Innostus tulikin vapaapäivästä ja kesäsäästä. Avasin kytkinkopan ja totesin sen olevan täynnä jotain mustaa mönjää, voi olla vieläkin sitä tuttua ja turvallista kiilloitusvahaa jota olen jo pariin otteeseen hieronut jokapaikasta pois, mutta tuntuu vieläkin löytyvän kolosista. Kytkinkruunu ei liikkunut levyjen mukana, eli vika lienee öljyissä tms.
Irroitin kannen ja sylinterit. Näkymä oli suorastaan karmaiseva! Molemmissa männissä oli painaumajälkiä, toisessa imuhelma ilmeisesti ottanut osumaa jostain vieraasta esineestä ja kannessa myös pientä sanomista. Toinen sylinteri oli hieman karstainen ja toinen täysin puhdas. Käytännössä tämä kaikki tarkoittaa sitä, että toinen sylinteri joko puskee vähemmän tehoa tai sitten toinen saa enemmän voitelua. Toivottavasti ei ainakaan kampiakselin stefa vuoda. Vaihteistoöljyt eivät muistaakseni haisseet palaneelle. Tuorevoitelun kanavisto lienee syyllinen. Täytyy purkaa liitoksetja tarkistaa, että takaiskut jne on kunnossa. Tuleepa sitten mittailtua palotilat ja sitä kautta puristussuhteet uusiksi. Sinänsä hyvä kun hukkasin vanhat laskukaavat jonkun koneen kaatumisen yhteydessä. Täytyy jättää turvatoleranssia puristussuhteeseen(eli täysin vakio suhde) ja viilailla kone viimeisen päälle kuntoon. Luulisi jo tällä kokemuksella onnistuvan pikkuhiljaa... Eikä enään MITÄÄN kokeiluja ilman ilmanputsaria prkl, jotain siellä sylintereissä on pyörinyt.