KTM CR500 SM

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 29.4.2015 21:39

Voi olla että saat puoli ikuisuutta odotella Motohamsterilta virtavermeitä. Tilaisin ennemmin suoraan valmistajalta:
http://electrexworld.co.uk/acatalog/ST1505L.html
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 30.4.2015 5:56

Siltä pahasti näyttää.. no pitää peruuttaa tuo tilaus. Löysin jo sivunkin missä noita oli varastossa. Yrittäny ettiä väliaikasesti tilalle vaan tota impulssikäämiä mutta huonoin tuloksin.. se kotarinkin minkä kerkesin hommailla on 100ohm..

Kuva

Jos joltain nyt löytys johonki seuraavista sytkäpuolen osia niin voisin tuon impulssikäämin ostaa!!

97-> CR 125/250
87-> CR 500
89-> KX80/KX100
02- KX85
Ja KX 125/250 taitaa täydä kaikki vuodet
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 1.5.2015 13:46

No oikein hyvää vappua tännekin mototin väelle! Itsellä ei kovin hyvä vappu ollut. Sain kaverilta 954 Cebarin lainaan eilen kun oli nätti sää niin piiiiitkästä aikaa pääsisi gruisimaan kunnolla, no oli vehje mikä tahansa niin tielle jäädään, kerkeshinhä siinä pari kilsaa ajella kun simahti. Ilmeisesti bensapumpun rele vittuilee..



Eisiinä, kaverin kanssa vietiin kärrillä takas tallille, siinä masentuneena kattelin kotaria, cdiitä tutkiskelin ja etin sen koodilla netistä vaan jotain niin sehän oli 250CR, eli ilmeisesti sähköt vaihdettu.

Kuva

Yhdentekevää sinänsä, mutta toisaalta ei.. tämä tarkoittaa että impulssikäämi 110ohmillaan olikin täysin ehjä jjjaa tämä taas tarkoittaa että taaaaas täysin lähtöpisteessä koko vian kanssa...

Kuva

Tuo iso öljy/vesiläikkä pyörän alla vielä antaa enemmän inspiraatiota rakentamiselle. Ne onneksi sentään ovat vanhat kun kytkinkopan tiiviste vuosi kun seula :) No tuuri kävi sinänsä ettei motomasterilla ollut 500 sähköjä varastossa, muuten olisi sinnekin upottanut turhaan parisataa.

En ikinä juo mutta tänhetkiseen vitutukseen join kaljan, sekyllä oli helvetin pahaa. Taidan jättää suosiolla muille tuon harrastuksen ja upottaa kaikki pennit näihin kakspyöräsiin. :lol:

Kuva
Präääm pärpärpärpär
Muikhu
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
4.11.2014 9:33
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut Muikhu » 2.5.2015 9:30

Ai kato moottorimaailmassa on joku muuki joka käyttää rahansa näihi vehkeisii eikä alkomaholii :D
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 2.5.2015 9:33

Samaa mieltä tuon lopun kanssa ! :D just eilen laskin hintaa parin tunnin ajoille crossiradalla. 50e meni pelkästään pakun ja pyörän bensoihin sekä ratamaksuun, siihen vielä auton ja pyörän vakuutukset eli vähän alta 2000 vuodessa ja muut kuluvat osat pälle, niin on harrastuksella hintaa. Sitten jos vielä pään vetäis iltasin täyteen niin siinähän menee toinenkin mokoma summa. Pian tekee työssäkäyvällekkin tiukkaa, saati sitten opiskelijalle :D jatka samaan malliin, et oo ainut 8)
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 2.5.2015 20:15

Haha, hienoo kuulla että muitakin kohtalontovereita! :lol: Hyvä että varaa syödä kun pyörään menee kaikki rahat, onneksi vaimoke ruokkii ains kun ei tallila ole värkkäämässä.. :P

Nomuttajoo, tässä sähköjä tutkinu. Sähkö hajottaa oman pään aina ja pahasti varsinki kun ne on aivan sekasin. En ole saanu selville onko kaikki sähköt 250 vai ainoastaan cdi.

Aikasemmin kun mittailin että impulssikäämi/puola olivat huonohkoja vertailin niitä cr500 lukemiin.. Nyt kun tässä onkin 250 sähköt niin käämi ja puola onkin ehjät ja lukemat passelit niille. Eli orggis puola ja käämi takaisin kiinni.. Vika ei kuitenkaan kadonnut, lähti ekalla tulille, kävi hetken ja sammui. Lähti hyvin uudestaan tulille mutta ei toiminut ollenkaan. Vaihdoin tulpan eikä apua. Alempi on CR puola. Ennyt tosin enää muista mitä lukemia piti tulla. :D

Kuva

Tässä tuleekin jekku joka itseä hämäsi, staattorilta tulee 21ohm joka olisi CR500 sähköjen kanssa ollut toimiva! MUTTA tässä oli 250 sähköt joiden ohjearvo taisi olla 50-150ohm.. Aiemmin luulin staattorin olevan ehjä kun lukemat täsmäsi vakiosähköjen arvoja, en sitten tiedä onko staattori viissatkun vai kuollut 250cc.. jokatapauksessa pitäisi uusia.

