Yamaha RD 350 '85

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.9.2007 16:03

MänTä kirjoitti:ideana on laittaa ensin pultti kierteisiin ja mieluiten myös prikka väliin.

Ja aina kun vasaroidaan koneistettuja osia, pidetään välissä puukalikkaa. Pehmeämpänä materialina se antaa ensin periksi ja tahattomien vahinkojen riski pienenee.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 24.9.2007 19:15

-Zone- kirjoitti:
MänTä kirjoitti:ideana on laittaa ensin pultti kierteisiin ja mieluiten myös prikka väliin.

Ja aina kun vasaroidaan koneistettuja osia, pidetään välissä puukalikkaa. Pehmeämpänä materialina se antaa ensin periksi ja tahattomien vahinkojen riski pienenee.


No toi pultti tulee jo kiinni ollessaan akselinpään yli ja pulttia ei kai missään nimessä kannata mennä hakkaamaan? :D Ja sitten toinen: Pyörä on nyt pihalla aikalailla atomeina mutta nyt meinasin vaihtaa noi ypvs akselit. Kummalta puolelta sylinteriä ne oikein tulee ulos ja miten (kitkuttelemalla/paukuttelemalla vissii)? Oli muuten karstaa toisen sylkän ypvs läpässä jota en huomannu sillon joskus kun en ottanu niita kokonaan irti. Itse asiassa niin paljon karstaa että koko luukku ei edes aukea läheskään kunnolla.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.9.2007 19:42

Risord kirjoitti:...Kummalta puolelta sylinteriä ne oikein tulee ulos ja miten (kitkuttelemalla/paukuttelemalla vissii)? ...

YPVS venttiilit katkee keskeltä (kiinni läpi menevällä kuusiokolokantapultilla). Toinen puolisko tulee siis toiselta ja toinen toiseltapuolen ulos.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 24.9.2007 19:58

-Zone- kirjoitti:
Risord kirjoitti:...Kummalta puolelta sylinteriä ne oikein tulee ulos ja miten (kitkuttelemalla/paukuttelemalla vissii)? ...

YPVS venttiilit katkee keskeltä (kiinni läpi menevällä kuusiokolokantapultilla). Toinen puolisko tulee siis toiselta ja toinen toiseltapuolen ulos.


Jaa tulin noita pihdeille riuhdottua mutta eipä ne oikee mihinkää levinny (on otettu se kuusiokolo pultti pois) :D Tiukkaa... noo huomenna jatkuu =)
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.9.2007 20:11

Risord kirjoitti:Jaa tulin noita pihdeille riuhdottua mutta eipä ne oikee mihinkää levinny (on otettu se kuusiokolo pultti pois) :D Tiukkaa... noo huomenna jatkuu =)

Joo tuttua hommaa. Mä naputin sopivan ohuen tuurnan avulla sieltä pitkän pultinreijänkautta ensten toisen pihalle ja sitten toisen ottaminen olikin jo helppoa. Siellä on niiden YPVS palikoiden välissä pienet kohdistustapit, jotka hukkuu helpolla irrotettaessa jos ei ole tarkkana. Huomasithan myös, että niitä "laakeripuslia" pitää paikallaan pienet pellinpalat, jotka on myös pulteilla kiinni.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 25.9.2007 20:48

Nonni... "JEE" tuli semmonenkin huomattua että tämä sylinteri jossa on karstaa on saanu vissii liikaa öljyä ainakin siitä päätellen että toisen sylinterin mäntä on selvästi kuluneempi. Vissiin tukos jossain. NO mutta kertokaapa joku (netti) kauppa mistä saa rd:n osia hyvin . Siis joku muu kuin maahantuoja alkuperäis osineen...
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 25.9.2007 22:12

Paljos näissä on tehoja rek. otteessa.
Jos olis alle 25kw ni olis kiva. Pakko tällänen on saada kemmun jälkeen =D Alkanu himottaa =D.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 25.9.2007 22:37

Edellisen kysymyksesi vastauksissa olevasta linkistä löytyy myös tehot. Ja samat tietysti otteessa, prkl.
Asian & American cars / bikes only.
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 9.10.2007 13:42

