Yamaha RD 350 '85

Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 9.7.2007 9:56

Onko RD-miehillä (tai -naisilla) tarvetta parille 1UA sylintereitä? Olisi tyrkyllä briteistä samalla, kun otan itselle romuja.

Sen verran tietoja, että sylinterit ovat vakiomitassa ja porttaamattomia, mutta porautuskunnossa. Jonkun verran jälkiä sylinteriputkissa (valokuvien perusteella) mutta ei kovin pahoja eikä näy leikkaamisjälkiä.

Hinta ei paha. Kuvia sähköpostilla kiinnostuneille. Itse kun en tarvitse kahta sarjaa varasylintereitä..
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 11.7.2007 9:41

V***lla päähän. Olin tänä aamuna lähössä ajamaan RD:llä, ni eikös se ihan uus eturengas oo tyhjä. Ja rengas tippunu vanteelta ettei ota ilmaa enää vastaan.:( Tippui varmaan tuolla parin metrin ajomatkalla minkä ehdin tekemään. Mitään ulkoisia vaurioita ei näkyny.

Sama kävi kaverin Hornetissa. Uus rengas tyhjeni ja kun täytti nii rupes pitää taas normaalisti. Oma vaan lähti vanteelta, ni eikun irrottamaan etuvannetta ja kohti korjaamoa. Tänää piti auto laittaa kuntoon, mut menee tääkin päivä taas RD:n kanssa taistellessa.

VI..eiku KETUTTAA!!!
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 11.7.2007 15:44

vihjaatko että mun pyörä olisi jotenkin vikaherkkä :D?
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 11.7.2007 22:48

En tiiä pitäskö itkee vai nauraa. Kun käytin mopon renkaan vaihdossa niin eivät ollet laittaneet sisäkumia renkaaseen jossa se olisi pitänyt olla. Olivat lukeneet vanteesta "tubeless" ja eikun kumi paikalle sen enempiä miettimättä. Voi hyvänen aika sentään... Enpä kyllä itsekkään tuota huomannut, mutta luulisi silti, että MP-huoltamolla tuo nyt olisi pitänyt tajuta. Tuohan olis voinu aiheuttaa vakavankin onnettomuuden.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.7.2007 6:52

Samzon kirjoitti:En tiiä pitäskö itkee vai nauraa. Kun käytin mopon renkaan vaihdossa niin eivät ollet laittaneet sisäkumia renkaaseen jossa se olisi pitänyt olla. Olivat lukeneet vanteesta "tubeless" ja eikun kumi paikalle sen enempiä miettimättä. Voi hyvänen aika sentään... Enpä kyllä itsekkään tuota huomannut, mutta luulisi silti, että MP-huoltamolla tuo nyt olisi pitänyt tajuta. Tuohan olis voinu aiheuttaa vakavankin onnettomuuden.


Minkälaiset kumit sulla oikein on? RD:ssä käytetään vain ja ainoastaan tubeless-renkaita. Jopa alkuperäiset "saippualiukkaat" Yokohamat olivat tubeleksia, vaikka niillä ei mitään tehnytkään..
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 12.7.2007 14:00

Pirellit ovat. Takana Sport Demon ja edessä City Demon. Tiedän, että tuo City Demon ei ollut se oikea valinta eturenkaaksi, :( mutta nyt on budjetti niin tiukalla ja on se turvalisempi kuin slicksi edessä. Hyvin se tuossa kuitenkin pyörii ja pitää. Eipä tässä radalle olla menossakaan...:)
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 15.7.2007 22:46

Samzon kirjoitti:tuo City Demon ei ollut se oikea valinta eturenkaaksi, :( mutta nyt on budjetti niin tiukalla


Eihän RD:n tubeless eturengaskaan maksa kuin 70 - 95 ¤, onkos tuo City Demon sitten halvempi? Ei varmaan ainakaan sisuskumin kanssa enää halvemmaksi tule, mutta sitä kun eivät nyt sitten renkaanvaihtajat olleet laittaneet.
Asian & American cars / bikes only.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 15.7.2007 23:04

Samzon kirjoitti:Pirellit ovat. Takana Sport Demon ja edessä City Demon. Tiedän, että tuo City Demon ei ollut se oikea valinta eturenkaaksi, :( mutta nyt on budjetti niin tiukalla ja on se turvalisempi kuin slicksi edessä. Hyvin se tuossa kuitenkin pyörii ja pitää. Eipä tässä radalle olla menossakaan...:)


noista oikein kumpikaan malli ei sovi yli 10hp pyöriin :D...
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 16.7.2007 9:44

Rengas maksoi sen vajaa 60 euroo ja sitten se sisäkumi 10 euroo. Eli paskaa haukkasin, täytyy myöntää. Olis melkeimpä samalla rahalla saanut paremmankin eturenkaan. Mutta eipä nyt valittamista kuitenkaan. Kulutellaan nuo tuosta loppuun ja katellaan, jos seuraavaksi ostais sitten fiksummat renkaat.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 16.7.2007 13:42

Samzon kirjoitti:Rengas maksoi sen vajaa 60 euroo ja sitten se sisäkumi 10 euroo. Eli paskaa haukkasin, täytyy myöntää. Olis melkeimpä samalla rahalla saanut paremmankin eturenkaan. Mutta eipä nyt valittamista kuitenkaan. Kulutellaan nuo tuosta loppuun ja katellaan, jos seuraavaksi ostais sitten fiksummat renkaat.