Kuva

Ajattelin että uusisi kaikki sähköt kokonaan mutta tuleekin taas eteen se raha, noh pitää katsella mitä keksii.. Tosin samalla äijällä keltä hain tuon FMF olisi viissatkun vakiosähköt kaupan, siltä voisi kysellä hintaa kun putkikin aika edullinen oli.. :roll:

Vieläkin tuota männän kokoa jaksaa välillä ihmetellä, PVseen vois porailla pienen bigbore pytyn tuolla.

Kuva

Fiilistely kuva vielä loppuun.. Kaikki rahat, hermo ja aika tuohon palaa mutta ehkä se sitten palkitsee kun viimein kaikki pelittää, 2t sulotuoksut tunkeutuu sieraimiin ja keula rykii ilmaan vaikka mitä tekisi 8) 8) Putkeaki pitäs vähän käsitellä vielä.

Kuva
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 7.5.2015 11:32

Pientä päivitystä, posti on sekoillu pahemman kerran sähköjen kanssa, mutta tänään löysi viimein tiensä perille. Sillävälin oli eilen tällänen perus 2t yhenillan koneremontti projekti. Elikkä kampuran laakereiden vaihto. Sain kuulla tuolta että kaikki on vaihdettu paitsi kampuran laakerit. Tarkemmin tutkin niin toinen laakerihan sielä klappas vaikka kuinka. Onneksi ei suurempaa remppaa tullut eteen ja huomas tuon ajoissa :)

Eihän siintä kone pöydälle ja auki, männästä oli paljon lähtenyt pinnotetta mutta kuulemma normaalia näissä. Ns sisäänajon takia nuo tuossa kuulemma.

Kuva

Lohkoja auki ja vaihteisto irti. Joka täysin käyttämättömältä näytti niinkuin myyjä sanoikin että se on täysin uusi 8)

Kuva

Uutta laakeria sisään ja romuja kasaan

Kuva

CR500 moottorin huonompiin puoliinhan kuuluu jonkin asteinen tärinä, itseä ei suuremmin vaivannut tuo mutta kun alakertaakin tsiigailee niin alkaa tajuamaan mistä se tulee kun limputkin painaa julmetusti ja niiden kokokin on aivan järkyttävä, sitte kun toisessa päässä kiikkuu vajaa 10cm mäntä, ei sekään kovin kevyt niin kyllähän tuo pientä tärinää tekeepi :lol:

Kuva

Uudet stefat siinä samassa tietenki, ois voinu kaikki stefat vaihtaa mutta jääköön myöhemmäksi. Ei ne mistään vuoda kuitenkaan.

Kuva

Ja sittenhän olikin taas redi thy reis, parituntiahan tuossa vierähti ja puolet istumista mutta valmista tuli. Voisi rungon maalata kunnolla kun kaikki siitä taas on irti. Vedin sen mattamustaksi vaan ruostumisen pelossa kun oli kosteita testiajoja. Taino pelkän alakehdon siis, muu runko onkin hyvissä maaleissa.

Kuva

Präääm pärpärpärpär
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 7.5.2015 16:53

Kiva että vaihteisto kunnossa :) kai käytit kampuran kellossa? Ja nätisti istu laakeri :p
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 8.5.2015 12:30

Juup yritin vähän kellolla kattoa, joku 0.03 siinä baut oli. Motonetin halpiskello kyseessä joten en sitten tiedä että monta metriä heittää.. jätin kampuran muuten rauhaan.

Runkokin sai jonkinlaisen kiiltävän mustan maalipinnan päälleen. Tuntuu välillä että tuo tallin valaistus oikein vihaa puhelimien kameroita.. ikinä ei saa oikein hyviä kuvia.. :)

Kuva

Sähköthän viimein postin sekoilujen jälkeen tuli perille. Tuosta näkee vähän samalla kokoeroa 500/250 vauhtipyörästä. 250 myös noin 5 astetta sytytys eroava vrt 500.

Kuva

Uudemmat 250 sähköt olisi tietääkseni bolt-on mutta näihin pitäisi sorvata pienehkö holkki, 500 pohjalevyssä on pienempi halkasijaltaan tuo upotus. 250 sähköt nyt vaan pulteilla kiristelty paikalteen, eihän tuo muuta mutta vaarana että pääsee liikkumaan pohjalevy ja ottaisi käämit kiinni vauhtipyörään.. eikä tietenkään aivan 100% tarkkuudella keskitetty. Mutta eiköhän se siinä sen aikaa pysy paikoillaan että saa sorvattua sen. :nörtti:

Kuva

Noh, sitten taas kaikki kasaan, kolme polkasua ja tulilla! Tärinä huomattavasti vähentyi uusilla laakereilla ja 250 vauhtipyörällä. Suomen peli tosin laitto kiirehtimään ja ei mitenkään kerennyt testiajolle. Vettäkin tuli kaatamalla. Mutta nyt tallille laittelemaan! 8)

Präääm pärpärpärpär
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 8.5.2015 16:39

Suosittelen polkasemaan päkiällä eikä eikä jalkapohjan keskiosalla, ei tee niin kipeetä jos sattuu potkasemaan takasi.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 9.5.2015 12:57

Pitääpi kokeilla, tosin nyt kun tuo sytkäpuoli pitäisi olla kunnossa niin ei ole takas potkinut ellei ole vahingossa vähän väärin potkinu.

