärinen! Muuten kyllä erittäin nappiosuma katteet pyörälle.
elegy
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
12.6.2006 1:15

ViestiKirjoittanut elegy » 16.6.2007 23:40

Ihan helvetin hienon oot saanu aikaseks
Jani3112
Paikkakunta:
upinniemi, kirkkonummi
Liittynyt:
24.7.2005 16:52

ViestiKirjoittanut Jani3112 » 19.7.2007 0:17

Jos saa kysyä, niin jokos toi omarakenteinen sähköjärjestelmä on ollut koekäytössä? Oletkos päässyt kokeilemaan etujarrun toimivuutta ajossa? Onnea vielä projketille :D
Älä turhaan hidasta ellei edessä ole poliisi.
Jani3112
Paikkakunta:
upinniemi, kirkkonummi
Liittynyt:
24.7.2005 16:52

ViestiKirjoittanut Jani3112 » 11.10.2007 15:00

päivitystä tulossa?
Älä turhaan hidasta ellei edessä ole poliisi.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 11.10.2007 16:28

Sytkää on säätänyt. Syttypuola/cdi paskana ja uusi hakusessa.
toni_75
Liittynyt:
19.8.2007 14:59
RG 500

ViestiKirjoittanut toni_75 » 29.12.2007 16:51

MänTä kirjoitti:Johan olen 500 rg:tä kuolannut pidemmän aikaa :) on sen verran himottava peli että tyytyisin korkeintaan viritettyyn 350rd F2 malliin korvikkeena!
jotain tommosta vai?? http://www.youtube.com/watch?v=SARVvPck ... re=related on pikkasen niiku tehoa tossa mut saa tota varmaan polkeakki et Lähtee Käyntii
liekköhän muute millaiset puristukset. :)
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 29.12.2007 18:27

Eli kertoillaampas tänne hieman mikä on meininki...
Suzukin oma VR anturi mikä on vauhtipyörällä, ei toiminut tuon kipinänohjauksen kanssa, joten siinä on nyt Honeywellin HALL anturi
Sitten kotelointi meni uusiksi kun tuo Motronicin boksi ei oikeen sopinut järkevästi minnekkään. CDI boksi on tarkoitus tukkia tuonne samaan laatikkoon kipinänohjauksen kanssa. Siihenkin on tullut/tulossa reilusti muutoksia. Saapa nähdä myös miten paljon tulee ongelmia häiriöiden kanssa. Eniten ongelmia on aiheuttanut se, että magneton alkuperäinen CDI käämi ei jaksa ladata syttyboksia kunnolla.
Sille on rakenteilla hakkuri mikä nostaa 12V --> jonnekkin 100-400V, tämän avulla kipinä on suorastaan mahtava. Näkyy kirkkaalla päivänvalollakin selvästi ja pitää kunnon rätinää. Mutta se vaatii vielä kehittelyä.
Aikaa on palanut myös johtosarjan tekoon, ja liitinten laitteluun. Nostohakkurin ja moottorinohjauksen takia oli pakko laittaa myös hyytelöakku.
Veyporin johtosarja oli jo tehtaalta tullessa susi, sen HALL anturi, mikä poimii tietoa renkaalta oli rikki. Se piti myös korjata.

Yhteenvetona tällä hetkellä siis, että kunhan (tai jos) sen CDI systeemin saa toimimaan, niin pääsee kasaamaan sitä uudelle levylle kipinänohjauksen kanssa samaan laatikkoon. Siinä on ollut kivinen tie tähän mennessä. Kuviakin saattaa ilmaantua jossain vaiheessa tuosta virityksestä, jos sen saa toimimaan.

