Ei kyllä savuta ihan vielä. Nyt jos ei tule yllätyksiä, niin saatan saada ensi viikon aikana mopon kasattua, mutta menee todennäköisesti pitemmällekin.
Eilen laskin sylinterit paikalleen ja kannenkin jo hollille, että ensi kerralla pääsee kiristämään kiinni. Oli hieman ongelmia saada männänrenkaat menemään sylintereihin, kun ei ollut neljää kappaletta männänrenkaan puristimian saatavilla. Sain kuitenkin pitkän vaivan näön jälkeen ujutettua renkaat sylintereihin. Sitten tietysti ketju tippui kerran kampikammioon ja ennekuin edes huomasin sitä, niin pyöräytin kampiakselia jolloin ketju meni jonkin matkaa kaksin kerroin akselin ympäri. Sain kuitenkin irrotettua sen lyhyen taistelun jälkeen. Tuli semmonen fiilis, että on taas oikee kunnon asentaja vauhdissa...
Starttikytkimen ja startin laitoin kiinni. Huolto-oppaassa kerrottiin startin vauhtipyörän pultin momentiksi jotain 160Nm. Momenttiavaimen asteikko loppui siihen 110 Nm:iin, joten junttasin pultin kiinni pulttipyssyllä. Luulisi kestävän.
On kyllä semmonen olo koko ajan, että meneeköhän kaikki osan kunnossa paikalleen. Tahtoo väkisin hiipiä semmonen tunne takaraivoon, että kone räjähtää kappaleiksi ekassa startissa. Toivottavasti olen väärässä...
EDITTIÄ:
Laitoin muuten viime kesänä itsekkin synkkauslaitteeseen vielä ne suuttimen, mutta ei vaikuttaneet mitenkään siihen pintojen heiluntailmiöön. Pitäisi vaihtaa vesi pois ja laittaa tilanne jotain öljyä, kuten kaikissa rakennusohjeissakin on mainittu, mutta en ole varman siitä kestääkö ostamani letku öljyä. Öljy olisi viskoottisempaa ja ei siksi liikkuisi aivan niin vikkelästi kuin vesi.
Mitä ainetta siulla oli letkuissa??
Eilen laskin sylinterit paikalleen ja kannenkin jo hollille, että ensi kerralla pääsee kiristämään kiinni. Oli hieman ongelmia saada männänrenkaat menemään sylintereihin, kun ei ollut neljää kappaletta männänrenkaan puristimian saatavilla. Sain kuitenkin pitkän vaivan näön jälkeen ujutettua renkaat sylintereihin. Sitten tietysti ketju tippui kerran kampikammioon ja ennekuin edes huomasin sitä, niin pyöräytin kampiakselia jolloin ketju meni jonkin matkaa kaksin kerroin akselin ympäri. Sain kuitenkin irrotettua sen lyhyen taistelun jälkeen. Tuli semmonen fiilis, että on taas oikee kunnon asentaja vauhdissa...
Starttikytkimen ja startin laitoin kiinni. Huolto-oppaassa kerrottiin startin vauhtipyörän pultin momentiksi jotain 160Nm. Momenttiavaimen asteikko loppui siihen 110 Nm:iin, joten junttasin pultin kiinni pulttipyssyllä. Luulisi kestävän.
On kyllä semmonen olo koko ajan, että meneeköhän kaikki osan kunnossa paikalleen. Tahtoo väkisin hiipiä semmonen tunne takaraivoon, että kone räjähtää kappaleiksi ekassa startissa. Toivottavasti olen väärässä...
EDITTIÄ:
Laitoin muuten viime kesänä itsekkin synkkauslaitteeseen vielä ne suuttimen, mutta ei vaikuttaneet mitenkään siihen pintojen heiluntailmiöön. Pitäisi vaihtaa vesi pois ja laittaa tilanne jotain öljyä, kuten kaikissa rakennusohjeissakin on mainittu, mutta en ole varman siitä kestääkö ostamani letku öljyä. Öljy olisi viskoottisempaa ja ei siksi liikkuisi aivan niin vikkelästi kuin vesi.
Mitä ainetta siulla oli letkuissa??
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!