Ensi pyöräni Kawasaki ZXR 400

laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 30.1.2008 16:22

Joo kyllä 65 heppaa on ollut tallissa kun tehtaalta lähtenyt :D mukavasti hirnuu! Tyyppiviosta en tiedä muuta kuin kuulopuheelta, mutta hyvin tämä ainakin on toiminut.

Tehoista tuli mieleen että tässä nelisatasessa on kymmenen kilowattia enemmän kuin esim kawan er-5:essa. Mutta kukapa niillä huipputeho tiedoilla tekee yhtään mitään :) pääasiahan on ajonautinto.
mozku90
Liittynyt:
13.3.2007 23:15
kawa???

ViestiKirjoittanut mozku90 » 19.2.2008 21:50

ite olen aatellu tämmöstä nelisatasta tai sit 600 ninjaa eli onkos kannattava ostos ? onko ollu mitään vikoja yms... jos viittitte vastailla ja onko 5500¤ paha hinta ko pyörällä on ajettu vasta 27000 km ja pyörällähän on tietysti 25 kw paperit et saapi pikku a kortil ajaa vaik onkin täys"tuho"
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 20.2.2008 12:57

Ei ole vikoja ollut tässä mun pyörässä. Melko ripeä kulkuinen vaikka onkin 400-kuutionen. Kaksipäälläkin menee,mutta vähän laiskasti ja jousituksesta alkaa kapasiteetti loppumaan.

Etuja esimerkiksi 600 nähden on kulutus ja halvemmat vakuutukset, toisaalta varaosia ei saa oikein joka paikasta, kuten esim johonkin 6r:ään.

Erittäin kannattava ostos ensipyöräksi, koska ei ole painava ja tehoa on sopivasti. Toisaalta pari vuotta kun ajelee haluaa varmasti isompaa. Jälleenmyynti arvo ei paljon sinne kahden ja puolen tonnin alle mene kuitenkaan, sillä kyseessä on 90-luvun huippu pikku ninjan poikanen.

Omalla pyörällä oli hintaa vähän alle kolme tonnia ja ajettu silloin 53tkm. Tavallaan kova hinta 15 vuotta vanhasta pyörästä, mutta eipä niitä halvemmallakaan saa.

Ostaessa kannattaa kysellä omistajalta mitä on tehty ja missä. Omalla kohdalla kun ei tietoutta pyöristä ollut etukäteen muuta kuin mökkimoposta, niin tuli ostettua vähän liian sinisilmäisesti. Edellisen omistajan mukaan esimerkiksi jarrut oli juuri laitettu ja hyvässä kunnossa. Avattuani jarrut tuli selväksi että ei pyörässä oikeastaan ollut jarruja. Kahdeksasta etujarru männästä vain kolme toimi!!

Nyt on tullut käytyä läpi melkeinpä kaikki osat ja siinä sitä tietoutta ja kokemusta on kertynyt. On se kyllä mukava ajella tulevana kesänä kun tietää mitä pyörälle on tehty. Ja mikä parasta, jos jokin on väärin niin voi itseään syyttää :D
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 20.2.2008 13:01

Ja unohtui vielä mainita tällainen osoite http://www.zxrworld.co.uk/zxr400/main.htm

(Brittiläinen zxr 400 sivusto, löytyy tietoa ja opasta jos vaan lontoota jaksaa lukea)
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 2.3.2008 18:24

Tänään tuli taas pyörää laiteltua. Katteet on saatu korjattua, maalia vaille valmiiksi.

Pitää tässä tulevalla viikolla käydä ostamassa teräspunosletkut eteen sekä taakse kun vanhat letkut ovat todellakin alkuperäiset 15vuoden takaa. Odottelen saksasta etujarrusylintereiden tiivisteitä, kun näyttivät vanhat vuotavan jostain syystä. Kunhan jarrut on saatu kuntoon ja katteet maalattua alkaa jälleen kasaamisen iloinen urakka.

Vielä tietysti pientä laittoa muutamiin pikku osiin.
Huonopuoli on se että rahat on kutakuinkin loppu ja kirjoitukset edessä joten ei oikein tallille pääse eikä töissäkään pysty käymään kun pitää tai siis 'pitäisi' lukea.

Sais kyllä lumet kadota melko pian. En ymmärrä miksi sen talven nyt tarvitsee tulla kun ei kerta jouluksi tullut niin eipä sitä täällä päin enää kaivata.
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 3.3.2008 13:01

Hehe, juu kyllä ny talvea riittää ku kevät pitäs tulla :D ja säähän ny oikeen oot innostunu kaiken näköstä fiksaileen...
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 3.3.2008 15:49

Joo tässä on tullut kaikkea laiteltua,vaikka alunperin piti olla tekemättä mitään :D mutta niin se vaan rahat vie. :D
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 3.3.2008 16:05

laatite kirjoitti:Ei ole vikoja ollut tässä mun pyörässä. Melko ripeä kulkuinen vaikka onkin 400-kuutionen. Kaksipäälläkin menee,mutta vähän laiskasti ja jousituksesta alkaa kapasiteetti loppumaan.

Etuja esimerkiksi 600 nähden on kulutus ja halvemmat vakuutukset, toisaalta varaosia ei saa oikein joka paikasta, kuten esim johonkin 6r:ään.

