Yamaha RD 350 '85

patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 23.8.2006 21:10

Ainakin tulee hemmetin nätti ja ajettavuuskaan TUSKIN kärsii.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 24.8.2006 0:30

Henk.kohtaisesti en oikein tiedä, mitä mieltä olla noista, kuten tämä ja edellisen sivun linkissä ollut. Olen vuosien aikana katsellut satojen rakennettujen RD:tten kuvia, ja joukossa on ollut muutamia varsin hienoja. Mutta omaan makuuni monet menevät myös liian pitkälle, kun tuntuu että mikään RD:n oma osa ei ole kelvannut paitsi ehkä se moottori. Makuasioita tietysti, kuten aina.

Kunhan on enemmän aikaa, pitääkin linkittää mielestäni hienoimmat löytämäni rakennetut, tosin IMO mikään ei voita originaali-asussa olevaa.
Asian & American cars / bikes only.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 24.8.2006 6:35

Samoilla linjoilla olen Johnnien kanssa. Originaali on aina originaali ja vimpan päälle laitetut laitokset alkuperäiskuosissa ovat paremman näköisiä ja arvostetumpia, kuin hybridit. (Minulla ei tosin ole ihan kaikki orkkiskamaa omassa ritsassa, mutta siltikin..)

Hatunnosto rakentelijoille, sillä myös hybridit ovat usein hyvännäköisiä ja aikaa on varmasti palanut ziljoona tuntia rakenteluun. Rahasta puhumattakaan.

Jos itse rupeaisin keulaa, tahi persettä modaamaan, niin taakse JMC:n tai Metmachex:n swingi ja keulalle TZR250 3MA/1KT kalikoita, mutta makuasioitahan nämä ovat, kuten mainittu.

PV-aparaattiin saa edelleen Metmachexilta uuden swingin, mutta hinta ei hirveästi miellytä..
http://www.metmachex.co.uk/
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54

ViestiKirjoittanut bore69 » 24.8.2006 9:50

Samaa mieltä täälläkin. Ihmetys on suuri juuri sen suhteen että yleensä se moottori vain kelpaa RD:stä. Onko sittten todellakin niin, että RD: moottori on edelleenkin tehokas/luotettava jne. Kun laitetaan uutta osaa ja tehdään näitä hybrideitä, niin eikös esim. RG:n padat olisi varsin hyviä voimnalähteitä ? En tiedä, Patsix varmaan osaa kommentoida ;)
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 24.8.2006 12:25

bore69 kirjoitti:Samaa mieltä täälläkin. Ihmetys on suuri juuri sen suhteen että yleensä se moottori vain kelpaa RD:stä. Onko sittten todellakin niin, että RD: moottori on edelleenkin tehokas/luotettava jne. Kun laitetaan uutta osaa ja tehdään näitä hybrideitä, niin eikös esim. RG:n padat olisi varsin hyviä voimnalähteitä ? En tiedä, Patsix varmaan osaa kommentoida ;)


Idioottivarma mottihan tuo RD:ssä on. Hyvä tehoalue, hyvä huipputeho, korjauksen ja virityksen helppous.

RG:n moottorista en osaa juurikaan sanoa, mutta toisaalta valittavana on 250cc tai 500cc ja toinen on liian pieni kuutiotilavuudeltaan, toinen taas liian iso ulkomitoiltaan. Summa summarum: RD:n kone on sopiva sekä kuutiotilavuudeltaan, että ulkomitoiltaan.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 24.8.2006 21:17

Pyörän ajettavuudella on vaan eroa kuin yöllä ja päivällä kun vaihtaa RD:seenkin kunnon vanteet ja niille kunnon renkaat. Eli 110 tai 120 eteen ja 150 tai 160 taakse. Tuntuu, että nykyaikaisilla renkailla pääsee ainakin puolet kovempaa. Siis ero on uskomaton. Ainakin RG500:ssa. Eivätkä leveät renkaat ja USD keulat mitään huononnäköisiä ole. Tossa hyvä esimerkki:

http://www.rgv250.co.uk/forums/index.ph ... st&id=3495
old Suzuki RG:s never die!

