Eli kertoillaampas tänne hieman mikä on meininki...
Suzukin oma VR anturi mikä on vauhtipyörällä, ei toiminut tuon kipinänohjauksen kanssa, joten siinä on nyt
Honeywellin HALL anturi
Sitten kotelointi meni uusiksi kun tuo Motronicin boksi ei oikeen sopinut järkevästi minnekkään. CDI boksi on tarkoitus tukkia tuonne samaan laatikkoon kipinänohjauksen kanssa. Siihenkin on tullut/tulossa reilusti muutoksia. Saapa nähdä myös miten paljon tulee ongelmia häiriöiden kanssa. Eniten ongelmia on aiheuttanut se, että magneton alkuperäinen CDI käämi ei jaksa ladata syttyboksia kunnolla.
Sille on rakenteilla hakkuri mikä nostaa 12V --> jonnekkin 100-400V, tämän avulla kipinä on suorastaan mahtava. Näkyy kirkkaalla päivänvalollakin selvästi ja pitää kunnon rätinää. Mutta se vaatii vielä kehittelyä.
Aikaa on palanut myös johtosarjan tekoon, ja liitinten laitteluun. Nostohakkurin ja moottorinohjauksen takia oli pakko laittaa myös hyytelöakku.
Veyporin johtosarja oli jo tehtaalta tullessa susi, sen HALL anturi, mikä poimii tietoa renkaalta oli rikki. Se piti myös korjata.
Yhteenvetona tällä hetkellä siis, että kunhan (tai jos) sen CDI systeemin saa toimimaan, niin pääsee kasaamaan sitä uudelle levylle kipinänohjauksen kanssa samaan laatikkoon. Siinä on ollut kivinen tie tähän mennessä. Kuviakin saattaa ilmaantua jossain vaiheessa tuosta virityksestä, jos sen saa toimimaan.
Niin ja etujarrua ei vielä ole tullut testattua kunnolla (siis ajossa). Mutta miksipä se ei toimisi? Tuo on ollut kertaalleen käynnissä tuolla omallatekoisella sähköjärjestelmällä... saa nähä vieläkö se joskus käy uudestaankin?