Sain pakerrettua siirtopalat takaiskareille. Tein samanlaisesta 8mm levystä kuin itse kiinnitykset haarukkaankin. Perkasin ylimääräiset metallit pois kiinnikkeistä ja tuli heti siistimmän näköiset. Pultteja jne pitää ostella, mutta ne eivät ole suurikaan ongelma. Toivotaan vaan, että systeemi kestää käyttöä. Nyt oli jo joustoa takapäässä kun kokeilin. Ilmasin etujarrun kiinnitettyäni ensin jarruletkut ja kumit jne. On meinaan "pikkasen" eri tuntuinen nyt kuin ennen remonttia. Jää vielä kolmasosa liikerataa kahvaan jäljelle kun tulee seinä vastaan. Ennen jarruvivun sai painaa ihan tankoon kiinni eikä siltikään tullut kovaksi.
Maalasin ilmanputsarin ja ruuvasin elementin paikalleen. Huomasin samalla, että tuo tekemäni imusarja on liian pitkä ja sen takia putsari ei sovi kohdilleen. Onneksi asia on korjattavissa kohtuu vaivalla, pitää rälläköidä imusarjasta muutama milli pois ja sitten pitäisi sopia paikalleen. Huomasin, että oikea takavilkku on oikosulussa. Ihan kiva kun käräytti samalla vilkkureleen
Onneksi ovat bilteman releitä niin ei maksa paljon mitään. Löytyikin varaosa jo hyllystä. Mietinnän alla, että miten tuon vilkun kanssa tehdään, korjatako vai ostaa uusi?
Laittelin kytkinvaijerin paikalleen ja huomasin, että on aika lyhyenlainen tuo vaijeri. Säädöt tapissa ja siltikin löysät on ihan minimissä. Tangon säädöllä saa kyllä pelattua niin ettei kytkin jää luistamaan turhia, mutta on jäykkä käyttää tuo kytkin. Pitää siis tilata uusi kytkinvaijeri NOS osana jos saa.
Huuhtelin etupumput bensalla sisältä ja laitoin 1,5desiä 10w40 mineraalia kumpaiseenkin pumppuun. On sopivan jähmeä etupää, eikä kanittele kun kököt on pois sisuksista. Ruuvasin peilit paikalleen. Säätöä vaille tietenkin.
Leikkelin bensa ja alipaineletkut kaasuttimille, sekä lämmittelin ryypynletkun paikalleen. Tuuppasin bensatankin hollille ja painelin löysällä olevia liittimiä takaisin paikoilleen. On niitä tullukin riuhdottua näköjään... Vaihdoin vaihdepolkimeen uuden kumin ja kiillotin kromikiillotustahnalla.
Kokeilin kipinää, tulee vain toiselle puolelle? Mittailin jännitteitä yms ja selvisi, että A: etujarruvalon ja sytytysvirrankatkaisijan johdot ristissä -> puolille virtaa vain kun etujarruvipu painettuna
Vaihdoin johdot oikein päin. Jännite läpi vain toiseen puolaan ja kärjille!? Noh huomasin, että toisissa kärjissä on liitos maissa sieltä missä ei pitäisi olla, selvisin taittamalla liitoksen oikeaan asentoon. Sitten bensatankkia paikalleen ja bensat koneeseen. Poljen ja poljen -> ei edes lupaa. Selvisi, että syt.virtakatkaisijassa huonoa kosketusta, välillä toimii välillä ei. Sitten taas uutta polkemista ja lieskaa tulee pakokanavista. Perkele. Tulpanahatut ristiin ja heti lähti. Rupsuttaa iloisesti ryypyllä ja vähän lämmettyä ryyppy pois -> käy tasaisesti tyhjää
Meteli aika mielenkiintoinen kun ei pakoputkia paikallaan. Toinen pytty ei kyllä käynyt ollenkaan, varmaan tulppa kastunut tms. Kokeilin vielä tuorevoitelupumpun toimintaakin laittamalla vivun täydelle syötölle -> nestettä liikkuu normaalisti.
Bensahana muuten vuoti aika railakkaasti. Taisi kuitenkin loppua kun vähän aikaa vuosi? No jos jatkuu vielä niin täytyy avata hana ja katsoa missä vika piilee. Tilasin ruuvinetistä ja reinerilta parit osat niin saa hommaa eteenpäin taas.
Täyttelin renkaisiin ilmaa ja takaiskareihin laitoin 2baaria sisään. Sinänsä hauskaa, että kun mittarin irroittaa nipasta niin suhahtaa aina 0,5baaria ulos. Eli 1,5baaria noin kummassakin.
Eiköhän tämä tästä -> varmaan unohdin jotain kertoa, mutta ei varmaan tärkeää.