iikka88 kirjoitti:Saahan ne kliparit siihen edelleen kiinni vaikka t-palassa oiski 2 8mm reikää? Mutta jokanen tehköön niinkun tykkää.
Juuri niin. "Saahan siitä moposta saman hinnan vaikka se ois porattu täyteen reikiä?"
jusutus kirjoitti:iikka88 kirjoitti:Saahan ne kliparit siihen edelleen kiinni vaikka t-palassa oiski 2 8mm reikää? Mutta jokanen tehköön niinkun tykkää.
Juuri niin. "Saahan siitä moposta saman hinnan vaikka se ois porattu täyteen reikiä?"
opa_ kirjoitti:Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.
Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.
Seeber kirjoitti:Korkeamman, suoran tangon vuoksi ohjaustunto etupäähän huononee. Mutkapätkillä ja rata-ajoharjoittelussa ei niin kiva.
Pitäisköhän munkin laittaa krossitanko raisereilla 9R:ään?
Noh, sehän on jokaisen oma asia mitä omaan pyörään tekee.
opa_ kirjoitti:Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.
Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.
-Makke- kirjoitti:opa_ kirjoitti:Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.
Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.
Allekirjoitan ekan osuuden, mutta teettäminen... Tuntuu yleinen harhaluulo olevan se, että ihmiset luulee firmojen yms. pajojen tekevän pilkkahinnalla osia ihan kuin "omaksi ilokseen".
Otetaan nyt vaikka tuo t-pala: n.100x250x50mm aihio, alumiini maksaa n. 10¤ kilo niin siitä voi laskea jo aihion hinnan. Suunnittelutyö ei ole myöskään ilmaista. Koneistus maksaa CNC koneella(jos joku vielä luulee että joku tekee t-palan manuaalijyrsimellä niin ihmettelen) maksaa 30¤->/tunti. Noinkin monimutkaiseen ja paljon ajettavaan kappaleeseen niitä voi laskea ainakin kahdesta neljään. Sit +reiserit yms. Tuo 250¤ t-pala+tanko+reiserit+hilut on oikeesti Halpa. En tunne jätkää joka myy, oon vaan realisti.
Ja mitä tulee clip-on vs. tanko keskusteluun niin enpä koskaan oo kuullu et tanko olis "ohjaustunnottomampi", taitaa olla päin vastoin. Ohjausvoimat/pidon tuntuma yms. välittyy voimakkaammin leveämpään tankoon mitä kapeampaan. Mä väännän jatkossakin menemään tangolla/"normaalissa" ajoasennossa, mut jokainen tyylillään.
jusutus kirjoitti:Seeber kirjoitti:Korkeamman, suoran tangon vuoksi ohjaustunto etupäähän huononee. Mutkapätkillä ja rata-ajoharjoittelussa ei niin kiva.
Pitäisköhän munkin laittaa krossitanko raisereilla 9R:ään?
Noh, sehän on jokaisen oma asia mitä omaan pyörään tekee.
Mitenkäs tuo ohjaustunto nyt niin huononee?
Ja SV nyt tuskin muutenkaan on mitään ratapyörien aatelia.
jusutus kirjoitti:Seeber kirjoitti:Hienojen pyörien tuhoaminen teinivempeleiksi raapaisee syvältä.
Tuskin tarvitsee edes kertoa minne voit tunkea tuon "teinivempele"-sanan.
opa_ kirjoitti:Makke, itselleni tuollaisen t-kappaleen tekeminen maksaisi korkeintaan materiaalien hinnan ja kaupan päälle saisin siitä vielä yhden työsuorituksen