'Taas on suikkeli ainakin jollain tapaa ajossa. Työlistaa olikin aika kesysti. Tein pakoputkien etukiinnitykset loppuun, nämä siis pinnapultti + mutterisysteemillä. Alkuperäisenmallisella tiivisteellä. Takapään kiinnitykset rälläköin irti ja hitsasin uudestaan niin ettei putki jää jännitykseen. Pitänee ensi viikonloppuna porata isommat reiät kiinnityksiin ja laittaa kumivaimennusta ettei putki ratkea saumoistaan.
Tarkistin kaasuttimien säätöjä, olikin jo neulat laihimmassa asennossa. Niitä ei siis paljoa säädellä.
Kone lähtee hienosti käymään, tyhjää kävi vähän tutisten alkuun. Tasoittui sinne 750rpm käynti kun vähän kaasutteli konetta lämpimäksi. Tuo oli vähän turhan heppoinen, kun kone kävi juuri ja juuri 750rpm eikä yhtään alle kärsi tippua. Säädin siis tyhjäkäynnin 1000rpm niin luulisi olevan vähän toleranssia.
Tankkasin V-poweria ja käväsin tompan luona. Tompalla jauhettiin keidaa ja juotiin kahvia, koneen jäähdyttyä jälkikiristin kannen. 18nm oli arvona. Pääsin jopa pihastakin pois. Mitä nyt akku ilmeisesti päässyt hieman purkautumaan kun etuvalo paloi melko himmeänä ja virrat pois kytkettynä akku näytti 12v lukemaa. Ajelin kotiin suurimman osan matkaa ilman valoja niin kotipihassa paloi jo valot kirkkaasti kone sammuksissa. Kokeilinpa vielä huippunopeutta, nopeusmittari näytti 140 ja kierroslukumittari vajaata 9trpm.... missä lienee vika? Luistaako kytkin, näyttääkö jenkamittari omiaan vai nopeusmittari jättää välistä? Nyt kyllä kutosvaihde kelaa iloisesti kierroksia jos jenkamittariin on uskominen. Viime kesänä kun kuutosvaihde oli oikeastaan lähesturha, ei jaksanut kulkea kuin maantienopeuksia. Lämpötilakin käväsi 115asteessa tuon rykäisyn aikana. Etupää myös pompotti aika mielenkiintoisesti, pitäisi varmaan tasapainottaa.
Jatketaan harjoituksia. Pari kuvaa galleriassa.
#Edit#
Laskeskelin välityssuhteita. 15/43 välityksillä ja takarenkaan ollessa 1900mm olisi 5500rpm 102 km/h. 14/43 välityksillä 6000rpm -> 103km/h ja 14/43 5500rpm -> 94,6km/h. Tästä siis löytynee syy koviin kierroksiin. M mallin vakiovälit 14/41 taas johtaisivat 5500rpm -> 98,9km/h ja 6000rpm -> 107,9km/h
Lopulliset välityssuhteet :
ABC mallin vaihteisto ->
14/43 6,631 : 1
15/43 6,19 : 1
14/41 6,34 : 1
teoreettisia huippunopeuksia -> olettaen, että kone kiertää 8trpm olisi ABC vakioväleillä 14/43 137,5km/h, 15/43 147,3km/h ja M mallin vakioväleillä 14/41 143,8km/h. Koska T250 on luvattu julmat huiput 155-160km/h pitäisi pyörän kiertää M mallin väleillä lievät 8620-8898rpm. ABC vakioväleillä 155-160km/h tulisi saavutetuksi hulluilla 9015-9306rpm. Pitkillä välityksillä 15/43 155-160km/h -> 8416-8688rpm
Melko rajua
Täytynee laitella pakoputkiin ne huilut, ottaa putsarista kansi pois ja iskeä pykälää isommat suuttimet paikalleen, josko niitä huippuja alkaisi irtoamaan.