Muttamutta taashan tämä alkoi vittuilemaan, alkaa usko oikeasti loppumaan tämän kanssa :) Tämähän ei vissii ole kertaakaan kahtapäivää peräkkäin käynistynyt, ainakaan hyvin eikä myöskään nytkään. Aina kun kone ollut auki taimuuta vastaavaa niin se on käynnistynyt sen jälkeen hyvin mutta seuraavana päivänä ei.

Noh, ei tosiaan käynnistynyt eilen mitenkään, muutaman kerran pamahti muttei suurempaa. Kampikammiossa näkyi sellaista mustaa/tummaa litkua. Elikkä todennäköisesti vaihteisstoöljyä jossa bensaakin seassa. Oli aika hajutonta/mautonta, jäähdytysnestettä ei ole myöskään hävinnyt.

Uudet stefathan löytyy, aloin tarkemmin miettimään/katselin kuvia niin tuossahan on tuollainen holkkisysteemi, stefa ei siis tiivistä suoraan kampiakselia vasten. Holkkihan oli aika karun näköisessä kunnossa, tilailin hätävaralle OK kuntoisen käytetyn purkupyörästä ja täysin uuden ulkomailta. Vaihdan samalla jäykempää öljyä koneeseen tuon tämänhetkisen litkun tilalle. Jos tulisi eloa ja vaikka toimisi kaksipäivää peräkkäin... Se holkki pitäisi myös sorvailla sähköpuolelle.

Voisi myös kokeilla pistää ihanvaan paineilmaa tulpanreiästä ja suihkutella saippuavettä kaikkialle+stefat niin näkisi vuotaako se nyt sieltä kytkimen puolelta vai ei..

Kuva
Präääm pärpärpärpär
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut n3d » 12.5.2015 1:53

Voit nauraa sitten noille probleemille kun tämä on valmis. Hyvä siitä tulee! :)
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 17.5.2015 9:51

Ehkä, toivottovasti.. :D Hiljasta pidellyt ktm suhteen kun pakko ollu pitää pientä hermolomaa tuosta kun kuukauden melkein 24/7 asunu tallilla.

Eukkokaan ei oikein tykännyt, se ei ymmärrä cr500 jostain syystä :itku: Muttajoo, jenkeistä venailen holkkia ja päätin uusia kaikki sähköt samaa sarjaa kunhan saa rahaa kohtapuoliin. Eli ilmeisesti kaikki -00 CR250 sähköt tulossa. Cr5 guruthan noita 99-01 sähköhä pääasiassa käyttelee.

Melkein pääsin lipsumaan jo linjasta kun vaihdossa ehdotettiin 525 EXCeetä, olisi päässyt ajelemaan.. mutta onneksi nyt tulin järkiini että eihän millään pierumopolla kehtaa ajella :roll: :lol:

Ostin tallimopon :):)

Kuva
Präääm pärpärpärpär
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.5.2015 14:51

Hyvä ettet vaihtanu :D . Kyllä sen 2T kuuluu olla ;) ja tää CR500 tulee olemaan aika mörkö :seko: .

Ei tainnu paljoa hupia olla tallimoposta :lol: :D
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM CR500 SM s.4

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 18.5.2015 17:57

Tuli muutoksia suunnitelmiin, entiedä oliko periaatteessa hyviä vai huonoja mutta tilasin juuri HPI valolliset sähköt tuohon. Aluksi katselin CR500 jotka olivat vielä innerrotor muttei ollut varastossa eikä valollisia, 250 versiota oli varastossa, valollisina ja vieläpä outer rotori. ;)

Sytkäkäyrät aikalailla identtise mitä katselin niin eipä kai väliä. Sama ero luulisi olevan kuin vakiosähköjen 500->250 muunnoksellakin.

Tuleepahan nyt täysin uudet ja vieläpä valollisetkin:) Ranskasta nyt venaillaan pakettia. Saanähdä minkälainen työmää tuo on, vauhtipyörässä ei ole kiilauralle paikkaa kuten ei aikoinaan parmakitti Derbin MVT sähköissäkään. En tiedä pitäskö siihen koneistaa ura vai antaa olla tuollaisenaan? :roll: :nörtti:

Kuva
Präääm pärpärpärpär