Suzuki GSX-1000R 2008

SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 14.6.2008 19:38

Bikellä kyllä aika alakanttiin nämä testit nykyisin menee. Kun tuntuu 11s varttimaili olevan kiven alla niillä, vaikka olisi mikä laite alla. 90-luvun puolivälissä päästiin jo kutosninjalla 100 hevosvoimalla ja 185kilolla 10,8s/200km/h vartilla ja 257km/h todelliseen huippunopeuteen.

-05 Zx6R bikessä 266km/h todellista, katoin 08 testiä, niin jopa 230 huippuja oli kusiaisille mitattu. Eli hitaampia mitä -90 luvun alun cbr:lle. Mikä mättää? Testi olosuhteet??? Ei uskoisi että niin lyhyesti välitettyjä ovat että 230-240 vauhdissa kutonen rajoittimella. :roll:

MCN oli mitannut uudelle 10R:lle 296km/h todelliset huiput. Ja siinä 290 pinnassa kilosten huiput yleensä testeissä. Ensimmäisen mallin R1 meni 285km/h.
Niin, ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä. Ja sehän se suurin vastustava voima on, nopeuden kaksinkertaistuessa tarvitaan nelinkertainen eteenpäin liikuttava voima. Aerodynamisuus astuu sitten peliin, jos niitä kovia huippunopeuksia aiotaan saada.

Joo Poko onhan sitä motaria. Entäs sitten kun setäsininen sattuu olemaan motarin varressa ja saa selville kuka semmosia nopeuksia on ajanut. Kuunnella pikavoiton määrä käräjillä ja työssäkäyvältä ihmiseltä muutaman kuukauden palkka= järkevää? Ja ei sitä 300 ihan joka paikassa pysty ajamaan, loivakin mutka alkaa tuntua jyrkältä siinä vaiheessa... En tiedä mitä muut ajattelee, mutta mielestäni sporttipyörällä kaikkein mukavinta on se kiihdyttely, ei se suuri nopeus suoralla tiellä tuo mitään kiksejä :D Ei sillä nopeudella väliä, vaan sillä miten se sen ottaa.
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 14.6.2008 21:18

mm ainaki ku tuo 636 B ninja voitti masterbiken vuonna 2003 päästeltiin todellisia huippuja 287km/h joten tuskimpa ne tuosta kauhiasti on pudonnut :eek:
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 14.6.2008 21:31

Ei kyllä mene todellisia noin paljon, mittariin kylläkin.

Tai ainakaan oma ei mene, kun sitä Saksassa kokeilin, ja SH on säädetty GPS-nopeuteen.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 14.6.2008 21:52

SMRacing kirjoitti:Bikellä kyllä aika alakanttiin nämä testit nykyisin menee. Kun tuntuu 11s varttimaili olevan kiven alla niillä, vaikka olisi mikä laite alla. 90-luvun puolivälissä päästiin jo kutosninjalla 100 hevosvoimalla ja 185kilolla 10,8s/200km/h vartilla ja 257km/h todelliseen huippunopeuteen.

-05 Zx6R bikessä 266km/h todellista, katoin 08 testiä, niin jopa 230 huippuja oli kusiaisille mitattu. Eli hitaampia mitä -90 luvun alun cbr:lle. Mikä mättää? Testi olosuhteet??? Ei uskoisi että niin lyhyesti välitettyjä ovat että 230-240 vauhdissa kutonen rajoittimella. :roll:

MCN oli mitannut uudelle 10R:lle 296km/h todelliset huiput. Ja siinä 290 pinnassa kilosten huiput yleensä testeissä. Ensimmäisen mallin R1 meni 285km/h.
Niin, ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä. Ja sehän se suurin vastustava voima on, nopeuden kaksinkertaistuessa tarvitaan nelinkertainen eteenpäin liikuttava voima. Aerodynamisuus astuu sitten peliin, jos niitä kovia huippunopeuksia aiotaan saada.

Joo Poko onhan sitä motaria. Entäs sitten kun setäsininen sattuu olemaan motarin varressa ja saa selville kuka semmosia nopeuksia on ajanut. Kuunnella pikavoiton määrä käräjillä ja työssäkäyvältä ihmiseltä muutaman kuukauden palkka= järkevää? Ja ei sitä 300 ihan joka paikassa pysty ajamaan, loivakin mutka alkaa tuntua jyrkältä siinä vaiheessa... En tiedä mitä muut ajattelee, mutta mielestäni sporttipyörällä kaikkein mukavinta on se kiihdyttely, ei se suuri nopeus suoralla tiellä tuo mitään kiksejä :D Ei sillä nopeudella väliä, vaan sillä miten se sen ottaa.


Niinii sitä tarkotin että kellä sitte riittää se pokka ajaa siellä motarilla. Siellähän niitä poliiseja paljon onkin eli ei oo järkevää vetää. Mutta siellä sitä pystyy jos vaan haluu. Joo ei ne suorat tiet kiksejä tuo vaan juuri ne mutkat ja kiihtyvyys tärkee. Kukaa jaksa suoraa tietä ajella. :)
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 14.6.2008 23:30

Pitää nyt viimesenä offina sanoa että ei mene 287 todellista yksikään kusiaissportti. Nopein testeissä mitattu todellinen nopeus on tietääkseni -05 Zx6R:n 168mph/270km/h MCN:n mittaamana. Tuo -03 636 on mennyt MCN:n testaamana tasan 260 todellista, Performance bikes:n testissä n.250km/h. Suuntaa antavia arvoja. Zx9R -98-> kulki/kulkee 280, ja kympit yltää tuohon 290. Sori offtopic.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 14.6.2008 23:52

Hyvä offtopic, mutta juurikin tuo MCN:n ilmoittama nopeus 05:lle on mittarinopeutta.

03-04 ja 05-06 Kawasakin kuutoset ovat huippunopeudeltaan miltei samat.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04

ViestiKirjoittanut Pommi- » 15.6.2008 4:55

Offtopikkia jatkaen..
Oman pyörän mittariin olen 295 km/h saanut, todellisesta nopeudesta ei ole hajuakaan. Kai se jossain +270 km/h on. Pyörä siis putki- ja lastuviritteinen 6RR.
Raptor 660R
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 15.6.2008 10:31

markketo kirjoitti:Ei kyllä mene todellisia noin paljon, mittariin kylläkin.

Tai ainakaan oma ei mene, kun sitä Saksassa kokeilin, ja SH on säädetty GPS-nopeuteen.


kovalta tuo kuulosti itsellekkin mutta siinä oli vertailu siis mittarinopeus / tutka ja se oli tuo 298/287 suhde.

en kyllä itsekkään usko että noin paljon kulkee, kakspuolsataa riittää iha mainiosti :D
Nikla
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.3.2006 21:27

ViestiKirjoittanut Nikla » 15.6.2008 10:34

Mun kaverilla on Tunturi Tiger mikä menee 55km/h mittariin alamäkeen.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 15.6.2008 14:10

markketo kirjoitti:Hyvä offtopic, mutta juurikin tuo MCN:n ilmoittama nopeus 05:lle on mittarinopeutta.

03-04 ja 05-06 Kawasakin kuutoset ovat huippunopeudeltaan miltei samat.


Ne MCN:n nopeudet ovat tutkattuja. Noh bikessä 05 meni 266 todellista, 295 mittariin. 03 meni bikessä 258km/h todellista ja 289mittariin. Huipputeho kytkimellä oli 05:ssa 119,0hp ja 03:ssa 114,2hp.

Onhan ne huiput miltei samat, mutta tuo 05-06 ollut kaikissa testeissä sen n.10km/h nopeampi. Aerodynamiikkaa kehuvat siinä paremmaksi, ja kyllähän se itse asiassa vähän "pyöreälinjaisemmalta" näyttääkin + hiukan tehokkaampi. Ainut kusiainen millä on sinne 270 todelliseen ylletty.
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 16.6.2008 19:15

Kuten Nikla jo hienovaraisesti vihjasikin, huippunopeuskeskusteluille/-väittelyille/-mutuiluille lienee omakin topic...
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 17.6.2008 16:51

Jep, ensimmäinen reissu takana. Perjantaina raesateessa Provinssirockiin. Neljän päivän vesisateessa istumisen, ajokunnon- ja jääneston nauttimisen jälkeen sitten +10c vesisateessa takaisin. Tuli hävitettyä vielä reppu, makuupussi ja tankkilaukku niin vaihtovaatteista tai sade-puvusta oli turha haaveilla. Suomen kesä on niin ihq <3

Sopivaa matkavauhtiakaan ei oikein löytynyt, alle 200km/h niin väsyy kädet, ja yli tuon niin pidemmän päälle alkoi tuntumaan siltä että pää irtoaa hartijoista. Toimintasäde reippaamassa ajossa tuntui jäävän 160-180km paikkeille.

Voi perkele että voi ihminen olla näin paskana?



Ja näistä vakuutusmaksuista vielä, että vaihdoin nyt osoitteeni Seinäjoen naapurikuntaan samalla reissulla, ja vakuutusmaksu pieneni yli 500e/vuodessa. Eli yhteensä nyt n.900e vuodessa. Värillä on siis väliä.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 17.6.2008 21:53

Kerrankin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella!
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 17.6.2008 22:48

Missä sait säilytettyä pyörää ehjänä provinssin aikaan? :)
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 18.6.2008 8:30

No kyllä tuo ehjänä säilyi, mutta ei se uudelta enää näytä. Kuormaliinoilla puuhun kiinni :)

Kuva

Tosin onhan tuossa jo 2tkm mittarissakin :)