Niin ja etujarrua ei vielä ole tullut testattua kunnolla (siis ajossa). Mutta miksipä se ei toimisi? Tuo on ollut kertaalleen käynnissä tuolla omallatekoisella sähköjärjestelmällä... saa nähä vieläkö se joskus käy uudestaankin? :D
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 29.12.2007 20:42

ohhoh että on komia projekti! ei voi muuta sanoa :)
Turhake.kuvat.fi
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 29.12.2007 22:42

Noniin, nyt alkoi kipinöitä pärähdellä eka kertaa tuon hakkurin voimalla. Pikku virittelyitä pitäisi siihen tehdä vielä... Jossain vaiheessa pääsee toivottavasti syttykarttojen kimppuun. RGV 250 karttoja katsellessa maksimi ennakko näyttäisi olevan 30 astetta 6000 rpm kohdalla josta se lähtee laskemaan.

Erään teorian mukaan tuota sytytysennakkoa ruvettaisiin myöhäistämään siinä vaiheessa kun pakoputkien mitoitus alkaa loppumaan kesken, näin saataisiin pakokaasut kuumemmaksi ja siirrettyä paisuntasäiliön viritystä ylemmäs... tiedä häntä mutta tuota olisi mukava päästä testailemaan :)
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 30.12.2007 16:40

voin ainakin kuvitella kyseisen asian. Laiha seoshan ajaa saman asian, laiha seos kun palaa pitempään eikä luovuta kaikkea energiaa männän liikkeeseen vaan osa siitä jää lämpöenergiana kummittelemaan. Eikö se ennakon säätely liity myös pakoaukonsäätimiin? Nehän aukeavat siellä 6trpm?

EDIT : Siis sulkeutuvat sori.
Hunter
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
11.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Hunter » 31.12.2007 5:55

Niin, eli tuli luvattua jotain kuvaa tuosta hässäkästä... niitä löytyy täältä.Tuossa johtosarjassa mikä menee tuolle boksille, on antureiden johdot omassa nipussa ja korkeajännitejohdot omassa. Molemmat on kääritty alumiiniteipin alle ja kytketty maahan. Sen olisi tarkoituksena estää korkeiden jännitteiden synnyttämiä häiriöitä signaalijohtoihin. Viimeisimmissä testeissä alkoi tulla jo kipinää, mutta tulpat kastui erittäin herkästi. Nyt ennen sytytyspuolaa CDI boksissa konkkien jännite oli noin 70 Volttia... tuota pitää vielä kehitellä että alkaa saada kunnollista kipinää.
Myös ajoituksista ei ole minkäänlaista tietoa paljonko ne todellisuudessa olivat. Pitänee tarkastaa strobo valolla paljonko ennakot on ja sen perusteella veivata niitä oikeaan suuntaan...

En jaksa nyt jokaista ruuvin kiristystä tänne kertoilla, kun tuo vempele on vastustanut aika runsaasti ja aikaa on palanut... eikä koko topicissa oikeastaan paljoa ole tietoa tästä "kipinän metsästys talkoosta". Mutta päivitystä on luvassa sitä mukaa kun edistystä tapahtuu... eli ei ehkä koskaan :D :roll:
RG 250 (ikuisuus) projektisivut
suzna
Liittynyt:
10.6.2007 19:04

ViestiKirjoittanut suzna » 16.1.2008 21:26

Kyllä oot hienon tehny tuosta varsinkin kun vertaa lähtökohtiin. Oli tuolla huutonetissä piikkinen rg gamma johon oli soviettu mun mielestä melko onnistuneesti rgf:än katteet. Muuten paljonko olet ajellu tuolla kakspuolikkaalla? Lähteekö hyvin? Ittekin himottais vanhempi 250cc rg, koska näissä ei oo niitä hajoavia pakoaukonsäätimiä.
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 17.1.2008 16:06

suzna kirjoitti: Ittekin himottais vanhempi 250cc rg, koska näissä ei oo niitä hajoavia pakoaukonsäätimiä.



Ei niitä pakoaukon säätimiä mielestäni tarvi pelätä kun joka talvi ottaa sen verran auki että puhdistaa ne ja itse oon rasvannu ne wurth:n jarrusuojalla joka kestää yli tuhannen asteen lämpötiloja eikä sisällä mitään metalleja .

ohjelmoitavan sytkän väkertäminen muhinut itelläkin mielessä pitkään mutta projektia pukkaa muutenkin liikaa. Voi kun joskus aikaa ois...