Georg kirjoitti:iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.
Lievä bensankäry vaihteistoöljyssä on erittäin epänormaalia näissä(kin) vehkeissä. Jotain on siis pielessä.
Se, että remontti on tehty ziljoona kilometriä tai kolme kilometriä sitten ei merkkaa yhtään mitään. Jos lohkojen kasauksessa/stefojen asennuksessa on joku mennyt persiilleen, niin siihen ei ajokilometrit paljoa vaikuta..
Eli bensan pääsy vaihteiston puolelle voi tapahtua kahdella tavalla: Joko stefa (ensiövedon puoli) valskaa tai sitten lohkojen tiiveys ei ole riittävä. (Tiivisteenä lohkojen välissä silikoni/ tasotiivistemömmö tms. tärpätti)
Vuodon paikallistaminen jompaan kumpaan on täysin turhaa, sillä lohkot on erotettava toisistaan, jotta viasta pääsee eroon, eli ei muuta kuin kone pöydälle ja uusi stefa/vanhan tarkistus ja motti takaisin läjään. Muutaman tunnin ähräyshän se on, mutta kannattaa korjata enne suurempia murheita.
Se vuoto paljastui stefavuodoksi. Kampiakselin lukitusmutteri oli päässyt löystymään ja kampiakselin pitkittäisliike oli tuhonnut stefan. Oikean puoleisessa sylinterissä oli lisäksi ilmentynyt normaalia enemmän ohivuotoa, kun sylinterin tiiviste oli huonosti asennettu. Mutta nyt voisin sanoa että pelaa kuin uusi.
Tarviiko tehoputkien kanssa käyttää kylmempää tulppaa? Vakiohan on se BR9ES