Yamaha RD 350 '85

Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 8.11.2007 19:28

Proxin männistä maksoin 75e kipale, mutta muistelen, että niitten hinta kuvastossa olisi jonkin verran noussut (~80e).

Tämä hintaa siis yhdelle sarjalle, joka sisältää yhden männän, renkaat, tapit ja tapin lukot.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 9.11.2007 7:16

Samoja hintoja maksoin maksoin itsekin viime keväänä ,eli siellä 80¤/mäntä kieppeillä taitaa olla PROXin hinnat. Täysin hui-yeang-mäntiä saa varmaan halvemmallakin, mutta niitä ei viitsi suositella edes pahimmille vihamiehilleen.

Jos vain mahdollista, niin kannattaa hankkia Yammun originaalimännät. Ne ovat parhaat mahdolliset redeen.

ARTin tehtaalta tulevat yammun OEM-männät ja esim. PROXin männät, mutta eroa niillä on pienehkö valovuosi.
-Eddie-
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
26.5.2005 14:27

ViestiKirjoittanut -Eddie- » 11.11.2007 14:03

Onko 50 000 ajettu rd paljon vai vähän ajettu?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 11.11.2007 18:13

jos ei ole alakertaa rempattu, niin voi hyvinkin olla jo laakerit väljät. Samoiten powervalvet ja semmoset ovat pitkälti huollosta riippuen joko aivan hajalla tai sitten vielä käyttökelpoiset. Periaatteessa siis ostajan täytyy olla mallivalveutunut ja tunnistaa onko kyseessä pommi vai täysin arkiajoon soveltuva ajopeli. Jokainen sitten päättää kumman haluaa ja mihin tarkoitukseen, sekä että onko tästä vaadittu/tingitty hinta pyörän veroinen.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 12.11.2007 8:30

Wostroce kirjoitti:Onko 50 000 ajettu rd paljon vai vähän ajettu?


Kuten MänTä kirjoitteli. Jos pyörän yleiskunto on hyvä, niin todennäköisesti koneella (alakerralla) pärjää vielä jonkun aikaa.

Koeajo paljastaa aika paljon (jos nyt vielä on sellainen keli, että pääsee kokeilemaan). Jos motti kuulostaa terveelle ja toimii moitteetta, niin kyseessä on todennäköisesti kehityskelpoinen yksilö.

Ilman yläkerran purkamista on paha sanoa moottorin kunnosta sen tarkemmin. Eihän näitten pyörien hinnat ole korkeita, joten ostohinnan päälle muutamalla sadalla eurolla tekee aika paljon remonttiakin.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 12.11.2007 13:03

Ja jos kaikessa yksinkertaisuudessaan vastataan "paljon vai vähän", niin vähänhän se on parikymmentä vuotta vanhalle vehkeelle. Kuntoon vaikuttaa aina hoito, mittarilukemasta riippumatta.
Asian & American cars / bikes only.
malmari
Pyörä:
Yamaha Rd 350 -84
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
13.4.2006 21:56
Talvisäilytykseen

ViestiKirjoittanut malmari » 13.12.2007 22:45

Eilen sain vihdoinkin vietyä mopon talvisäilytykseen, ja tosimieshän ajaa kelillä kun kelillä, matkaa ei ollu ku noin kilometri, mutta voi perkele että oli kylmää kyytiä. Ja kaiken lisäksi oli vielä tie paikoitellen jäässä. Heräsi taas heti ajohalut kun ei ollu reiluun kuukauteen ajanut, mutta kevät ja kesä 2008 ei ole vielä ikinä näin lähellä ollutkaan.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29
Re: Talvisäilytykseen

ViestiKirjoittanut Georg » 14.12.2007 14:50

malmari kirjoitti:Eilen sain vihdoinkin vietyä mopon talvisäilytykseen, ja tosimieshän ajaa kelillä kun kelillä, matkaa ei ollu ku noin kilometri, mutta voi perkele että oli kylmää kyytiä. Ja kaiken lisäksi oli vielä tie paikoitellen jäässä. Heräsi taas heti ajohalut kun ei ollu reiluun kuukauteen ajanut, mutta kevät ja kesä 2008 ei ole vielä ikinä näin lähellä ollutkaan.


Mulla on vielä kone pöydällä ja yläkerta kasaamatta, mutta silti polttelee päästä ajamaan. :) Elokuun alussa porsi ja siitä lähtien ei ole ajettu millään kaksipyöräisellä..
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 14.12.2007 19:25

Kyllä itsekkin polte on kova, mutta luultavasti joutuu itse luopumaan nyt tästä 2-tahtisuudesta keväällä...:( Hakusessa enemminkin matkapyörän ominaisuuksia ensi ajokaudeksi, jos vaan saa tuon RD:n myytyä. Viime kesänäkin myyntiyritykset eivät onnistuneet. On se kyllä kumma kun ihmiset vierastavat tuota 2-tahtisuutta niin paljon. Eräskin yrityksen edustaja oli kiinnostununeen kuulonen niin kauan, kunnes kävi ilmi että pyörä on 2-tahtinen.......
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.12.2007 21:06

ihmiset vierastaa 2-tahtisen oikkuja. Vaativat vähän enemmän opettelua kuin 4-tahtiset. Tarkoitan siis kylmäkäynnistyksiä ja sen semmoisia.
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 14.12.2007 21:08

