Huhhuijakkaa. Kylläpä ramairasee! eikun siis ramasee.
Maalailin pikkunippeleitä pohjamaalilla hiekkapuhalluksen jälkeen, ja suurimman osan kyseisistä nippeleistä punaisella topcoatilla ja paksu lakkakerros päälle. Kerkesivät sen verran kuivamaan että aloin virittelemään paraatikuntoon. Eli ketjurataskilven mualailin ja lykkäsin laakerin, sekä "ohjuritapin" paikalleen kyseiseen osaan. Se on siis nipussa, vielä pitää maalata takaratas ja lyödä kiinni. En laita ollenkaan suzukin jostain syystä käyttämää stefaa ja sen väliholkkia tuohon ketjurataskilpeen. Suojattu laakeri on ihan tarpeeksi kaunis minulle.
Tilailin ruuvinetistä vähän roinaa, kuten moottorin kiinnityspultit, sekä takahaarukan kiinnityspultin. Takahaarukkaan ruuvailin helat sisälle ja uudet rasvanipat. Tilasin myös joitain pultteja, muttereita ja prikkoja. Etu ja takavanteen akselit on niin ufokokoa etten edes yrittänyt etsiä(okei, etsin mutta en löytänyt) ruuvinetistä. Nuo akselit kokevat perinteikkään entrauksen, eli köyhän miehen pinnoituksen. Hiekkapuhallus ja lakkakerros pintaan.
Saa muuten kaapia jonnin verran maalia pois sieltä täältä osista että sopii palikat paikalleen. Kantapään kautta sekin piti oppia taas(kerran)
.
Noh, kuitenkin sain vaihdettua myös etu ja takavanteiden napoihin uudet laakerit. Laakerit joita olen käytellyt pyörän joka paikkaan ovat mallia skf, koyo sekä jotain sing song laakereita kuten tmp ja mitälie. Moottorissahan on vain suzukin org laakereita kampiaksulalla.
Pulttasin myöskin maalaamani akkutelineen ja tuorevoitelusäiliön/sivuposken kiinnitystelineen. Menivät suht vaivatta paikalleen, paitsi että kaljapäissäni vuosia sitten hyvänä ideana runkoon hitsanneeni mutterit saivat lähteä. Porasin niiden läpi ja vääntelin pihdeillä jämät pois. Ei vittu mitä touhua tullut tehtyä joskus, jos wert vielä lukee motot.nettiä niin varmasti nauttii tästä
Kokemusta, ikää ja ennen kaikkea RAHAA. Sitä se hyvän pyörän tekeminen vaatii.
Pulttasin toisen takaiskunvaimentimen kiinni ja sovittelin holkkeja joilla siirtää iskaria harmin tieltä. Neljä prikkaa joutui laittamaan iskarin ja takahaarukan väliin! Pitää ajella alkuun varovaisesti ja tarkkailla pulttien kestoa... aika turvallista eikö! Painesäiliöllekin löytyi ainakin alustavasti paikka. Meinaan bensatankin alle pitäisi mahtua, letku on juurikin sopivan pituinen tankin alle asennettavaksi.
Asensin käytännössä uudet(uusin jossain vaiheessa) jarrukengät ja jarrukenkien levittäjän takajarrukilpeen.
Semmoista tuli tänään tehtyä. Varmaan jotain pientä unohtui mutta ei auta. Huomenna lisää maalailua!
Jos sitä saisi jo ensi viikolla vietyä vanteet pinnattaviksi