Sain pleksiä tomppaden tallin kätköistä ja siten mitattua palotilat. Siistimisen jälkeen(yllättävän helppo urakka käsipelilläkin) toinen palotila n. 13,5cc ja toinen jotain 13,5 ja 14cc välillä. Eli ihan tarpeeksi lähelle minun välineilläni, varsinkin kun mittaustapa on niin epätarkka. Laskeskelin puristusuhteita ja tulokseksi tuli 6,5:1 joka on ihan sopiva kun ottaa toleranssit huomioon. Vakiona pyörässä on 7,5:1 eli varmuusvaraa riittää. Jos ei kulku riitä niin aaltoselle kansi ja siivu pois(sitten TAAS palotilojen tasailua). Kasasin samantien yläkerran kuljeksimasta, toiminee. Kytkimen huonon toiminnan syykin taisi löytyä, kytkinkruunuun oli kulunut urat, viilasin ne varovasti pois. Putsailin konetta ja tarkistin että tuorevoitelun takaiskut toimivat(toimivat hyvin). Jos oikea sylinteri karstoittuu jatkossakin enemmän kuin vasen, niin ainoa vaihtoehto on laittaa kone atomeiksi, vaihtaa uudet stefat päihin ja tarkistaa lohko vuotojen varalta. Kävipä mielessä mitata pumpun tuottokin. Taidan mokoman toteuttaa. Öljykanavat olivat auki.
Kone jäikin tuohon tilaan. Sylinterin alle laitoin taiwan tiivisteen ja itseleikatun 1mm pahvista. Mittailin, että kuinka paljon tiivisteet painuvat kasaan(vanhojen perusteella). Oletettavasti alapuolella on nyt 1mm(0,8mm) + 0,5mm(0,4mm) = 1,5mm(1,2mm) tavaraa. Ilman tiivistettä mäntä tuli tiivistepinnasta yli 1,3mm. Lasken sen varaan, että mäntä mahtuu liikkumaan sen 0,1mm kangen venymisestä huolimatta. Selvinnee kokeilemalla. Sylinterin päälle tuli 1,3mm vakiomallinen tiiviste(1,3mm puristuneena). Pitäisi vielä tarkistaa kaasuttimet vimpan päälle, josko ryypyn tukos löytyisi. Kaiken järjen mukaan ryypyn bensakanava on tukossa tai vastaavaa koska ryypyllä kone ulvaisee(saa laihaa seosta) ja sammuu samantein.
Edistyy, hitaasti.
Kone jäikin tuohon tilaan. Sylinterin alle laitoin taiwan tiivisteen ja itseleikatun 1mm pahvista. Mittailin, että kuinka paljon tiivisteet painuvat kasaan(vanhojen perusteella). Oletettavasti alapuolella on nyt 1mm(0,8mm) + 0,5mm(0,4mm) = 1,5mm(1,2mm) tavaraa. Ilman tiivistettä mäntä tuli tiivistepinnasta yli 1,3mm. Lasken sen varaan, että mäntä mahtuu liikkumaan sen 0,1mm kangen venymisestä huolimatta. Selvinnee kokeilemalla. Sylinterin päälle tuli 1,3mm vakiomallinen tiiviste(1,3mm puristuneena). Pitäisi vielä tarkistaa kaasuttimet vimpan päälle, josko ryypyn tukos löytyisi. Kaiken järjen mukaan ryypyn bensakanava on tukossa tai vastaavaa koska ryypyllä kone ulvaisee(saa laihaa seosta) ja sammuu samantein.
Edistyy, hitaasti.