Kawasaki KMX 200 '89

specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 30.9.2008 18:53

Ei mitään hajua... Saksasta varmaan saa, mutta en tiedä mistä puljuista. En ole 100% varma, että onko edes Kipsin käyttömekanismi kytkinkopassa sama, kun piikissä. Ainakin luulisi tässä aukeavan Kipsi aikaisemmin. Ainakin tehopiikki tulee jo 6000rpm kohdalla.

Täytyy varmaan laskea se luistinneula takaisin keskiloveen. Säädin neulan ylimpään asentoon, niin kulutus normiajossa 7,3l/100km. :) Aika huikea parin lirtan kulutuksen nousu pelkällä neulan nostolla. :) Vääntöä tosin on vieläkin enemmän noilla säädöillä...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 5.12.2008 22:27

Tulipa sitten vaihdettua vaihteistoöljyt ja pestyä Kawa. Sitten ruuvasin sylinterin irti ja totesin männän olevan todellakin vaihtokunnossa. Ohipuhallusta aika reippaasti. Lähes 100% varmasti mäntä on alkuperäinen(kuvia tule vkl aikana). :) Mittarissa kun on vaan n.26tkm. Sylinteri näytti todella hyvältä, ei pienintäkään naarmua tms. Aikaisemmin viikolla kävin jo paikallisesta liikkeestä kyselemässä männän saatavuutta. Ainoa mäntä minkä kuulemma saa, on Kawan originelli hintaan 160€. No laatu maksaa, enkä mitään tarvike pilipali mäntää olisi laittanutkaan. Sillä ajaakin sitten minun ajotyylillä sen toiset n.25tkm(eli pari-kolme vuotta), minkä jälkeen varmaan jo koneen levitys, mikäli pyörä minulla vielä on.

Yhteenvetona menneestä syksystä Kawan kanssa on sanottava, että ylitti kaikki odotukset. Ei missään vaiheessa mitään vikaa ja etenkin sorateillä todella hupaisa laite. :P Ainoa negatiivinen puoli on onnettoman pieni 9,3l tankki, joka ei meinaa riittää tuolla syvällä maaseudulla ajellessa. Pidemmillä taipaleilla oltava 5l kanisteri mukana. No kaikenkaikkian huippupeli. 350cc nelarin suorituskyky ja 2t luonne. :P Suosittelen erityisesti ensipyöräksi tai muutenvaan sora/pikkuteille, varauksin matkan tekoonkin(pieni tankki).
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 7.12.2008 22:34

No nyt on kuvat: http://www.motot.net/galleria/g37672_kawasaki_kmx_200

Mahtaakohan KMX:ssä olla vakiona hiilikuituläpät? Tuossa on nimittäin semmoiset paikallaan, tosin ihan hyväkuntoiset ovat. Olkoot siis paikallaan. Piikkisessä oli muistaakseni peltiläpät.

Täytyy pistää ensi viikolla originelli mäntä tilaukseen. Kun on pinnoitettu sylininteri, niin männän kokohan on sama. Ainakin liikkeessä sanoivat, että luettelossa on vain yhtä kokoa. Piikkiseenhän taisi olla jotain A, B ja C kokoja?

Takarengasta ja manuaalin kuvaa tarkastellessa tulin siihen tulokseen, että takagummi on luultavasti alkuperäinen. :) On se ainakin melkoisen kovettunut ja edellinen omistaja sanoi pyörällä ajetun lähinnä yksinomaan sorateillä. 26tkm voisi hyvinkin soratie ajoa kestää tuollainen takagummi. Lienee siis turvallisuussyistä syytä vaihtaa 19v vanha rengas uuteen. :D
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24

ViestiKirjoittanut RMK » 8.12.2008 17:11

specialisti kirjoitti:Täytyy pistää ensi viikolla originelli mäntä tilaukseen. Kun on pinnoitettu sylininteri, niin männän kokohan on sama. Ainakin liikkeessä sanoivat, että luettelossa on vain yhtä kokoa. Piikkiseenhän taisi olla jotain A, B ja C kokoja?