Nyt sitten joutaa mopo taas talviteloille pikkuhiljaa. Rykäs aika komean lammikon allensa parkkipaikalle tänään koulupäivän aikana. Märällä asvaltilla näytti lähes komealta se kaikkien sateenkaarten värien loisto siinä asvaltilla.:)
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 9.10.2007 13:48

Ite täs sain just varaosat ja huomasin ihmeekseni että kun karstat ottaa pois nii nää ypvs:ät pyörii ympäri :O
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 10.10.2007 7:47

Risord kirjoitti:Ite täs sain just varaosat ja huomasin ihmeekseni että kun karstat ottaa pois nii nää ypvs:ät pyörii ympäri :O


Pyörii pyörii. Muista sitten viimeistään sitä PV:n käyttöpyörää kiinnittäessäsi tarkistaa, että pakoluistit ovat oikein päin. Muutoin saa taas ihmetellä, kun vehkeet ei skulaa kunnolla.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 10.10.2007 7:50

Jahas. Elokuun alun jälkeen mopo on seissyt tallissa pesemättä ja suurinpiirtein koskematta.

Kohtapuoliin yksi tai kaksi kampiakselipakettia tulee briteistä, joten pääsee moottorin purkuhommiin..

Kestihän se yläkertarempan jälkeen pari tuhatta kilsaa tai jotakin sinne päin. Nyt sitten taas kone pöydälle ja ihmettelemään.
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 10.10.2007 15:19

Georg kirjoitti:Jahas. Elokuun alun jälkeen mopo on seissyt tallissa pesemättä ja suurinpiirtein koskematta.

Kohtapuoliin yksi tai kaksi kampiakselipakettia tulee briteistä, joten pääsee moottorin purkuhommiin..

Kestihän se yläkertarempan jälkeen pari tuhatta kilsaa tai jotakin sinne päin. Nyt sitten taas kone pöydälle ja ihmettelemään.


Jep eli voisko sanoa jonkun putiikin mistä rädeen saisi yläkerran osia. Männät ovat pikkuhiljaa vaihtokunnossa mutta rahatilanne pakottaa ajamaan noilla.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 10.10.2007 19:28

Risord kirjoitti:
Georg kirjoitti:Jahas. Elokuun alun jälkeen mopo on seissyt tallissa pesemättä ja suurinpiirtein koskematta.

Kohtapuoliin yksi tai kaksi kampiakselipakettia tulee briteistä, joten pääsee moottorin purkuhommiin..

Kestihän se yläkertarempan jälkeen pari tuhatta kilsaa tai jotakin sinne päin. Nyt sitten taas kone pöydälle ja ihmettelemään.


Jep eli voisko sanoa jonkun putiikin mistä rädeen saisi yläkerran osia. Männät ovat pikkuhiljaa vaihtokunnossa mutta rahatilanne pakottaa ajamaan noilla.


Yksityisiltä olen noita osia hommannut tuolta briteistä.

Männät nyt ovat suhteellisen halpoja, jos tarvikemallit kelpaavat. Niitä myy melkein joka nakkiputka.

Pyttyjä yms. osia voi kytätä vaikka Ebay:sta tai sitten kysellä suoraan yksityisiltä immeisiltä vaikkapa www.yamaha-rd.com foorumin kautta.

NORBO:n putiikista löytyy kalikoita joka lähtöön. http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/

Notta noista voi aloitella.
malmari
Pyörä:
Yamaha Rd 350 -84
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
13.4.2006 21:56
Talvihan se taitaa tulla

ViestiKirjoittanut malmari » 11.10.2007 9:54

Tänään aamulla kun katto mittaria, ni pakostakin tuli mieleen, että taitaa olla mopoilukelit ohi tältä kaudelta. Itsellä kerty parituhatta kilsaa kesän aikana ja hyvin tuo rede pelas. Talven aikana pitää varmaan tuo kone räjäyttää tuon oikean puolen pytyn savutuksen, ja tuon vetarin stefan vuotamisen takia, että tämmösiä täällä, kevättä 2008 odotellessa.