Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.10.2007 17:14

toisessa jalkatappiraudassa havaittu yhdessä kohtaa korroosiota -> uusiksi. Toisen puolen rauta on taas säilynyt kuin uutena.
Jasuuu
Pyörä:
Skyteam 150, Aprilia SX-07, HusQvarna sm125s
Paikkakunta:
Taipalsaari
Liittynyt:
8.10.2006 14:16

ViestiKirjoittanut Jasuuu » 5.10.2007 19:17

Monen litran kompura?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.10.2007 19:25

säiliö molemmissa 50litraa, sekä 24litran lisäsäiliö eli yhteensä tilavuus on 124litraa. Tuotto lienee n. 600litraa yhteensä ILMOITETTUA tuottoa. Todellisuudesta ei juuri hajua. Sen verran, että kompurat pärisevät yhtäaikaa ja toinen sammuu välillä, eli tuotto riittää kyllä pieneen hiekkapuhalluspistooliin mainiosti. Nyt on ongelmana syksyn kostea sää joka survoo vettä ilman seassa enemmän kuin laki sallii.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.10.2007 19:52

nyt mielenkiintoisia kuvia galleriassa! gt albumissa -> mars
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 7.10.2007 14:24

Ihan vain tälleen vinkkiä antaisin, eikö tuolla rahalla olisi saanut jo ihan kunnon kokoisen kompuran (lue 600-700l tuottavan kakspyttyisen) ja sille sopivan säiliön, mitä sitä kahta kompuraa sinne pärisemään kun yksi iso olisi kuitenkin parempi.

Kai sulla on vedenerotin siellä kompuran letkun välissä? Eipä tuo syksyllä vedentuotto ole edes ongelma, mutta vanha väljä kompura ja kesäkuuma -> jyskytti päivän niin oli pakko rakentaa lauhdutin ilmalle ja erillinen vedenkeräys säiliö. Kesäpäivän jälkeen vettä saattoi olla lähemmäs litra...;D Nykyään onneksi tuo ongelma on vain muisto, se oli sitä aikaa kun kompurana palveli yli 20vuotta vanha 1000l/min tuottava veekone, onneksi siitä on päästy jo eroon ja tilalla on saman verran tuottava lamellikompressori joka ei vettä pahemmin tuota.

Kyllä tuo ~600l/min tuotto pitäs piisata hyvinkin puhaltamiseen, se meijän kaappi niin se millä alunperin sitä puhallettiin oli 700l/min tuottava mäntäkone, ja ihan hyvin sullakin puhallushommat sillä onnistu =)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 7.10.2007 17:09

no juu. Oli tuo toinen kompressori honkkarissa niin törkeän halpa, että oli pakko ostaa. 170e maksoi 3hp 50litran säiliöllä oleva kompura niin pakko ostos.

Täytyy joku vedeneroitin hommata mikä on helppo käyttää. Ajattelin laitella semmoisen missä pikaliittimet päissä niin ei tarvitse kiinteästi viritellä mihinkään.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 7.10.2007 19:14

No ei kyllä ollut hinnan kiroissa. No meillä on tommonen ihan joka tulee letkun väliin juuri normaaleilla paineilmaliittimillä. ei maksanut muistaakseni mitään hirveitä, maalaushommissa aivan ehdoton! ja pysyy paineilma työkalut parempana kun ei saa niin paljon kosteutta.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 30.10.2007 22:26

Ei ole kauheasti tullut sinkittyä kun yli puolet hapoista lorahti maahan. Pitäisi siis ostaa lisää happoja, mutta ei nappaisi käydä apteekista hakemassa sikahintaista tavaraa.

Jotain edistystä sentään, koululla paukutin vihdoin pakoputkien aihiot levytyöstökeskuksella! Rullasin jopa puolet kartioista jo sinnepäin mankelilla ja käsipelillä. Torstaina vissiin olisi tarkoitus rullata loputkin ja heppailla tigillä kiinni.

Vaikuttaa kyllä huomattavasti pienemmiltä tuo pöntöt kuin nuo rosteriset.... mitäköhän mahtaa tapahtua :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 6.11.2007 22:21

Galleriassa, pakoputkialbumissa kuvia tekeillä olevista pakoputkista.

Pyörittelin loput pellit kartion muotoon ja heppailin kartiot kasaan. Tämän jälkeen hitsasin kaikki paitsi vastapainekartiot pituussaumastaan valmiiksi. Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus hitsata vastapainekartiot pituussaumoistaan valmiiksi, sekä valmistaa ja hitsata suorat pätkät. Ajattelin kokeilla piruuttain valmistaa loppupillit suorasta pellistä kun tuntuu olevan sopivasti umpitankoa alasimena pajalla. Pitää samalla reissulla tehdä ohjelma levytyöstökeskukseen pakoputken laipoita.

Sitten ideoita äänenvaimentimeen! Minkälaiset vaimentimet sopisivat gettuun?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.11.2007 21:42

Tänään jatkui pakoputkien hitsailut. Sainkin tehtyä tasaajat, "alkukäyrät", sekä hitsailtua jo lähes koko paisuntakammion toiselle puolelle mopoa. Ensi tiistaina jatkuu pakoputken hitsailulla taas. Jos vaikka saisi toisenkin puolen kasaan.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.11.2007 22:06

Hienoa, nyt on paisuntakammio numero 1 hitsattu. Numero 2 on puoliksi hitsattu.

Kuva

Kuva

Siinä kuvia. Lisää galleriassa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.11.2007 22:16

taas tuli aherrettua :
Kuva

Niin kuin näkyy, hitsasin toisenkin paisuntakammion kasaan, väkersin suorasta pellistä loppupillit, sekä hitsasin ne kiinni. Tein myös ohjelman levytyöstökeskuksen tietokoneelle laippoja varten. Tiistaina olisi tarkoitus paukuttaa laippoja muutama pari tulevaisuuden varalle.


Onko kenelläkään ideoita niitten äänenvaimentimien tyypin suhteen?
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 16.11.2007 9:13

MänTä kirjoitti:
Onko kenelläkään ideoita niitten äänenvaimentimien tyypin suhteen?


iha perinteinen reikäputkipantentti ei ainakaan ahdista, sellaisen itse tekisin :roll:
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.11.2007 19:36

se on kyllä käynyt mielessä, mutta onko noin muuten ideoita? Ulkonäöllisesti. Käväisi kyllä mielessä tehdä laipat noihin paisuntakammioin niin että voi vaihtaa erilaisia äänenvaimentajia mielen mukaan. Ajattelin kokeilla kammiotyyppistä vaimentajaa jossa keskellä kulkee reikä kammioiden läpi, aivan kuten vakiossakin on huilu irroitettuna(hyvät äänet). Testaillaan! Onko ideoita?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.11.2007 20:42

Onkos painosorvaus tuttua?
Näpsä menetelmä työstää esim vaimentimien päätyjä. Pakotusalustat voi duunata ihan puustakin ja terän tilalle laakeri pakottimeksi.
http://www.youtube.com/watch?v=0RY0cjSUPGg Opettavainen video painosorvauksesta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein