specialisti kirjoitti:Se on kato kun monet on liian "hienohelmoja" ajamaan 2-tahtia. Haisee pahalle ja tytöt ei tykkää. 2t on miesten peli sanokoon tiukkapipot mitä vaan. 2t vaatii vaan houlehtimisen muutamista jutuista. Öljyt koneessa ja seos tarpeeksi rikkaalla, niin toimii todella luotettavasti. Riippuu tietty hiukan mallista. Esim. Jawa pesee luotettavuudessa 90% nelareista mennen tullen! Nyt tulee nelarimiehet kyllä silmille.
Tottakai makuasia, mutta yleensä se käytännöllisyys nyt tulee vaan edellä ellei ajot nyt keskity pelkästään kylällä räppäilyyn.Georg kirjoitti:Micce kirjoitti:En nää mitään syytä ajaa isolla 2t pyörällä, ellei vastaan tule jotain todella herkkua..
Minä en näe mitään syytä ajaa millään 4t-pyörällä olkoon kuinka herkku tahansa. Tämä on se ikuinen makuasia.
Micce kirjoitti:Tottakai makuasia, mutta yleensä se käytännöllisyys nyt tulee vaan edellä ellei ajot nyt keskity pelkästään kylällä räppäilyyn.
Herra nyt ei varmaan tajua että 2t pyörällä ei hirveemmin moottorijarruteta? Mutta oletkos ikinä ajanut matalaviritteistä 4T pyörää joka on juuri siihen hommaan tarkoitettu yli matkan tekoon?specialisti kirjoitti:Micce kirjoitti:Tottakai makuasia, mutta yleensä se käytännöllisyys nyt tulee vaan edellä ellei ajot nyt keskity pelkästään kylällä räppäilyyn.
Herra ei ole varmaan matalavireisellä 2t:lla ikinä ajanut? Paljon mukavampi esim. kaupunkiajossa kun nelari, koska moottorijarrutus on lievempi.
No onnea vaan sitten 2t huoltojen kanssa, sekä sinun pyöriesi uusille omistajillespecialisti kirjoitti:Matalavireinen 2t ei ole "moottorijarrusta" moksiskaan. Joskin yli 6000rpm ei kannata rojauttaa kaasua kerralla pois pitkäksi aikaa. Olen ajanut Lähinnä vain matalavireisillä nelareilla. Niin twinillä kuin 1-mukisellakin. En tykännyt. Mutta normi matka-ajossa ei ole tahdeilla juuri merkitystä. 2-tahtiakin on monenlaisia ja tosi monenluonteista...
Ei tämä ole riitelyä vaan keskustelua hieman ohi aiheen..specialisti kirjoitti:Noo liki 100tkm 2-tahtisilla ajaneena voin puhua kokemuksesta, että ei se lievä(huom lievä) moottorilla jarruttaminen sitä särje. Erijuttu noitten kiihkeitten kisakakkivoiden kanssa. Toki moni on kirjasta lukenut ettei 2t:lla saa jarruttaa yhtään moottorilla, mutta käytäntö on eri asia. Kirjaviisaus erikseen.
Säätäkää nelarimiehet vaan venttiileitä ja vaihtakaa nokkaketjua, niin minä täytän öljysäiliötä ja vaihdan kerran vuoteen mäntää. Ei tämä riitely johda mihinkään. Ei pilata hyvää topikkia....