Tuoreöljyvoiteluhan toimii kertoimilla. Pumppu pumppaa ratasvälityksellä tietyn määrän iskuja, kun kampiakseli pyörii tietyn määrän kierroksia eli voitelupumpun kierrosluku on suoraan verrannollinen kampiakselin kierroslukuun. Oikea määrä öljyä rasitukseen nähden saadaan kerrointa lisäämällä, eli kuinka suuren määrän pumppu pumppaa jokaisella pumpun kierroksella. Esim 0,01cc joka pumppauksella kaasu kiinni tai 0,05cc joka kierroksella kaasu täysin auki. 0,05cc x 8 000rpm kampiakselilla -> 0,05cc x 4000rpm pumpulla = 200cc per minuutti. Kaasu kiinni 8000rpm syöttäisi siis 40cc per minuutti. Tuohan on tietenkin tarkoilta arvoiltaan aivan tuulesta temmattua, mutta periaate selvä. Ennen muinoin kun kaasun läväytti kiinni seosvoitelulla, ei kone saanut mitään voitelua, eikä ainakaan oikeisiin paikkoihin. Tuorevoitelulla öljy ohjautuu jo kanavistonsa ansiosta hieman oikeampaan suuntaan, puhumattakaan suzukin CCI voitelusta jossa öljyä suuntautuu suoraan männälle, sekä petilaakereille joilta se tunkeutuu keskipakopumpun avulla kiertokankien alalaakereille ja siitä kiertoon huuhtelukanaviin.
Männän jäähdytyksestä ei tarvitse niin huolehtia, se pärjää kyllä kohtuu hyvin tyhjäkäyntiseoksellakin. Kuten huomautinkin jo aikaisemmin, kovan ajosession jälkeen ei kannata höllätä kaasua kokonaan pois moottorin raskaan lämpökuorman vuoksi. Pieni himmailu ennen moottorijarrua kuitenkin riittää männän jäähtymisen takaamiseksi. Moottorin läpihän kulkee lähes tulkoon yhtä paljon ilmaa kuin kaasu auki, siitähän se jarrutus tuleekin, kun moottori pumppaa pelkkää ilmaa. Toki sama ilma pyörii moottorissa enemmän moottorijarrulla, mutta kyllä sitä ilmaa siellä liikkuu tuoreenakin ihan riittämiin.