-05 Zx6R bikessä 266km/h todellista, katoin 08 testiä, niin jopa 230 huippuja oli kusiaisille mitattu. Eli hitaampia mitä -90 luvun alun cbr:lle. Mikä mättää? Testi olosuhteet??? Ei uskoisi että niin lyhyesti välitettyjä ovat että 230-240 vauhdissa kutonen rajoittimella.
MCN oli mitannut uudelle 10R:lle 296km/h todelliset huiput. Ja siinä 290 pinnassa kilosten huiput yleensä testeissä. Ensimmäisen mallin R1 meni 285km/h.
Niin, ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä. Ja sehän se suurin vastustava voima on, nopeuden kaksinkertaistuessa tarvitaan nelinkertainen eteenpäin liikuttava voima. Aerodynamisuus astuu sitten peliin, jos niitä kovia huippunopeuksia aiotaan saada.
Joo Poko onhan sitä motaria. Entäs sitten kun setäsininen sattuu olemaan motarin varressa ja saa selville kuka semmosia nopeuksia on ajanut. Kuunnella pikavoiton määrä käräjillä ja työssäkäyvältä ihmiseltä muutaman kuukauden palkka= järkevää? Ja ei sitä 300 ihan joka paikassa pysty ajamaan, loivakin mutka alkaa tuntua jyrkältä siinä vaiheessa... En tiedä mitä muut ajattelee, mutta mielestäni sporttipyörällä kaikkein mukavinta on se kiihdyttely, ei se suuri nopeus suoralla tiellä tuo mitään kiksejä Ei sillä nopeudella väliä, vaan sillä miten se sen ottaa.