Tänään alkoi tekemättömyys ketuttaa. Otin siis rälläkästä ja hitsipillistä hyvät otteet ja aloin töihin kaksin käsin.
Nuo pulttiviritykset ovat väin väliaikaisia. Viimeistelen kiinnikkeet niin tulee kestävämpi ja paremman näköinen tuenta.
Ongelmahan oli aikaisemmin kun laitoin renkaat kiinni, että perä on liian ylhäällä. Sivuseisontatuella ei tehnyt yhtään mitään, eikä keskiseisontatukikaan oikeen ottanut maahan kiinni kunnolla. Nyt aloitin hommat valmistamalla tuommoiset reikäraudat 8mm plootusta ja aloin kokeilemaan, minne ne kiinnitykset pitää laittaa, että homma pelaa. Nuo iskarit kun ovat aika jäykätkin kaiken lisäksi. Viimeiset reijät olivat ihan ok kohdalla, kun perä alkoi jo liikkumaan päällä pomppiessa. Ekalla yrittämällä perä oli kuin yhtä puuta. Huomasin etteivät yläkiinnitykset ole ihan linjassa keskenään, ja jouduin ne tekemään uusiksi vähän edemmäs. Nyt tuntuu toimivan aikas hyvin. Yläkiinnitykset tein viimeksi hitsaamalla tapin suoraan runkoon, nyt porasin reijän läpi ja laitoin korialuslaatat tukemaan pultteja. Noista alakiinnikkeistä pitää rälläköidä ylimääräiset pois ja alkaa sekoittelemaan maalia. Ajattelin pihalla maalata jos hyvät kelit jatkuu, ei tarvitse käyttää puolta päivää tallin raivaamiseen ja suojaamiseen.
Maalailin pikkunippeleitä aika kasan. Pultteja, etuvalon kiinnikkeet, jarruletkun kiinnikkeet jne sälää. Tuon maalauksen jouduin suorittamaan, kun ei nuo köyhän miehen sinkitykset kestä tarpeeksi hyvin itsessään. Pohjamaaliksi tuo sinkki kyllä käy hyvin.
Jos vaikka saisi jarrut toimintakuntoon huomenna. Olisi todella hienoa saada ensi viikolla pyörä siihen pisteeseen, että varovaista koekäynnistelyä ilman pakoputkia voi suorittaa. Epäilen kuitenkin syvästi, että niin paljon motivaatiota löytyy, kun pitäisi muuttaa kämppään viikonloppuna.
Pitäkää peukkuja, ettei mene koko homma vituiksi.