heneld kirjoitti:Itse olen kovin kiinnostunut pyörästä kunhan siihen ikään pääsen.
Ei nuo uudet nelarikikottimet niinkään sytytä..
Älä tee sitä! Selviät talvesta paksumman hiuspeitteen kera, voit mennä talliin keväällä ja lyödä sen nelarikikottimen napista käymään ja lähteä baanalle...
Ei tarvitse kiukutella viritysaapisten ristiriitojen kanssa, ihmetellä miksei britit osaa englantia, ihmetellä miksei jenkit tiedä koko perkeleen Suomesta hevon vittuakaan ja sen takia halua lähettää osia härmälään.
Kuitenkin kaikkia alkaa kiihottamaan noi Bansheen sylinterit, kammet, sun muut kilkeet mahtavine tehonlisäyksineen, niin pääsee helpommalla kun ei osta ko. mopoa.
Mutta toisaalta... Onhan se perkeleen palkitsevaa kun on kuukausitolkulla lyönyt rahaa sekä aikaa, jopa itseään vanhempaan alumiini/silumiinikasaan ja tulee se aika, kun saa ottaa ensisavut irti talven yli pöydällä olleesta motista... Oi että, ihan itkettää.
Ilo varmasti laantuu viimeistään siinä vaiheessa, kun jonkin käsittämättömän seos/öljy/ilma/pakoputki, tms. "seizure-ilmiön" keskeyttämänä lykit mopoasi keskellä kauneinta suvikelia. Oikeasti, kaikkea ei vain voi tietää ja ennakoida...
Sitten kun on saanut uudet männät kauppiaalta, sylinterit koneistamolta, kannen eBaysta, viriopastukset herran ties mistä, niin onkin jo aika laittaa pyörä seisomaan. Näin marraskuussa...
Sitten voikin alkaa metsästämään isompia pyttyjä, kun ne kuitenkin kiihottavat syvällä munaskuissa:
"Ens kesänä sitten väännetään!" (Ja maaninen hymy kasvoilla)
Tuossa noita mietteitä, mitä tässä nyt on kertynyt harrastamisen mittaan...
Enkä muuten helvetissäkään myy pois!
Eihän tästä ikinä saa omiaan pois, en ole vielä tarkkaa arviota heittänyt, mutta kolmen tonnin puolin tai toisin mennään. (Ei sisällä pyörän hankikustannusta
)
Pistän kuvia kunhan ehdin...
EDIT: Ja kaikki ylläoleva vahvalla "pilke silmäkulmassa" hymiöllä!