Yamaha RD 350 '85

WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 11.10.2007 15:47

Tuolla 600cc kitillä vois saada jo ihan messevät tehot. Jotai rykkösiä ja kiksereitä pesemään.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 11.10.2007 16:29

ja lohkoja uusimaan :) voi olla kone kovilla.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.10.2007 6:55

WPWW kirjoitti:Tuolla 600cc kitillä vois saada jo ihan messevät tehot. Jotai rykkösiä ja kiksereitä pesemään.


Vaikka nuo big bore kitillä varustetut räpättimet ovatkin melkoisia tehohirviöitä, niin ei niillä silti ole mitään jakoa nykyisiä kilosportteja vastaan.

Mutta olisihan sellainen 120-kaakkia RD:ssä varmasti mukava..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.10.2007 20:13

WPWW kirjoitti:Tuolla 600cc kitillä vois saada jo ihan messevät tehot. Jotai rykkösiä ja kiksereitä pesemään.

Suurin CHEETAH kit oli muistaakseni 680cc, eli lähes 700cc. Ei huonosti, kun koneen koko alkujaan on 350cc. 680cc sarjaa ei monessa paikkaa näkynyt, eikä muutoinkaan sen tietoja pahemmin löytynyt. 610cc sarjalle tuollaista 145hv lupailevat.
http://homepage.ntlworld.com/ultimatelc ... 20kits.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 12.10.2007 21:58

ei tule ikinä kestämään 350cc paketissa 680cc.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.10.2007 14:34

MänTä kirjoitti:ei tule ikinä kestämään 350cc paketissa 680cc.

Olen kanssa lukenut vähän samansuuntaista, että alakerta ei tahdo oikein kestää noita suurimpia big bore kittejä. Tohon 680cc sisältyy sisemmät lohkot ja pitkäiskuinen kampiakselikin. Kytkimen ja laatikon sisuskalut toki pysyy lähes entisellään (kytkimeksi suositellaan kestävämpää), mutta vaihderattaiden kestossa on tosiaan ollut jo ongelmia. Tehon ulostulo on niin paljon rajumpaa, mitä alunperin. Myös satsin hinta on sitä luokkaa, että järkevyydestä ei voi oikein puhua.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 13.10.2007 18:02

Mahtaa olla hurja peli jo nuo vähän pienemmät bigbore kitit... meinaan kun joskus reilu vuosi sitten pääsin ottamaan tyypit ihan normaalista 350 rd:stä kun kaarlo pyöräänsä lainasi kalajoella niin tuntui jo ihan tappovehkeeltä...=) ehkä se ajettavuus yhdistettynä siihen suorituskykyyn teki tepposet =)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Tomppa78
Liittynyt:
21.4.2006 21:02
Tehoja

ViestiKirjoittanut Tomppa78 » 13.10.2007 21:17

Oikeesti kannattaako nuo viritykset,.
Ite vaihoin suosiolla kaiken läpikäyneenä isompaan nelitahtiseen pyörään ja ei oo tarvinnu katua.
Vääntö on ihan eri maailmasta ja se jatkuu vielä 180km jälkeenkin kaks päällä.
Eli Honda vfr -91 750cc
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 13.10.2007 22:05

Ei moottoripyöräily yleensäkän kannata. Se vain on helvetin kivaa. Ja aina saa haaveilla. Ite ainakin pidän siitä, että pyörä todellakin lähtee repimään tietyssä kohtaa oikeen tosissaa. Eikä puksuta tasaisesti koko kierrosaluette tasaisesti kuin juna. Toki pyörän käyttö tarkoituksia on monia.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29
Re: Tehoja

ViestiKirjoittanut Georg » 14.10.2007 17:44

Tomppa78 kirjoitti:Oikeesti kannattaako nuo viritykset,.
Ite vaihoin suosiolla kaiken läpikäyneenä isompaan nelitahtiseen pyörään ja ei oo tarvinnu katua.
Vääntö on ihan eri maailmasta ja se jatkuu vielä 180km jälkeenkin kaks päällä.
Eli Honda vfr -91 750cc


Järkevää? Ei taatusti.

Hauskaa? Taatusti.

Nämä on niitä klassisia makuasioita. Itse tykkään kaksitahtisen totaalisen erilaisesta luonteesta nelareihin verrattuna.

Toinen tykkää äidistä, toinen mummosta.
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33
Re: Tehoja

ViestiKirjoittanut iikka88 » 14.10.2007 18:54

Tomppa78 kirjoitti:Oikeesti kannattaako nuo viritykset,.
Ite vaihoin suosiolla kaiken läpikäyneenä isompaan nelitahtiseen pyörään ja ei oo tarvinnu katua.
Vääntö on ihan eri maailmasta ja se jatkuu vielä 180km jälkeenkin kaks päällä.
Eli Honda vfr -91 750cc


Kyllä siinä 2t:ssä vaan on sitä fiilistä mitä nelarissa ei ole. Riippuen ihan mitä haluaa pyörällään tehdä, mikäli matkaa haluaa taittaa mukavasti niin nelaria peliin. Ei siinä etteikö se 2t:lläkin onnistus. Mjoo ja ite oon sitä mieltä että moottoripyörä on yhen hengen ajoneuvo vaikka siinä kaks paikkaa oiski.
Näin se menee.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.10.2007 15:24

niin. 2-t on oma juttunsa. eihän kaikki aja toyotallakaan(harmaata massaa)?
-Eddie-
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
26.5.2005 14:27

ViestiKirjoittanut -Eddie- » 27.10.2007 18:26

Joo, elikkä naapuriliikkeessä olisi myynnissä tällainen RD 350 vuosimallia -87, ajettu pyöreät 50tonttua. Hinta ei ole paha ja todella kiinnostais tällanen erikoinen pyörä, on aina noi isot kakstahtiset ollu mun sydäntä lähellä :) Mutta juu, eli onko kyseinen pyörämerkki miten vaativa huollon suhteen? Laakeeko jatkuvasti? Onko kallis tai vaikea huoltaa? Osat on varmaan ainakin vaikeasti saatavilla.
-Eddie-
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
26.5.2005 14:27

ViestiKirjoittanut -Eddie- » 27.10.2007 18:53

Niin ja miten usein noissa pitää tehdä koneremppaa(männät ja porautus) tai isompaa hässäkkää (alakerran laakerit, kiertokanget, kytkin, ym.)? On nimittäin kyseisessä pelissä tehty ilmeisesti viimeks kymmenen vuotta sitte, eikä oo tietoo paljo kilsoja tullu sen jälkeen
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 27.10.2007 22:05

Kyllähän luultavasti enemmän joutuu huoltamaan kuin 4-tahtista, mutta onneksi tekniikan yksinkertaisuus helpottaa huoltoa kummasti.
Osia on kyllä aika hyvin saatavilla. Purkamoista löytyy näitä jonnimman verran ja tietty Yamahalta saa mitä vaan osia jos lompakko kestää.
Itellä tuli kampiakseli tiensä päähän 95tkm:n kohdalla. Vaihteisto on näissä ilmeisesti vankkaa tekoa, kun tuntuu olevan vielä melko hyvässä kuosisissa näillä kilometreillä.
En tiedä mikä lie suositeltu mäntien vaihtoväli, mutta kyllähän noilla nyt yksillä männillä ajelee ties kuinka kauan.

ps. Osta tuosta miulta 5tkm sitten konerempattu RD
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!