Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 20.8.2008 7:11

joo vähän epäilen minäkin, on varmasti hankala mitoittaa sinne päinkään. Vaatisi paljon kokeiluja.
2-StRoKe
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
26.11.2006 12:21

ViestiKirjoittanut 2-StRoKe » 20.8.2008 21:31

Miksikäs Iikka pitää muka mennä kolmelta paisarilta yhteen vaimentimeen? Samahan olisi laittaa jokaiselle oma vaimennin, jos haluaa tehä sen kolmella paisarilla. Ja sehän ei olisi sitten 3-1 putki.
3-1 putkella tarkoitan, että kolmelta sylinteriltä menee käyrät yhteen paisariin niinkuin minulla on, ja kuvat on galleriassa.
Joo eihän tämä yksi kammioinen putki tehoja nosta. Minun tapauksessa kyllä nosti alhaisille kierroksille, koska putki on mitoitettu alhaisille jengoille. Niin kuin äsken sanoin, teho loppuu kuin seinään 5500 kierrokseen johtuen juuri mitoituksesta. Paras tehoalue 3500-5000 alueella, eli ottaa niinsanotusti "piikkiä jo ennen neljää tonnia.
Toki tällaisen putken mitoitus vaatii vähän arvailua ja kokeiluja.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.8.2008 6:59

ongelma on siinä että kaksi sylinteriä käy samaa tahtia ja yksi toista.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 25.8.2008 19:29

Vaihdoin uudet ketjut ja 15 piikkisen eturissan tilalle vakion 14 piikkisen. Säädin samalla kytkintä(säädin samantien takaisin) ja takajarruvalokatkaisijaa. Nyt tarkistin ketjulinjan viimeisen päälle :) Eipähän tule romurautaa uudestaan prkl.

Kokeilin myös vaihtaa toisen tulpan resistorimalliseen. Nyt on 2 x 1kohm tulpanhattu ja 1 x resistoritulppa. Ei mitään eroa käynnissä! ainoa, että nyt nopeusmittarista pystyy jo suurimman osan ajasta arpomaan vauhdin. Täytyy kokeilla laittaa vielä toisellekin sylinterille resistoritulppa.

Tienpäällä havaitsin, että pyörä on huomattavasti miellyttävämpi ajaa tuolla vakio eturissalla. Kutonen on käyttökelpoinen vaihde, vetää taajamasta aina sinne 135-140km/h, suora vain loppui kesken. Vaatii lisää Woimaa, että kulkee :) Ne pakoputket kun saa kiinni niin eiköhän sitäkin ala löytymään.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 25.8.2008 21:22

ainahan näiden pikkupyörien toisio välitys on turhanpitkä. gamman vakiot 15/42, kun niiden tilalle laittaa 14/42 välityksen pyörä muuttuu aivan erivehkeeksi, kun muuten ei kutosta tai vitostakaan viitsi työntää peliin 80kmh alueellakaan kunnolla. tai voimaan puutettaahan se vaan on...;)

Ne puhdistuspuikkojen toimitus sitten venyy kun menen viikonloppuna vaasaan.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.8.2008 16:12

Paketti saapui saksasta(taas). Voi olla että kulku paranee kun saan nuo NOS imukaulat paikalleen, sekä tietenkin NOS ilmanpuhdistimen kiinnityskumin. Loppuu virts... eiku ilmankarkailut. Tuli samassa paketissa paljon muutakin roinaa, mutta tärkeimmät ovat ne vannekehät ja moottorin kiinnityspultti(muttereineen). Ihan kiva olla kolmella pultilla kone kiinni vaihteeksi :D
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 31.8.2008 16:44

Kuva

Ruuvasin eteen uudet vilkut kiinni. Vaativat sen verran sovittamista, että tein erilliset maadoitusjohdot vilkusta runkoon ja porasin lampunkiinnikkeiden reikiä uuteen uskoon jolloin nämä vilkut sujahtivat paikalleen hienosti. Toimivat myös ihan eri tavalla kuin nuo italiaanokököt. Taakse jäi vielä italian vilkut, olkoot niin kauan kuin toimivat(mikä ei varmaan kauaa kestä) tai talvi tulee.

Kiinnitin moottorin kolmannen kiinnityspultin, semmoinen tuli reinerin paketissa muttereineen. Oli kaksi muuta kiinnityspulttia hieman löystyneet ja siitä selittyi tärinät. Nyt voi taas ajella ilman tärinöitä, voi olla aika karmaisevaa taas täräyttää jawalla jonnekin pidemmälle ensi keväänä :S

Vaihdoin NOS imukaulat ja ilmansuodattimen yhdyskumin paikalleen. Veistelin siinä tietenkin uudet imukaulantiivisteet. Käynti muuttuikin varsinkin tyhjällä jonkun verran, on tasaisempaa, liekö ollut pientä imuvuotoa siinä itse tehdyssä imusarjassa.

Huomasin myös, että nopeusmittari alkoi taas temppuilemaan. Ihan uskomatonta tuo toiminta, rämpläsin johtoja, magneettia, anturia ja mittaristoa niin mitään vaikutusta. Välillä näytti nollaa, välillä muutamaa kilometriä ja välillä taas jotain ihan älyttömiä vauhteja. Täytyy kokeilla vaihtaa tulpat uusiin ja nuo tulpanjohdot/hatut niihin vastuksettomiin mitkä tulivat sytkän mukana. Alan epäilemään, että johtuu sytytyshäiriöistä tai sytkän lämpenemisestä tuo sekoilu. Tms. Voi se tietenkin mittaristossakin olla antureineen. Alkaa vaan ketuttamaan perkl.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 5.9.2008 17:19

Tai sit lopetat noiden digitaalimittarien kanssa pelleilyn... ei niitä mittareita tarvita 8) kawassakaan ole mun aikana IKINÄ toiminut nopeusmittari :D tosin kilometrejä on kertynyt alle 2tkm, tänävuonna kyllä olis himottanut ottaa ajoon muta se raha :(
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.9.2008 18:25

sepä se. Nyt olisi semmoista teoriaa, että syttypuola lämpenee tms, pitää siirtää se vähän paremmin tuulettuvaan paikkaan tms.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 6.9.2008 21:53

Vaihdoin takavilkut niihin Emgon tuotteisiin. Nyt pelaa.

Kokeilin vaihtaa vielä resistoritulppien lisäksi 5kOhmin tulpanhatut. Muuten pelaa hienosti, mutta tyhjäkäynti ei pelaa kunnolla. Eli vaihdamme tulpanhatut takaisin vähä vastuksisiin/vastuksettomiin. Olen huomannut myös erikoisen ilmiön, että kun kiihdyttää eläimellisesti ja himmaa niin sanotusti matkakaasuun, tuppaa moottori pätkäisemään pari kertaa seuraavan kilometrin aikana. Mitä lie vikana(seoksetko). Tätä tapahtunut myös kuivan aikaan, en ole varma mutta mahdollisesti vain resistoritulpilla.
Lisäksi nopeusmittari lopetti toimintansa kokonaan. Muutoksia kokeilin korottaa magneettia vähän ulos kuusiokoloruuvin kolosta, eikä muuta. Tosin mittari oli simahtanut jo ennen tuota muutosta(joka suht normaalia ollut viimeaikoina). Alan kallistumaan mittaristovian puolelle pikkuhiljaa. Täytyy käydä stormilla purnaamassa, josko olisi anturi viallinen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.9.2008 20:40

Kävin hakemassa uuden mittariston takuuseen, Ilman mutinoita onnistui ja muutenkin palvelu hyvää Stormilla. Ostinpa samalla tulpanalle tulevan lämpöanturin, näkee jotain moottorilämpöjä ajaessa. Kokeilin mittaria ja uutta anturia, heti toimii juuri niin kuin pitääkin. Syy oli siis laitteistossa eikä miehessä :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.11.2008 18:14

Tuli vaihteistoöljyt vaihdettua ja akku irroitettua. Lepää rauhassa.
-jokke-
Pyörä:
1000rr, 600f
Liittynyt:
28.1.2005 16:45

ViestiKirjoittanut -jokke- » 7.12.2008 21:05

MänTä kirjoitti:Ostinpa samalla tulpanalle tulevan lämpöanturin, näkee jotain moottorilämpöjä ajaessa. :)


Mistäs moinen ja mihinkä hintaan? :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 7.12.2008 23:36

storm motor, hinnasta en muista. On tietenkin koson lisävaruste, ei erillinen mittari!
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.1.2009 18:27

Kesän rientoja varten kyselty gtreinerilta vakiomallisia mäntiä suikkaan. Onpahan sitten luotettavampi vekotin, kun tehot alempana. Tarkoitus olisi heittää sotanorsulla suomi - norja - ruotsi reissu josta kertyy n. 8tkm.