Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 15.2.2015 13:36

Bomb3ri kirjoitti:Käänsin talvirenkaat alle, hullua touhua ajella piikeillä näinkin tehollaalla pyörällä :lol:

Kuva



Tästä varmaan voi päätellä, että 17" piikkirenkaat eivät ainakaan turhan hyvät ole. :lol:
Tai no onhan tuossa drz:ssa varmaan vähän perus krossia hitaampi vaimennus ja muutenkin on melko painava rotisko.
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 15.2.2015 18:59

Ei ainakaan vielä, rahat hieman tiukilla.. :s
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 15.2.2015 21:19

No voi harmi :D Tulee nimittäin kivasti löylyä lisää virinokalla 8)
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 15.2.2015 21:42

Hyväthän nuo satapiikin nastoittamat renkaat on, hulluudella meinaan sitä kun keulaa nostaa joka käänteessä :roll:
Ja drz 400 sm on ihan eri maailmasta kuin yksikään krossipyörä, koko alustakin tarkoitettu yleisille asfaltti / hiekkateille.

Paremmathan ne enskapiikit olisivat, mutta tähän ei 21" + 18" vanteita saa ilman että vaihtaa keulan ja swingin, joten täytyy tyytyä noihin.
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 15.2.2015 22:12

Kyllähän siihen saa eri vanteet holkittamalla ja laakereiden vaihdolla esim :eek: Toki etupäähän vaatii jarrukin adapterin taikka ison levyn mikä enskassa on vähän perseestä :lol:
Tuolta löytyy vanteet mitkä menee suoraan, eteen 125/250 RM vanne ja taakse KTM EXC vanne spacereilla
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... uki_DRZ400
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 16.2.2015 20:31

21" rengasta mallaamalla huomasin että hieman ennen keulan maksimijoustoa eturengas ottaisi kiinni alkukäyrään :roll: Taakse kyllä saisi ilmeisesti holkittamalla :)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Maekine » 18.2.2015 14:57

Virinokkaa vaan, niin tehotkin varmaan nousee sinne 50 tietämille. ;)

Paljon tällä on ajettu?
¤SuZuKi¤
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 18.2.2015 22:49

33500km.

Luin Thumpertalkista topicia jossa keskusteltiin drz:an koneiden kestävyydestä, muutama jätkä ajanut yli 50 000km ilman koneremonttia, eräs oli ajanut 80 000km kunnes oli lojahtanut kiertokanki.. 8o

Ehkä en vielä tee koneremonttia :D

Muuttui siis suunnitelmat, nyt keväällä tyydytän mielenkiintoni ja tarkastan kiertokangen, männän yms osien kunnon, mutten vaihda niitä jos ovat kunnossa.

Koneen osat kyllä tilaan nyt, niin ovat valmiina tulevaa remonttia varten..
Ajattelin että voisin alkaa pikkuhiljaa haalimaan muutakin palikkaa moottoriin sitä mukaa kun rahatilanne sallii, ja jotka laittaisin sitten remontin yhteydessä kiinni.

Eli, mitkäköhän virinokat olisivat parhaat..? ;)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 19.2.2015 1:32

Hotcams stage 1, stage 2 ehkä vähän huonompi (?), E-mallin nokka kans on ihan jees
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Lexi » 19.2.2015 9:14

Hotcams:
Stage 1 cam sets are selected to provide increased torque output in the RPM range below the engine’s torque peak. These cams will generally produce more part-throttle torque, better low RPM throttle response, and increased peak torque. In some cases high RPM torque and peak horsepower may also be improved.
Stage 2 cam sets are selected to provide increased high RPM horsepower. These cams are best selected for riding situations with higher average speeds. In many instances, low RPM torque is as good as the stock cam(s) and peak torque is improved, but the goal is to improve power in the RPM range above the engine’s torque peak.
Stage 3 cam sets are chosen to provide the ultimate in high RPM torque and horsepower. These cams are only offered for a few models where it has been determined that a stock or mildly modified engine can safely produce power for a high speed usage situation


Omassa pyörässä bigbore ja stage 2 hotcamssit, kivasti paukkua vakioon verrattuna. Suosittelisin stage 2 tai 3 supermotoon, tuo ykkönen lähinnä enduroon ja krossiin.
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 7.4.2015 20:13

Laitetaas isompi postaus viimeaikaisista puuhista.

Kiertokanki+petari setti tuli tilattua, samalla tuli myös uusi nokkaketju ja muuta pientä hilpettä.

Kuva


Viimeisten jäällä ajeluiden jälkeen nostin pyörän pukille ja aloitin suuremman kevätrempan teon pyörälle.