Joo, noi erothan on satkuissa, mahdoton mitata edes digimauserilla. Meillä oli KX60 ja 85:t, tilasin aina tuon A:n. Ei ajettu kisaa, joten ihan viimeisiä tehoja ei tarvinnut hakea.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.12.2008 20:48

Joo tulipa tilattua se org mäntä. Vain standard kokoa saatavilla joten sen tilasin. Kovat puristukset minusta tuolla vanhalla männälläkin, joten uudella vielä kovemmat. Varmasti bensankulutus laskee uudella männällä, kun vanhassa oli noin paljon ollut ohipuhallusta.

Pakoputki tuli pistettyä vanhojen öljynputsarien kanssa ämpäriin palamaan, niin sai 26,7tkm aikana kertyneet karstat kyytiä. Pitää vetää uudet kuumankestomaalit päälle. Aika kovasti sieltä putkesta karisi karstaa joten lieni aikakin polttaa pois.

Mitäköhän tarkoittaa, kun rekisteriotteessa lukee "Varustettu kahdella perättäisellä äänenvaimentimella"? Missä se toinen vaimennin on?? Piikissäkin luki muistaakseni samalla viisin. Onko kokaan KMX:än vakioputkelle suorittanut ruumiinavausta?
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 8.12.2008 20:53

"Varustettu kahdella perättäisellä äänenvaimentimella" tarkoittaapi sitä, että paisarissakin on vaimentavaa materiaalia.
Turhake.kuvat.fi
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.12.2008 20:58

Jaa no onkohan siitä sitten haittaa, kun poltin paisarista karstoja? Mitähän se materiaali on ja missä kohtaa paisaria?
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 8.12.2008 21:22

specialisti kirjoitti:Jaa no onkohan siitä sitten haittaa, kun poltin paisarista karstoja? Mitähän se materiaali on ja missä kohtaa paisaria?



Jotain perus metalliverkkovillahässäkkää paisarin sisäerunoilla, saattoi palaa karstan polton yhteydessä. Ehkä ei, käynnistämällä selviää. ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
tpak
Liittynyt:
10.5.2007 20:09

ViestiKirjoittanut tpak » 8.12.2008 21:25

minun mielestä siinä paisarissa on keraaminen vuoraus, kestää lämpöä. minun 125:sessa Kmx:ässä ei ollu ainakaan peltiläppiä, liekö joissain sit ..?
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.12.2008 22:38

Joo vaikea on uskoa, että siellä mitään läppiä tms. haittalevyjä olisi. Todella painavalta tuo paisari kyllä tuntuu. Voi olla vaan niin paksua peltiä. Noo kyllä sen tosiaan viimeistään sitten käynnistäessä erottaa, että lähtikö sieltä mitään "vaimentavaa" materiaalia karstojen mukana. :)
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 8.12.2008 22:48

Katoppa mun galleriasta kuvaa, siellä on piikkidetukan paisari pilkottuna, luultavasti kemeksissä on samantapainen vuoraus reunoilla. Ja ei siitä mitään suurta iloa ole, ei paisari kilise läpi niin kovin.
Turhake.kuvat.fi
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.12.2008 23:07

Jep no tuollaista siellä saattaa hyvinkin olla. No eipä haittaa vaikka oliskin, mutta ei haittaa vaikkei olisikaan. :)
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
tpak
Liittynyt:
10.5.2007 20:09

ViestiKirjoittanut tpak » 8.12.2008 23:15

specialisti kirjoitti:Joo vaikea on uskoa, että siellä mitään läppiä tms. haittalevyjä olisi.

sori puhuin sekavasti vähän, tarkoitin sitä läppäventtiiliä :)
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.12.2008 23:33

Aha ok! :D Tosiaan alkuperäiset sitten varmaan ovat nuo hiilikuituläpät....
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 9.12.2008 19:26

specialisti kirjoitti:Aha ok! :D Tosiaan alkuperäiset sitten varmaan ovat nuo hiilikuituläpät....


Omassa ex piikkiversiossa oli ihan muoviläpät vakiona, kumma homma jos joku vaihtanut tuohon sinun peliisi hiilariläpät ja mäntä koskematon.

Varmaan näitä "teholäppä" poikia ollut asialla :)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762