THEY JUST RUN FASTER!!!
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 24.8.2006 21:21

Ja RD:een koneesta saa irti tehoa niin paljon kuin lompakko kestää vai miltä kuulostaa tämä:

rgv250m 1991 j reg 9 owners 32000 miles full tax and test fitted ohlins springs and reworked front end ohlins rear shock and ohlins steering damper new renthal sprockets and regaina grand prix chain fitted new ebc hh pads front and rear new dragon supercorsa tyres rims polished like chrome so is frame and swinging arm all body work custom sprayed in seven different colours ypvs clocks and wiring loom and electrics modified cradle to accept ypvs motorspec as follows
running yamaha cheetah 610cc conversion that is a yamaha ypvs banshee conversion cost alone £1700 imported for usa fully tuned complete top end crank everthing brand new fitted straight cut primaries tz 250. tz350g clutch plates and 6 yzr 500 springs so does not slip fitted mikuni 38mm reverse slide carbs fitted quick action throttle modified motor platt ign and coils still fitted battery for lights pipes tz350g swarbricks and cans modified to fit now for performance bhp at rear wheel 125-145 yes that is correct depends on how much tuning you have dyno shows 132 bhp and 65 lb torque at back wheel run up drag strip best time 10.50 at 130mph quarter mile 0.60 2.8sec 0-105 5.6 secs this is a quick bike also fitted nos kit to give another 18 bhp at rear wheel clocked at elvington at 172 mph geared up serious offers all work done by me aircraft engineer by trade and 30 years working on two strokes note for sale else where only down side runs only super unleaded and av gas mpg 20 to gallon so can not go far handles brakes and goes like nothing else on road

Myynti ilmoitus, mutta tämä pyörä on oikeastikin olemassa, mutta sääli vaan, että myyty jollekkin toiselle eikä mun tallissa ;(
old Suzuki RG:s never die!

THEY JUST RUN FASTER!!!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 25.8.2006 6:04

Cheetahin tai Cubin stroukkisarjoilla tehoa saa, kuten tuosta myynti-ilmoituksesta käy ilmi..

Hulluja vehkeitä, sanoisin. Yli 100bhp voisi olla kyllä harvinaisen mukava, jos olisi RD:n rungossa moinen motti. Ajettavuus ei ehkä enää riittäisi noille tehoille..
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54

ViestiKirjoittanut bore69 » 31.8.2006 15:30

Myös offroadiin soveltuu tämä LC http://video.google.com/videoplay?docid ... 1&q=rd+350 :)
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 5.9.2006 16:10

Alkuperäisiä varaosia(yamahan varaosa numerolla)hollannista http://www.cmsnl.com hinnat huokeampia kuin yamaha-centerissä.tilasin vm:87 rd:n alkuperäisen takaiskarin,hinta 122¤ sisältäen alvin ja postikulut!ja tuli hollannista puolessatoista viikossa..
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 9.9.2006 2:09

Nyt on ilmennyt samaa ongelmaa kuin täällä oli jollain aikaisemmin puhetta eli kylmänä jättää kierroksia päälle, mutta kun kone lämpiää rupeaa toimimaan normaalisti. Mitä kylmempi keli sen pahemmin "hirttää". Lämpösellä säällä startaatessa ei mitään vikaa. Tutkiskelin nopeasti ja huomasin ainakin kaasereiden kumisten kurkkujen olevat aika pahoin pinta halkeamilla, mutta tuntuvat olevat kyllä melko paksua kumia jotta tuskin ilmaa sieltä imee. Taitaa mennä jo ennestään lohduttoman pitkän talvihuoltolistan jatkoksi tämäkin homma.