Porukka vierastaa 2t myös "hajun" (mitäs käyttävät paskaa öljyä) takia, ja aina kuulee myös "2t leikkaa". Tästäkään ei voi syyttää kun käyttäjää. Kunnon öljyt ja moottorin säädöt kuntoon niin ei leivo.
Näin se menee.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 14.12.2007 22:47

Muttakun 2t:n makuun kunnolla pääsee, niin ei hevillä nelariin vaihda. Itellä tosin pieni hairahdus pääsi syksyllä käymään, toivottavasti vain väliaikainen. :)

Ja eipäs 2t:kaan tosiaan leikkaa ilman hyvää syytä. Sytkän/kaasarin säädöt rankasti pielessä tai imuvuotoa niin varmasti leikkaa viimenään. Nelarissa niitä vikamahdollisuuksia vasta onkin. Venttiilit kantaa, nokkaketju venyy, kiristin jumii, öljypumppu renaa jne. Tosin noihinkin vaikuttaa etunenässä käyttäjä.

Mutta kaikenkaikkiaan 2t:ssa vähemmän hajoavia osia. Riippuu tosin 2t:takin, että onko MZ ETZ250 vaiko RD500. ;)
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.12.2007 12:45

esim kisakireät kakkivat eivät ole niitä luotettavimpia menopelejä 16 kesäsille ja sen kyllä huomaa asenteista. Itsekin opin luottamaan 2-tahtiseen vasta suzukin myötä. Sitä ennen oli ollut solifer sm, tunturi puch ja cagiva planet -> vähän sama kuin pahoinpidelty lapsi ei luota kauheasti huoltajiinsa tai vanhempien ihmisten hyvänsuopuuteen :) meinasin jo hypätä 4-t leiriin, mutta onneksi ostin gt:n ja rakkaus heräsi terveeltä pohjalta.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 15.12.2007 13:20

MänTä kirjoitti:esim kisakireät kakkivat eivät ole niitä luotettavimpia menopelejä 16 kesäsille ja sen kyllä huomaa asenteista. Itsekin opin luottamaan 2-tahtiseen vasta suzukin myötä.


Ite taas olen luottanut aina kahteen tahtiin. Ite olen liki 100tkm ikäni aikana 2t:lla ajellut ja vain 2 kiinnileikkautumis-tapausta, molemmat mopoilla.

Tähän mennessä luotettavin ajoneuvoni oli ex-Jaawani(myöskin 2t), jossa ei ollut mitään tekniseksi viaksi laskettavaa kaikkien 22tkm aikana mitä ajoin.

Iso vaikutus lienee ajotyylillä, koska millään vehkeellä en ole konetta kiusannut kovalla kierrätyksellä, kuminpoltolla, keulimisella tms(no okei mopolla ehkä :) ). Saapihan sen nelarinkin ajotyylillä rikki, eipä sillä. Kylmänä kun lähtee heti kierrättämään ja kuormittamaan konetta reippaasti, niin pitkää elinikää ei voi povata.

Käyttäjä se eniten siihen laitteen kestävyyteen kuitenkin vaikuttaa ja on ihan oma valinta miten pyöränsä haluaa kestävän. Kummankin saa rikki, nelarin sekä 2t:n....
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.12.2007 22:52

specialisti kirjoitti:...Saapihan sen nelarinkin ajotyylillä rikki, eipä sillä. Kylmänä kun lähtee heti kierrättämään ja kuormittamaan konetta reippaasti, niin pitkää elinikää ei voi povata...

Jeps, Vaikka eihän mitään konetta passaa rääkätä. Kylmänä vielä vähemmän kuin lämpöisenä.

Mutta nelareista vielä yksi asia, joka tuntuu olevan ihmisille vaikeaa käsittää.
Nimittäin voitelu. Uusissa pyörissä tämä ongelma on kokolailla hyvin jo huomioitu, mutta toisinaan näkee videoita, joissa -80 luvun 4T pyörillä lasketaan surutta kilometritolkulla keulien. Joo kivaahan se on kun osaa ja voima vie eteenpäin, mutta kuinka kauan ?.

Maan vetovoima tekee lopulta tehtävänsä ja pitkään keulittaessa 95% öljyistä on vaihdelaatikon takareunassa. Monissa vanhoissa moottoreissa öljypumppu on sijoitettu siten, että se imee ko. tilanteessa lähes pelkkää ilmaa.

Toisissa moottoreissa ei ole edes mokomaa pumppua ja homma toimii roiskevoitelulla ja nokkaketju kuljettaa öljyä koneen yläkertaan. Uusissa moottoreissa näkyy olevan erinäköisiä järjestelmiä käytössä ehkäisemässä ongelmaa. Itseasiassa vaikkaanpa, että ovat jopa pakon sanelemana joutuneet näin tekemään. Kilometri-keulinta tuntuu olevan sen verran yleisempää mitä ennen.

Joten järki käteen vanhojen pelien kanssa. Silloin kun niitä tehtin, yksikään valmistaja ei tullut ajatelleeksi että laitteilla joku keksisi keulia 10km yhtä soittoa. .. Ja vieläpä viikon jokaisena päivänä..
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein