Onpa taas vähän legendaa näissä jutuissa.. Itellä 450 exc molemmilla vanteilla.
Ite vaihan öljyt n.500 kilsan välein ja joka kerralla uudet suodattimet. Suodattimet maksaa alle 10e/kpl niin sama vaihtaa öljyn vaihdon yhteydessä. Venttiilit kannattaa kattoa joka toisen tai kolmannen öljynvaihdon yhteydessä. Mäntä kannattaa vaihtaa 150h-200h aikana. Kovin paljoa yli 200h en itse ainakaan uskaltaisi ajaa, tulee halvemmaksi vaihtaa ajallaan kuin että odottaa että laukeaa koko paska. Sit kun männän vaihtaa niin samalla laittaa kaikki koneen laakerit uusiksi. Kun kerran kone on levällään niin sama laittaa kaikki kuntoon, niin ei tarvi sen kummemmin murehtia.
Omassa vessassa ei oo ollu koko aikana oikeastaan mitään vikaa, eli hyvin pelittää.
Sit kulkupuolesta sen verran, että ite oon ajanu rapiat 160km/h gepsiin. Kulkupuoli riippuu aika paljon välityksistä, raskaat välit --> pääsee lähemmäs kahta sataa, mutta sillon koko homman idea kärsii. Jos haluaa ajaa toista markkaa niin ostaa kyykyn.
Krossipotta päässä 160km/h vauhdissa tuntuu, että pää lähtee irti ja kädet venyy 1,5 kertasiksi. Keulii ja sutii ihan tarpeeksi, asfaltillakin jos on kylmät renkaat.
Sitten jos on enska renkaat alla niin eipä yli 80km/h jaksa asfaltilla ajella. Tärisee niin helevetisti et tuntuu et koko vehje lähtee lentoon. Homma sitte muuttuu ku päästään soralle.
Kylillä tehot riittää kaikkien tarpeisiin, mettässä ja radalla tuntuu olevan ainaki itelle liikaa.
Matka-ajo on perseestä, ite ajanu parhaimmillaan 150km putkeen. Ei tuulisuojaa, pieni tankki hankala köyttää kamoja kyytiin. Sitten jos meinaa vaimoa kuskata, niin tekee sen autolla tai toisella pyörällä. Ensinnäkin ei oo jalkatappeja ja toiseksi jos joku on kyydissä, laitos menee niin takapainoseksi ettei eturengas pysy maassa ja muutenkin ajettavuus kärsii todella paljon. Itse käytän jalkatappien puuttumista "tekosyynä" ettei voi ottaa ketään kyytiin.
Sit vielä päästöistö ja tehoista. Kaikki exc-kotarit on 11kW papereissa tai vastaavissa, muuten tulee päästöraja vastaan. Eli ei saa ns. isompiin papereihin. Todellisuudessahan kaikki pyörät on "täysissä tehoissa".