malmari kirjoitti:Tossa männä viikonloppuna kävin Kouvolassa (noin 50 km siivu) ja tossa menomatkalla oli seuraavanlainen ongelma, noin 15-20 km välein meno hyytyy niin että täydellä kaasulla kulkee noin 80 km/h. Kytkin pohjassa kierroksia ottaa ihan normaalisti, joskin putkista tulee helvetillistä pauketta. Jos vähäksi aikaa heittää parkkiin tien viereen,tai jonkin matkaa ajaa hiljempaa, niin sen jälkeen taas toimii 15-20 km. Sen reissun jälkeen on kylmällä koneella ruvennu toisesta putkesta savuttamaan etten sanois runsaasti. Ja vielä sellanen matkamuisto tuli, että tuolta kytkimen puolelta kuuluu tyhjäkäynnillä aikamoista kolinaa, en tiedä onko kytkin vai öljypumppu äänen syynä. En tiedä onkohan tämä sitä lopun alkua.
Mitkä putket sulla tässä koneessa on?? Ja mitäs 2-T öljyä käytät??
Toi ensimmäinen ongelma voi johtua likaisista/ roska sisällä kaasareista tai tukkonen bensahana tai sytytystulpat karstoittuva. Eli vois kaydä liian rikkaalla tai saada liikaa öljyä. Myös tankin huohotin on hyvä chekata.
Kumman puolen sylinteri savuttaa enemmän?? Kytkimen vai vauhtipyörän?? Esim. RGV tuntuu savuttavan toisesta putkesta kylmänä enemmän kuin toisesta. Asialla voi olla jotain tekoa kyllä putkien eripituuden takia tai jsp.
Toi kolina voi kuulua hyvinkin kytkimestä. Noi tämän ikäiset valut eivät ole kaikista vahvinta tavaraa ja tietäisitpä minkälainen kolina kuuluu melkein aina RG500:sen koneesta. Sen kytkin on oikea suunnittelun kukkanen kuten vähän puolet muistakin osista siinnä moottorissa...
Kytkinkruunu väljenee ja levyt hölskyy siellä. Tai kytkinmen sisempi "kori" kuluu väljäksi tai niitä erottavat prikat tai mikälienee systeemi Yamahassa niitä erottaakaan. Myös kytkimen neulalaakeri voi väljentyä. Pitäis nähdä. Ihmettelin kolinaa omasta koneestani ja vedätettäessä nykäystä niin syyksi löytyi sama kuin tässä:
http://www.suzuki-rg500.com/images/MOV01742.MPG
Lopunko alkua?? Tuskimpa. Osta RG niin rahan menolle ei näy loppua...