Erittäin kannattava ostos ensipyöräksi, koska ei ole painava ja tehoa on sopivasti. Toisaalta pari vuotta kun ajelee haluaa varmasti isompaa. Jälleenmyynti arvo ei paljon sinne kahden ja puolen tonnin alle mene kuitenkaan, sillä kyseessä on 90-luvun huippu pikku ninjan poikanen.

Omalla pyörällä oli hintaa vähän alle kolme tonnia ja ajettu silloin 53tkm. Tavallaan kova hinta 15 vuotta vanhasta pyörästä, mutta eipä niitä halvemmallakaan saa.

Ostaessa kannattaa kysellä omistajalta mitä on tehty ja missä. Omalla kohdalla kun ei tietoutta pyöristä ollut etukäteen muuta kuin mökkimoposta, niin tuli ostettua vähän liian sinisilmäisesti. Edellisen omistajan mukaan esimerkiksi jarrut oli juuri laitettu ja hyvässä kunnossa. Avattuani jarrut tuli selväksi että ei pyörässä oikeastaan ollut jarruja. Kahdeksasta etujarru männästä vain kolme toimi!!

Nyt on tullut käytyä läpi melkeinpä kaikki osat ja siinä sitä tietoutta ja kokemusta on kertynyt. On se kyllä mukava ajella tulevana kesänä kun tietää mitä pyörälle on tehty. Ja mikä parasta, jos jokin on väärin niin voi itseään syyttää :D


En näkisi ton 4satkun etuna kulutusta, koska varmaan vie vähintään saman verran satkulle menovettä kuin 6-r:ä, jos ajetaan samaa nopeutta(esim.100km/H).
Kummiskin sen verran enemmän joutuu 400vinguttamaan, kun 6-r:ä menee lähes tyhjäkäynnillä.
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 3.3.2008 16:26

En näkisi ton 4satkun etuna kulutusta, koska varmaan vie vähintään saman verran satkulle menovettä kuin 6-r:ä, jos ajetaan samaa nopeutta(esim.100km/H).
Kummiskin sen verran enemmän joutuu 400vinguttamaan, kun 6-r:ä menee lähes tyhjäkäynnillä.


Joo pitää paikkansa, varsinkin uudempiin kuussatkuihin verrattuna tehot jää melko vähäisiksi tässä vehkeessä. Viritysaste on tosiaan melko korkea. Kierroksia joutuu luonollisesti ottamaan enemmän kuin isommissa pyörissä.
Eikä se kulutus varmaan olekaan kovin paljon pienempi. Riippuu varmaan aika paljon ajotyylistä kuinka paljon kuluttaa. Mutta näin teoreettisesti ajatellen voi sanoa että mitä pienempi moottori sitä pienempi kulutus :)
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 3.3.2008 17:37

paljos tää sitten vie?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 3.3.2008 18:06

Sellaiset 5 litraa sataselle. Tankki on 16 litraa eli 12 +4 varalle. Ajelin tossa syksyllä noin 300 kilsaa tankillisella. Tosin jos matematiikkaa harrastaa niin kulutus on siis yli 5 mut tokkopa tuolla niin väliä.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 3.3.2008 20:47

no kyllähän se sitten sitä vie :)...
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 3.3.2008 21:08

Niin tekee :D ajo tyylistähän se on kiinni ;) mutta vähemmän kuin auto niin se on siis taloudellista :D
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 6.3.2008 11:31

Eilen tuli etujarrusylintereiden tiivisteet saksasta, pienien männän irrotus ongelman jälkeen sain tiivisteet vaihdettua.

Oli muuten melkoisen koomisen näköistä hommaa sen yhden männän irti saaminen. Toisaalta köyhällä opiskelijalla kun ei ole välineitä. Loppujen lopuksi sylinterin puolikkaassa oli kiinni yhdet lukkopihdit pitämässä kuminpalasta, joka piti nestekanavaa kiinni. :D sitten yksillä pihdeillä pidin toista mäntää paikallaan (lensi 3 kertaa ulos ennen kuin tajusin pitää kiinni)

Sinitarraa ja teippiä kilometri toiseen nestekanavaan sitten vaan peukalolla niin perkeleesti painoa reiän kohdalle. Lopuksi olisi pitänyt pystyä pumppaamaan polkupyörän pumpulla ilmaa sylinteriin että saa männän ulos :D siihen tarvittiin siskon apua.

Kyllä on hullulla halvat huvit! :D

Tuli toissa päivänä hankittua uusi reevun kypärä vanhan samanlaisen tilalle, niin nyt on sitten kyytiläisellekin kunnon potta. (peilisysteemillä voi vaikka ihailla omaa takamustaan jos ei muuta keksi :D)

Tässä odotellaan soittoa stormilta että koska on jarruletkut haettavissa. Viikonloppuna pitäis päästä tallille laittamaan jarrut kuntoon ja katteita maalailemaan.
Tosin pieni valitettava hidaste tulee olemaan nuo yo-kirjoitukset jotka alkaa ensiviikollak, mutta kunhan ne on ohi niin sitähän voi muuttaa vaikka tallille :D

Ja kyllä taas tuo säätila tuolla ulkona meinaa nakertaa, ikkunasta kun katsoo niin lunta tulee vaakasuoraan! Ei muuta kuin lumista kevään alkua!
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 8.3.2008 15:00

haha, no ku kurkkaan tota ennustetta tulevalle viikolle ni kyllä hymy rupee pikkuhiljaa läytyyn (ainakin jos etelämmässä siis asut) meinaan tampereellekkin tiistaiks +6 !