BT45 on oivallinen valinta, eikä hintakaan ole mikään kovin paha. ~200 eskoa sarja ja on yhdet parhaista renkuloista RD-häksättimeen.

Itsellä on tällä hetkellä Metzelerin Lasertecit alla, ja alkukokemukset ovat ihan siedettävät. Kulutuskestävyydestä ei ole hajua, mutta pito on ainakin kuivalla kohtuullinen. Hiukan tuntuvat olevan uraherkät.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 17.7.2007 1:16

Joo Briggarin BT45 etunen 77 ¤ + takanen 89 ¤ (= yht. 166 ¤) maksoivat kun viime kesänä ostin, toisessa liikkeessä vähän yli 200¤. Sitähän ne eniten RD:n kumiksi kehuvat, ja täälläkin siitä tuli silloin puhuttua. Monesta muustakin renkaasta tuli hinnat selviteltyä, lähes kaikki alle satasen kipale (myös takarenkaat).
Asian & American cars / bikes only.
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 17.7.2007 15:36

Joo katselin tuolta että kuulemma paras tehoalua alkaa siinä 7500. No itsellni se tuntuu juuri loppuvan siinä 8000 kieppeillä (esim 6. ei jaksa vääntää kuin jonnekkin 7900) mikä voisi olla vikana? Vai kenties vain säädöt?
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 17.7.2007 16:18

pakoputki tukossa, powervalvet karstassa? ilmansuodatin tukossa?
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 17.7.2007 22:41

Juuri noiden power valvejen eli YPVS-systeemin toiminnan tarkastamisesta lähtisin liikkeelle. Oletko Risord miten perillä systeemistä? Eli kaksi pakoaukonsäädintä (molemmille sylintereille omat, jotka yhdistetty samaan akseliin), joiden toimintaa ohjaa kahden vaijerin välityksellä moottori, joka puolestaan saa käskynsä elektroniselta yksiköltä kierrosalueen mukaan.

Kun laitat Jammuun virrat päälle, YPVS tekee puhdistussyklin, eli läpät käyvät asennoissa kiinni - auki (kuuluu ääni "surr-surr") TAI jos kyseessä on ensimmäinen virran päällelaitto edellisen moottorin käynnissäolokerran jälkeen ja moottori on sammutettu silloin normaalisti pienillä kierroksilla, liikkeitä on kolme auki - kiinni - auki ("sur-surr-surr"). Läpät jäävät siis auki-asentoon odottamaan potkukäynnistystä, koneen käynnistyttyä menevät kiinni, ja aukeavat sitten portaattomasti korkealla kierrosalueella.

Kuuntele ensin korvamääräisesti, kuulostaako surina normaalilta (lyhyet suraukset ilman takertelua tai sivuääniä). Sitten voit siirtyä silmämääräiseen tarkkailuun. Pyörän vasemmalla puolella on kahdella pultilla kiinni oleva kansi, jonka irroittamalla pääset tarkistamaan vaijereiden alapäässä olevan laipan toiminnan, videoita tästä vaikka ovatkin eri mallin Jammuista:
Sergeyn DT125 YPVS-pätkä
Toinen, jossa näkyy myös toiminta koneen käydessä
Laippaan on myös merkitty kohta, jossa sen tulisi olla silloin kun vaijerit ovat säädetty oikein.

Jos vaijerit ja laippa näyttävät pelaavan oikein, voit vielä tarkistaa sylinterien välisen liitoskohdan. Tämän näet työntämällä pään pakoputkien väliin ja katsomalla pakoaukkojen välissä olevaa kohtaa vaikka taskulampulla. Kokeile samalla taas virta päälle -hommaa, niin näet liikuttaako liitoskohta myös toisen puolen akselia normaalisti.
Asian & American cars / bikes only.
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 18.7.2007 16:16

Kyllä sen idean tiedän mutta kiitos kyllä tuo helpotti kumminkin =)

Testaamaan -->

Edit: Joo semmonen juttu löyty että näyttää siltä että toinen vaijjeri (num 2) pää olisi mennut n. 1cm sinne koloon. Kuuluuko näin olla? Jos ei niin sehän tarkoittaa että pakoaukko ei avaudu kunnolla/on kierroksiin nähden liian pienellä.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen