Yamaha RD 350 '85

patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 8.4.2006 21:17

Ja kaiken lisäksi pas£"*%¤ ajaa kun noin radigaalisti väärä rengas valittu. mut sehän on tuuninkia.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 9.4.2006 2:58

Mukava lukee tällasia oikeita rakennusrojektijuttuja. Ei mikää nelari pysty pistää parempia "Kisaääniä" ku rd :)

13.7:1 compression ratio tossa 500 rd:ssä. Aika tiukka, sanoisinko.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 9.4.2006 12:44

Onkohan se laskettu koko männän iskun matkalla..?.?
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 9.4.2006 13:43

Sergey kirjoitti:Mukava lukee tällasia oikeita rakennusrojektijuttuja. Ei mikää nelari pysty pistää parempia "Kisaääniä" ku rd :)

13.7:1 compression ratio tossa 500 rd:ssä. Aika tiukka, sanoisinko.


onko toi todellinen puristussuhde pakoaukon sulkeuduttua?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 9.4.2006 17:15

Kun joku kyseli tuosta misukan a39/m39 sarjan nakeista, ja kenelläkään ei ole kokemuksia. niin minulla on pyörinyt piikkisessa rg suzukissa tuollainen M39 rengas takana reilun 4tonnia, kulunut ei ole nimiksikään ja muutenkin tuntunut hemmetin hyvältä renkaalta hinta/laatu suhteeltaan. edessä on saman verran ajettu pirelli mt75, joka kyllä kuluu aika nopeaa tahtia :roll:
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 9.4.2006 23:27

Lutikka kirjoitti:eteen ei löytynyt tuota ysikymppistä, joten siinä on satamillinen.


Tarkoitatko että ei löytynyt hyllystä/varastosta, kyllähän tuota kuitenkin kai vielä saa Briggarilta (ainakin itse sain viime viikolla tarjouksen 90/90-18 BT45:sta)? Harvinaisempi koko alkaa kyllä olemaan noin yleisesti.

Tomppade kirjoitti:kenelläkään ei ole kokemuksia. niin minulla on pyörinyt piikkisessa


Tarkoitin lähinnä, että en ole nähnyt kenenkään kirjoittavan tuosta renkaasta RD 350:ssä. Olen kyllä huomannut että satapiikeissä näitä on mutta olen hieman epäröinyt että onko se liian "low performance" kumi verrattuna esim. tuohon suosittuun BT45:een...
Mutta toki muistakin pyöristä olevat kokemukset kelpaavat! Onko kanttauspito tuntunut miltä, jos on vertailukohtia?
Asian & American cars / bikes only.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 10.4.2006 18:20

No kyllä pyörän ajettavuus muuttui täysin kun tuollainen misukka tuli taakse, sitä ennen oli aivan sliksi pirelli... hirvitti ajaa yleensäkään silloin, onneksi sitä hupia kesti vain pari viikkoa kun palkka kolahti tilille :> mutta aika mukavalta renkaalta tuo tuntuu, itselläni vain nopeusluokka loppuu turhan aikaisin RD:n huippuihin nähden, olisiko omassa 170kmh asti. tosin vaikka rd kulkeekin, niin pakkoko sitä on ajaa niin kovaa kun pyörästä lähtee? :)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 10.4.2006 21:22

Juu no minä en ajakaan kuin korkeintaan 100 km/h, joten sinänsä ei ongelmaa liene, kunhan vain pitoa löytyy mutkiin ja ehkä sateellekin... Lisäksi nykyiset kumit tuntuvat melkoisen uraherkiltä, ei tosin ole vertailukohdetta.
Asian & American cars / bikes only.
Lutikka
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
7.5.2002 8:07

ViestiKirjoittanut Lutikka » 10.4.2006 22:32

Johnnie kirjoitti:
Lutikka kirjoitti:eteen ei löytynyt tuota ysikymppistä, joten siinä on satamillinen.


Tarkoitatko että ei löytynyt hyllystä/varastosta, kyllähän tuota kuitenkin kai vielä saa Briggarilta (ainakin itse sain viime viikolla tarjouksen 90/90-18 BT45:sta)? Harvinaisempi koko alkaa kyllä olemaan noin yleisesti.

Joo, toki tuota varmasti vielä tehdään. Hyllystä ei vain löytynyt sillä kertaa.

Tänään lähti katteet maalaukseen ja vilkkusysteemejäkin sain värkkäiltyä. "Yhdistetty kilpi- & vilkkuteline" alkaa sopivilla kierroksilla täristä melko lailla, mutta niinhän tuo tekee koko vekotinkin! :D
Lutikka
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
7.5.2002 8:07

ViestiKirjoittanut Lutikka » 11.4.2006 15:56

Kävi pienimuotoinen onnettomuus: jäi tarkistamatta magneeton kiristys viime kiinnityskerran jälkeen, joten kun annoin koneelle kierroksia etsiessäni pyörästä täriseviä osia, ei kerennyt edes kissaa sanoa kun kuului "TRRR" ja sitten lensikin jo tuo magneetonkopan kärki.
Hohhoh. :D

http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/60691/cat/700
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 12.4.2006 8:48

Hehe, kävin kattomassa kuvan onnettomuudesta... pitäiskö minunkin tuunata samanlainen? Kisaisemman oloinen ainakin tulisi.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 12.4.2006 11:05

Emmää tiiä mitä tollasesta pitäs maksaa mut muaki o alkanu kiinnostaa ja löysin aika oivan kohteen:

http://www.blocket.se/vi/7826717.htm?ca=11_s kellää tietoo veroista?
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 12.4.2006 11:22

No on ainakin siistissä kunnossa toi. Tuossa on vielä noi hienommat vanteetkin. :)

Noista kursseista ei ole tietoa, niin paljonko toi 9900 kruunua on euroissa? Verothan on se tietty prosentti, yleensä noin 20 tai hiukan päälle, Suomen vastaavasta myyntihinnasta. Pyörän arvon ne arvioi ylikanttiin, josta valituksen myötä se laskee kohtuulliseen tasoon. Näin on ainakin käytäntö.

Suomessa tuollasesta kasaripelistä ovat pyytäneet sellaista 1200-1500 euroa, mikä on kohtuullista. Paljoa enempää ei ainakaan kannata maksaa.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 12.4.2006 11:54

no 10¤ on 94kr

eli pyöree tonni olis ton hinta. Tuttavan uuden veroinen '83 kawa z750 verot oli 400¤, ei se siis enemmän voi olla.

1.4 otettiin taas käyttöön 25v säännös, uusimmassa V8 lehdessä on aiheesta lisää juttua. Ennenhän veroo maksettiin paskastakin arvokkaimman keräilyhinnan mukaan, ei todellisen markkina-arvon mukaan.

Eihän näitä ihan halpoja kannatakkaan muuten tuoda ruotsista tai saksasta, mutta niiden kuntohan on huomattavan paljon parempi yleensä, kun kalustoa löytyy jo ruotsista kymmenkertainen määrä mitä suomesta. Eikä siellä huoltaminen maksa ku puolet siitä mitä täällä. Yleisesti 150-200kr/h on huollon hinta.

EDIT:Niin tuolta blocketista löytyy sellasia kasaripyöriä joissa huoltokirjaa on täytetty jokavuosi tähän vuoteen asti, ja sekin että ruotsissa katsastetaan motskarit jokatoinen vuosi.
Viimeksi muokannut Sergey päivämäärä 12.4.2006 12:27, muokattu yhteensä 1 kerran
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 12.4.2006 12:11

Joop, no ei tuo tonni tuommoisesta ole pahakaan. Tietty jos tekniikka pelaa. Kuvassa ainakin näyttää tosi siistiltä. Olen aina vähän skeptinen noiden suhteen.

Eli loppusummaksi tulisi pyörälle noin 1200 + käytännön uittomaksut. Nehän riippuu ihan itsestäänkin... Niin, siis markkina-arvon mukaan laskettuna.

Miten se 25v systeemi kulkee? Ei tuo v8 kuulu tilattavien listalle.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!