Ensimmäisenä aukaisin yläkerran ja tarkastin kiertokangen kunnon. Alapään laakerin sivuttaisvälys ja yläpäästä mitattava "heiluntavälys :lol: " olivat reilusti alle suzukin antamien ylärajojen, joten totesin kiertokangen olevan kunnossa. ;)

Kuva


Pytty ja mäntä olivat myös hyvässä kunnossa. Ei paljoa ohipuhallusta eikä muutakaan suureen kuluneisuuteen viittaavaa.

Kuva

Kuva


Kannessa oli myös kaikki kunnossa, mutta päätin että pakkohan jotain muutakin on uusia kuin tiivisteet tämän rempan yhteydessä. Tilasinpa sitten wisecon taotut yksiosaiset teräsventtiilit vanhojen venttiilien tilalle :) Paljon ajetuissa vakioventtiileissä on kuulema tyyppivikana katkeaminen kun lisätään nostoja tai ajetaan paljon suurilla kierroksilla joten ihan hyvä ennaltaehkäistä vikoja ennenkuin lisää potkua haetaan :roll:

Kuva


Venttiilien saapumista odotellessa sain ideaksi tehdä jarruremontin taakse, kun tulee kuitenkin melko paljon ajettua yhdellä pyörällä :) Tiivisteet uusin satulaan ja samalla maalasin koko höskän.

Kuva


Ennen pukilta pois laskemista tulee myös muutakin uutta ulkonäköön ja tekniikkaan.. 2ct pilot powerit tulee alle jne. Mutta siitä lisää myöhemmin. Virinokkia en ole vielä hankkimassa, tarpeeksi menee rahaa muihinkin "välttämättömyyksiin".
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Synthetic » 10.4.2015 13:01

Hyvältä näyttää ! :P

Itsellä on tosiaan hot-camsit stage 2 omassa vehkeessä. Siinä tulee semmonen murhe että pakonokassa ei ole puolipuristinta. Eli sähköstartti pyörii aika raskaasti sen jälkeen suosittelen isompaa akkua, jos päädyt hankkimaan ne. Tai sitten stage 1 pakonokka josta löytyykin tuo puolipuristin. Itellä kyllä toimi viime ajokauden mallikkaasti ja starttas kyllä tosi hyvin.

Omalla drz-talla rullattu nyt 20tkm ja ajattelin kanssa tsekata yläpään ja natkasta tilalle cylinder worksin 434kitin. Samalla vaihtaa nokkaketju ja kanteen kanssa venat.

Ja tehoa löytyi omasta pyörästä keihinin kaasarilla ja yoshin putkella 42.32hp takaselta, samassa penkissä kävi 450 wr jossa tehoa oli 42.29hp :lol: Tosin pyörillä ikäeroakin jo 5 vuotta.


Multa löytyy muutes vielä ne koiranluut, saat kyllä edullisesti jos on tarves, laita yv:Tä jos kiinnostaa ! ;)
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 11.4.2015 16:12

Mullakin on pyöriny mielessä tuo cylinder worksin 434 bigbore. Isompi pyttysatsi olisi nokkiin verrattuna siinä suhteessa hyvä, että eniten kuluvat osat (pytty+mäntä) tulisi uusittua ja samalla tulisi tehonlisäystä 8) Mutta saas nähdä että mitä tulee jatkossa ostettua.. :roll:

Yllättävän paljon takaselta pelkällä putkella ja kaasarilla (ja 3x3?) :eek: Samaa teholuokkaa pitäisi siis olla täälläkin, kun suurinpiirtein samat hilppeet kiinni :) Onko sulla 39 vai 41mm keihini?

Venttiilit ovat nyt saapuneet amerikasta eurooppaan.. Odotellessa kerkeää hyvin avartamaan imu- ja pakopuolta kannesta.. ;)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Synthetic » 12.4.2015 18:26

Joo-o mulla on 39mm keihini ja tottakai tuo 3x3modi.Suosittelen tuota cylinder worksia kuhan varmistat että tulee vertexin männällä ! Ja noista wisecon venttiileistä rukoile, että ne on USA tuotantoa eikä sitä taiwan paska tuotantoa. Ja drz kannessa on kyllä parantamista, mutta varovaisuutta sen avartamisen kanssa :)
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 12.4.2015 19:52

Niin, täytyy perehtyä siihen kuinka lähellä vesi ja öljykanavat menevät kannessa.. lähinnä pakopuolta avarran kun siinä tuntuu olevan enemmän varaa :)
Ja hyviä kokemuksia wisecon venttiileistä oli ainakin thumpertalkissa ja matkaendurot.fissä, kuulema ovat ajaneet paljon ilman ongelmia. Yksilötapauksiahan nuo venttiilitkin tuntuu olevan, toivotaan että mulle sattuu tulemaan hyvä satsi.. :roll:

Sain ilmasiksi pätkän pom-muovia joten sain vähän järeämmät kaatumatapit työstettyä.

Kuva


Ja mg-kopan suojakin tuli kiillotettua.

Kuva
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.