Nonniin. Nyt se taas alkanee. Uhkasin miitissä että ensi kesänä tulen ketulla kalajoelle... Alkaa hieman masentamaan jo työn määrä
Ei tämä suma tästä ihmettelemällä purkaudu, täytyy siis alkaa tekoihin! Jos sitä huomenna keräilisi osat yhteen läjään niin voi alkaa tonkimaan tomppaden nurkista sinne jääneet romut. Täytyy järkätä jostain vanteille pinnaus kun pinnatkin löytyy jo hyllystä. Rungolle täytyy tehdä muutoksia. En oikein luota noihin muutama vuos sitten tehtyihin touhuihin, nyt kun tiedän millaisia luokkasaumat ovat.
Sähköjohdotukset tehdään vähän laadukkaammin kuin ennen. Erinomaiset kokemukset tunturin sähköjen vetämisestä antaa hyvät raamit sussukin sähköille.
Moottorille pitää tehdä tarkistukset, porauttaa sylinterit vielä yksi koko isommaksi Alkaa olemaan "pikkasen" rajussa ylikoossa. Noh, onneksi on tuossa tuo varamylly mikä lykätään kiinni jos ongelmia esiintyy. Varamyllyssä ei ole järkyttävästi klappia, mutta stefat on entiset ja tietenkin sylintereiden poraukset järkyttävässä kunnossa.
Tosiaan lähdetään perusasioista eli runko, vanteet, sähköt. Sitten voi alkaa tosissaan "sovittelemaan" konetta ja muuta teknologiaa kiinni.
Vielä on vähän auki että käytetäänkö tuorevoitelua vai ei, kilometrejä pumpulla on aika reilusti mutta veteraanimoottoripyöräkerhon(vmpk) veteraanit on uhanneet pumppujen kestävän maailman loppuun asti, ainakin yhtä pitkään kuin moottori heh heh.
Ei tämä suma tästä ihmettelemällä purkaudu, täytyy siis alkaa tekoihin! Jos sitä huomenna keräilisi osat yhteen läjään niin voi alkaa tonkimaan tomppaden nurkista sinne jääneet romut. Täytyy järkätä jostain vanteille pinnaus kun pinnatkin löytyy jo hyllystä. Rungolle täytyy tehdä muutoksia. En oikein luota noihin muutama vuos sitten tehtyihin touhuihin, nyt kun tiedän millaisia luokkasaumat ovat.
Sähköjohdotukset tehdään vähän laadukkaammin kuin ennen. Erinomaiset kokemukset tunturin sähköjen vetämisestä antaa hyvät raamit sussukin sähköille.
Moottorille pitää tehdä tarkistukset, porauttaa sylinterit vielä yksi koko isommaksi Alkaa olemaan "pikkasen" rajussa ylikoossa. Noh, onneksi on tuossa tuo varamylly mikä lykätään kiinni jos ongelmia esiintyy. Varamyllyssä ei ole järkyttävästi klappia, mutta stefat on entiset ja tietenkin sylintereiden poraukset järkyttävässä kunnossa.
Tosiaan lähdetään perusasioista eli runko, vanteet, sähköt. Sitten voi alkaa tosissaan "sovittelemaan" konetta ja muuta teknologiaa kiinni.
Vielä on vähän auki että käytetäänkö tuorevoitelua vai ei, kilometrejä pumpulla on aika reilusti mutta veteraanimoottoripyöräkerhon(vmpk) veteraanit on uhanneet pumppujen kestävän maailman loppuun asti, ainakin yhtä pitkään kuin moottori heh heh.