Tietääkö joku onko YPVS:n säätöön parempaa tapaa kuin kurkkia pakoaukosta milloin ovat oikeassa asennossa?

Kohta se talvi tulee...:( Joutuu varmaan ostamaan kelkan vieroitusoireisiin....:)
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.9.2006 16:40

Samzon kirjoitti:...Mitä kylmempi keli sen pahemmin "hirttää". Lämpösellä säällä startaatessa ei mitään vikaa.. ..mutta tuntuvat olevat kyllä melko paksua kumia jotta tuskin ilmaa sieltä imee.. ..Tietääkö joku onko YPVS:n säätöön parempaa tapaa kuin kurkkia pakoaukosta milloin ovat oikeassa asennossa?

Imuvuotoja saa etsittyä starttipilotilla. Ruiskutat käyvälle koneelle liitoksiin / laippoihin ym. pilottia. Mikäli vuotoa on kone nappaa kierroksia. Samalla menetelmällä saa tarkistettua monissa moottoreissa magneetonpuoleisen kampiakselin stefan kunnon.
En muista enää ton 350:n YPVS:n vaijereiden puoleisen pään rakennetta, mutta tsekkaa, jos olisi sama homma, kuin 125-mallissa. :
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 9/cat/5375
Kaikkein varmin tapa on kylläkin se pakokanavista tiirailu. Se paljastaa hyvin myös yhdyskappaleen välykset.
Kaasareista epäilisin luistien takertelevan. Luistissa kulkee ura ja kaasarissa on urassa kulkeva ohjuritappi . Ilmeisesti välys on niin pieni, että kylmällä kaasarilla hirttää tästä kohtaa kiinni. (Näin on kerran mulla mopoaikana ollut) Sitä ohjuritappia voi painaa kaasarin sisäpuolelta ulospäin ja vastaavasti ulkopuolelta naputella taas sisäänpäin. Tolla välyksen säätämisellä saa jonkin verran kuluneen luistin "heilumista" rauhoitettua kaasarissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 11.9.2006 6:33

Kaasun hirttäminen kylmällä on edelleenkin RD:n tyyppi-ilmiö, eli carb icing.

Ei ole sinällänsä mikään vika, eikä sille voi/kannata tehdä mitään. Kylmällä kelillä kosteutta pääsee sen verran luistikammion seinän ja luistin väliin, ja kaasarin läpi menevä ilma/gaso-seos "jäädyttää" luistin jumiin hetkiseksi. (Näin sen kuvittelen menevän, viisaammat korjatkoon.)

PV:n säätö on paras tehdä kurkkimalla pakoaukoista, jolloin luistit saa säädettyä tarkasti pakokanavan linjan mukaan.

Karkean säädön voi tehdä siten, että PV:n käyttöpyörässä oleva hahlo kohdistetaan esim. sopivaa poranterää hyväksikäyttäen lohkossa olevaan reikään nähden. Ts. hahlo ja reikä samaan linjaan, poranterä sisään ja vaijereiden säädöt sopivaksi. Näin päästään suurin piirtein oikealle kohdalle, mutta osien kuluneisuudesta yms. johtuen luistit harvoin ovat täysin linjassa pakokanavien kanssa.

Edit: typo
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 11.9.2006 16:21

Tässäpä yksi rakenneltu RD, kuvauksen mukaan 77hp takanakilta. Kyllähän se ihan lystipeliltä näyttää.
http://www.youtube.com/watch?v=od2mCLCDniE

Ja sitten tavallinen R-mallinen, onko kukaan muuten nähnyt näitä täällä Suomessa? Taitaa olla aika vähän verrattuna esim. F2:een.
http://www.youtube.com/watch?v=Bo2olv7HYIM
Asian & American cars / bikes only.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.9.2006 6:10

R-mallia ei ole koskaan tuotu Suomeen virallista kautta.

Ensimmäistäkään en ole täällä koskaan nähnyt.