<MadMan> kirjoitti:erzo kirjoitti:Mites jos jätän suuttimien vaihon talvelle, jollon varmaan myös hommaan tuon BMC:n, kestääkö kone ilman suuttimien vaihtoa tän ajokauden loppuun? Ei kuitenkaan suuri tuo vaihto näytä olevan, jos 125:stä vaihtuu 130:een. Tietysti koneen kärventyminen on todennäkösempää kun pakovastus muuttuu noinkin radikaalisti.
Saattaahan se kestää, en kuitenkaan suosittele kokeilemaan. Jos moottori kestää niin varmasti kuluu nopeammin kuin tavallisesti.
Miksiköhän viivyttelisit suuttimien vaihtoa?
Laiskuus vai pelkäätkö hukkaavasi paljon ajokautta?
Jos saan sanoa mielipiteeni. Niin tuntuu typerältä viivytellä näissä säätämis asioissa joissa panoksena on moottorin käyttöiän suurempikin lyheneminen laimin lyönnin seurauksena.
Pyörästä huolehtimisen tulisi olla etusijalla kun pyörän kuntoa ajatellaan.
Aattelin vaan et jos nyt vaihan 130:t suuttimet ja talvella hommaan BMC:n suodattimen, niin suuttimien vaihto suurempaan on taas edessä. Siks kelasin että mikäli pelkän putken kanssa suuttimien vaihto ei olis välittömästi tarpeen, ni vois sitte suoraan ostaa BMC:n kanssa 140 suuttimet. Paras vaihtoehto varmaan ostaa nyt jo 140:set ja niillä päristellä loppukausi, mielummin saa liikaa pentsiiniä kuin että käy turhan laihalla..