Yamaha RD 350 '85

heikjann
Liittynyt:
11.9.2006 21:49
RD/Banshee

ViestiKirjoittanut heikjann » 12.9.2006 14:34

Onkohan kukaan koskaan tutkinu että mitkä kaikki moottorin osat noissa olis keskenään sopivia. Eli toi Yamaha YZF 350 Banshee:han on mönkkäri, kone on vissiin hyvin pitkälti sama kun Rd:ssä, mut ei oo ypvs:ssää eikä tuorevoitelua, ja välitykset laatikossa on vissiin erilaiset. Ainaki mun tutkimusten mukaan männät ja kampiakseli/kiertokanget niis on samanlaiset, mut käviskö esim sylintetiputket ristiin, sylinterit ittessäänhän on erilaiset. Tohon bansheehen meinaan olis jenkkilässä aikäs paljon kaikkee koneen osaa tajolla.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.9.2006 15:21

Bansheen moottorin osat käyvät ristiin lähes kaikkiin RD350 versioihin. Lohkot ja sylinterit ovat hiukan erilaiset, mutta sovittelemalla sylinteritkin saa käymään.

Kampiakseli, männät, kytkin, läppärungot jne. ovat samat ja vaihdelaatikosta käy tietääkseni vaihdeakselit, siirtäjät ja muut hilppeet. Vaihderattaat ovat eri välityksellä.

Eli ns. viritysosat käyvät lähes kaikki suoraan RD:n koneeseen.

Banshee-gurut tietävät varmaankin enemmän:
http://www.bansheehq.com/
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 3.10.2006 12:28

Joko muut ovat tältä kaudelta luovuttaneet ja vieneet mopot talviteloille odottamaan uutta kevättä? Itse ajattelin viedä tulevana viikonloppuna. Jäänyt ajelut melko vähälle viime aikoina sateisten ja kylmien kelien takia ja alkaa juuri sopivasti pyörä hajoamaan käsiin loppukaudesta, joten huoltolista talveksi on melkoinen. Vielä kauden lopussa ehti hajoamaan nopeusmittari ja YPVS:ssä joku kosketushärö, kun toimii milloin muistaa...:(
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 3.10.2006 12:49

Pyörä on ollut seisonnassa syyskuun alusta. Osin muutto ja uudessa paikassa tilojen puute ja osin juurikin remontin tarve. Katsoo nyt mitä saa aikaan talvella, voi olla että vaihto vähän uudempaan pyörään on edessä.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 3.10.2006 13:05

RD on löytänyt uuden kodin ja Hondakin on jo lämpimässä tallissaan aloittelemassa talviunia. 5 kk kausi oli tänä vuonnakin todellisuutta.
Asian & American cars / bikes only.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.10.2006 16:55

Pistän teillekkin (2T miehiä kun olette), talviluettavaa ettei tämä jäisi pelkkien mopopoikien lukumateriaaliksi.
Eli Tiittasen motocross mekaanikon käsikirja:
http://rapidshare.de/files/33661799/Tiittanen.zip.html

Mikäli kirja ei ole ennestään tuttu, kehoitan tutustumaan. Kyseessä on kattavin teos 2T-moottorin virittämisestä kotimaan kielellä. Suosittelen.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 4.10.2006 7:31

Tallissahan tuo on odottelemassa (lähes) jokasyksyistä pura-ja-putsaa-kaikki-huoltoa.

Vikalista on lyhyehkö, joskin mopedissa alkaa olla lukematon määrä paikkoja, joita pitäisi hiukan kunnostella/uusia johonkin suuntaan. Kohta on 100tkm mittarissa, joten kaipa siellä jotakin kulumaa on tapahtunut.
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 4.10.2006 16:06

100 000 km lähentelee jo omankin mopon lukemat ja todennäköisesti oikea ajomäärä on jo sen ylittänytkin. Ja sen kyllä huomaa...valitettavasti...Onneksi on pitkä talvi aikaa laittaa kaikki kuntoon. Jotain hyvääkin talvessa...:)
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 5.10.2006 2:03

Samzon kirjoitti:Onneksi on pitkä talvi aikaa laittaa kaikki kuntoon. Jotain hyvääkin talvessa...:)


Tuohon on aina niin hyvä tuudittautua. :) Ennenkuin huomaakaan, niin on jo huhtikuun alku.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Tomppa78
Liittynyt:
21.4.2006 21:02

ViestiKirjoittanut Tomppa78 » 5.10.2006 18:21

Mulla on mopossa ympärivuotinen vakuutus joten pääsee ajelemaan vielä jos keli sallii. Talvella pyörä kävesee taas tuvan nurkassa emännän ilona. Tarkastuslistaa: Öljypumppu ja vaihelootan tiivisteet vuotaa, kytkin luistaa välillä varsinkin kaks päällä liekö levyt vai jouset, uusi takarengas meni tässä kesässä ihan loppuun (michelin). Kilometrejä kohta 94000
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 6.10.2006 7:04

Tomppa78 kirjoitti:Mulla on mopossa ympärivuotinen vakuutus joten pääsee ajelemaan vielä jos keli sallii. Talvella pyörä kävesee taas tuvan nurkassa emännän ilona. Tarkastuslistaa: Öljypumppu ja vaihelootan tiivisteet vuotaa, kytkin luistaa välillä varsinkin kaks päällä liekö levyt vai jouset, uusi takarengas meni tässä kesässä ihan loppuun (michelin). Kilometrejä kohta 94000


Kytkin on vähän heikko kohta RD:ssä. Itse vaihdoin massalevyt ja laitoin 3kpl jäykempiä jousia. Sen perään on pelannut ilman ongelmia.

Kytkinkruunu kulahtaa myös levyjen kohdilta kuopille ja pikku tasoitusviilailu kannattaa tehdä samalla, jos kytkin on levällään.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 7.10.2006 12:37

SirKaarlo kirjoitti:
Samzon kirjoitti:Onneksi on pitkä talvi aikaa laittaa kaikki kuntoon. Jotain hyvääkin talvessa...:)


Tuohon on aina niin hyvä tuudittautua. :) Ennenkuin huomaakaan, niin on jo huhtikuun alku.

Toi on niin totta! EI ikinä ole tarpeeks pitkä talvi.

Jos Kun oli puhetta joskus siitä 500 RD:stä ja jos jotakuta kiinnostaa hakea sellanen ulkomailta, ja budjetti rahteihin on nolla, kannattaa hakea tämä Haaparannasta. Taitaapa tyypit puhua jopa suomea.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 7.10.2006 17:55

Toi RD500 taitaa maksaa euroissa noin 2000?? Nyt tai ei ikinä tilaisuus!
old Suzuki RG:s never die!

THEY JUST RUN FASTER!!!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 8.10.2006 9:57

Ai perhana. Kylläpä olisi Haaparannan keikka ihan aiheellinen..

Kyllä se viissatku säväyttää jo kuvissa jotenkin. Joskus kun pääsisi koeajamaan moisen pelin.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 8.10.2006 10:32

Tasan 2000 euroa. Tinkimällä voisi vielä saada pari satkua pois? TOIMIKAA! Saksassa näitä ei alle 3000 oikein tunnu saavan + rahti ym. Voisin jopa ite hakea pois, mutta kun olen "suzuki miehiä". Vero jotain 200 euron luokkaa.
old Suzuki RG:s never die!

THEY JUST RUN FASTER!!!