Sen kyseisen moottorin kiinnityspultin löystyminen muuten poisti tärinät koko pyörästä lähes kokonaan. Siinä siis ratkaisu ongelmaan! Kyseinen pultti kumivaimennetuksi niin tärinäongelmat ovat taaksejäänyttä elämää....
Sekin tuli todettua jälleen kerran, että Jawa on kokoisekseen loistava matkapyörä. Suuntavakavuus on erinomainen. Omimmillaan se on 80-100km/h vauhdissa loivahkosti mutkittelevalla asfalttitiellä. Esimerkiksi tie 24 Lahdesta pohjoiseen on Jawalle mitä parhain. Tottakai se siis toimii millä tienpinnalla hyvänsä. Lisäksi raskas vauhtipyörä&kampura aiheuttavat sen, että tasaisen matkavauhdin pitäminen on helppoa kaasun asentoa juuri muuttelematta. Vaatii aika pitkän ylämäen, että kaasun joutuu likimainkaan pohjaan vääntämään. Yleenä itsellä on ollut tapana olla vääntämättä kaasua pahemmin lisää ylämäissä, sillä silloin käy pyörre tankissa. Antaa vaan vauhdin suosiolla hiukan pudota...