Ähtärin reissu heitetty. N. 660km sinne ja takaisin, sekä paikanpäällä joku 100km. Teknisiä pikkuvikoja riitti aika hyvin koko reissun ajaksi. Jos niitä kaikkia muistaakaan
Ensimmäisenä ongelmana vastaan tuli se, että kytkin ei välillä kuumana irrota täysin, vaan laahaa aavistuksen. Huomaa käytännössä siitä, että tyhjäkäyntikierrokset ykkösellä kytkin pohjassa tippuvat pari satkua. Toisekseen vapaata ei paikallaan löydy ykköseltä. Vauhdista siis vapaalle niin ok. Toinen oli kun laitoin pyörän sivuseisontatuelle kovasti vinoon asentoon(bensa-aseman kallellaan oleva asvaltti) jätti pyörä öljyläntin alleen. Öljy tulee jostain sieltä kytkimen/vetoakselin/käynnistyspolkimen stefan tienoilta ja vain pyörän ollessa kallellaan vasemmalle. Tarkistin rallipaikalla, että öljyä oli riittävästi, matkanaikana lisäsin vaan 2-t öljyä lorauksen lootaan ensiapuna. Keskitallalla ollessaan ei vuotanut yhtään.
Menomatkalla alkoi ensin pieni suhina ja pian sen jälkeen pahemman oloinen pätkiminen. Viaksi selvisi löysällä olevat kannenpultit, jälkikiristyksestä huolimatta. Kiristelin sitten jakoavaimella ja ruuvimeisseliä vääntimenä käyttäen ensiavuksi. Taas pelasi. Rallipaikalla huoltoautosta löytyi momenttiväännin ja hylsy+jatko -> 22nm kireyttä.
Vaihdepoljin oli löysällä aikasemmasta kiristyksestä huolimatta. Viilailin niitä vaihdepoljinakselin booreja suoremmiksi, luultavasti tästä johtui pieni klappi. Korjaantui vetämällä jakoavaimella polkimen pultti "momenttiin".
Tapahtuman joukkoajon jälkeen vuosi bensaa ylivuotoletkusta, avasin kaasuttimet ja sisältä löytyi ruostetta jonkun verran, putsailin mokomat pois ja keuhkoilla puhaltelin kanavia auki. Toimii jälleen. Nurmikolle katosi yksi kohokammion kiinnitysruuveista, mutta korvaava löytyi ilmanputsarin kannesta.
Menomatkalla oli kulku edelleen liian rikasta(toki tämä oli jo tiedossa, mutta että näin pahasti vieläkin) ja ruuvailin kannen pois häiritsemästä, vesisadetta kun ei ollut tiedossa.
Alkoi kulkemaan.
Sivulaukut olivat kyllä kohtuullisen hanurista. Pyörää ei saa oikeen helpolla keskiseisontatuelle, takavilkut jäävät katveeseen, käyntiin polkeminen hankalaa.
Pitäisi olla kolmasosan lyhyemmät nuo laukut niin alkaisi pelittämään varmaan aika monessa pyörässä.
Nyt sunnuntaiaamuna oli käyntiinlähtö vähän kankeaa. Vähän ensin lupasi(hankala polkea käyntiin noiden laukkujen kanssa) mutta ensimmäisen pyörähdyksen jälkeen virtojen kanssa ei mitään eloa. Ilmanputsari irti(ilmeisesti aamukasteesta kostea) ja työntelyä. Pienen urakoinnin jälkeen(kiitos specialistille työntöavusta
) lähtikin kikotin käyntiin, mutta kävi vain ryyppypiirillä eli kaasu kiinni. Sillä pääsin pari kertaa mäkeä ylös ja alas jonka jälkeen tukos kaasuttimissa tms vesihelmi lähti liikenteeseen ja alkoi kaasulle löytymään vastinetta. Tämän jälkeen toimikin taas normaalisti.
Reissulla tuli myös huomattua, että saa kone riittävästi öljyä, oli tulpat kohtuullisen karstaiset, mutta tumman ruskeat. Kotimatkalla alkoi pätkimään jonkun verran joka pahenikin melkein samantien ja tienposkeen tulppia vaihtamaan, onneksi oli uudet varatulpat. Heti hörähti käymään normaalisti. Tuo hukkakipinä kun hukkaa kipinän molemmista vaikka vain toinen tulppa olisi maissa.
Loppureissu sitten menikin mukavasti. Sadekamat päälle vähän lahden jälkeen ja vähän ripottelikin loppumatkan. Tulipa ajettua letkassa sakemannien kanssa, olivat isolla laumalla indianeja jne jenkkilotkottimia liikenteessä.
Tästä on suunta eteenpäin.