Stål kirjoitti:Kait nää on kalliimpia kun toi 6.7k€? Tulli laskenu sun hyväks
Suomen hintatasoa kun katsoo niin kyllä, mut täällä tosin vääristää liikkeitten ylihintaset pyörät aika pahasti hintatasoa. Lähin kaupan oleva vastaava on
tässä, mutta tuokin on kaksipaikkainen ja yli neljä kertaa enemmän ajettu.
Ablu kirjoitti:Voikos tätä bongailla jostain kesällä ihan livenä, kun itsekin Turun seudulla asustelen ja ajelen?
Keskustassa tuskin paljoa, en usko että toi putki perseen alla + kuivakytkin + pitkät välit on optimaalinen setti kaupunkiin
Jahne kirjoitti:Kai tää sitten valmiina punnitaan että pääsee vertailemaan vakiopyörän painoon?
Enpä usko, kun ei tätä ole mainittavasti kevennetty. Etulevytkin taitaa painaa yhdessä jo enemmän kuin vanne
Kolmeen viikkoon ei "tallille" päässyt mutta tänään ehti muutama tuntia siellä taas kiroilla ja nakella lenkkiavaimia pitkin seiniä. Kenenköhän vatipään idea on ollut tehdä eri kytkinpaketteihin erilaiset hampaat? Entä kuka lienee ollut se toinen vatipää joka mainostaa "työkalun sopivan kaikkiin 12- ja 48-hampaisiin koreihin" kun todellisuudessa se ei istunut sinne päinkään?
Viilailin tuota
kytkintyökalua taannoin tunnin verran parempaan muotoon ja tänään viimein pääsi kokeilemaan paikalleen - sopi se sentään ja sai kytkimen rojut viimein irti. Rummun kuulissa ei ollut tippaakaan vaseliinia ja ruostetta oli hieman, mikä ei sinänsä yllätä kun pyörällä on ajettu myös sateessa ja pesty puutarhaletkulla avoimen kytkinkopan kera.
Etujarruletkut sopivat tämänpäiväisen mallailun perusteella paikalleen pienellä banjojen asentojen hiplailuilla eli enää prikat väliin ja piukkaan. Etulokari on myös löytänyt tiensä paikalleen (titaanipultit olivat tietysti liian isolla kannalla...) ja ajovalohässäkän sisällä on piuhat paikallaan sekä mittaristo kiinni, töötti myös uudessa paikassaan valon alla jemmassa, johdot piilotettuna. Paisuntasäiliö saanee vielä mattamustaa päällensä...
Takajarrun kanssa tulikin sitten enemmän päänvaivaa kun nakkasin Termignonin yhdysputken paikalleen sen verran että sai oikean puolen jalkatappirunkoa testattua jarrusylkän kanssa paikalleen. Ei sovi. Jarrusylinteri ottaa kiinni rööriin spacereidenkin kanssa ja vaikka tappikolmion laittaisi etummaiseen/alimpaan paikkaansa runkoon. Eli takaisin piirustuspöydälle. Italialainen "kaveri" kaikeksi onneksi oli saanut tutultaan myyntiin pari settiä vastaavia jalkatappisarjoja joissa on mukana tuo aiemmissa kuvissa näkynyt
takajarrun tanko jolla käytetään jarrusylinteriä alkuperäisessä paikassaan. Tuo tanko ei sellaisenaan sopisikaan tuohon mun polkimeen, joten vaihtoon menee koko tappirunko hiluineen 60€ välirahalla. Noh, hyvä näinkin ja nyt ei tarvitse teettää jarruletkua mittatilauksena, arpoa jarruvalon kytkimen kanssa tai nostaa nestesäiliön paikkaa.
Sitten lempiaiheeseeni (not) eli tuohon tuuletettuun koneen koppaan, jonka vaihtamiseksi noita kytkimen palikoita siis olen hinkunut irrotettavaksi. Tänään viimeistään oli tarkoitus saada tuo ¤#&¤# koppa vaihdettua mutta eipä se edelleenkään mennyt kuin Strömsössä... Kytkimen sälät sai siis viimein irti, vanhan kopankin irrotettua ja siitä irrotettua kampuran pään laakeroinnilta lukkorengas ja prikka - muttei sen alla olevaa stefaa. Ja sitä ei uudessa kopassa siis ole...
Ehjänä tuota on turha toivo saada irti, joten hakusessa on nyt vastaava uutena. Ducatin omana varaosana sitä ei tunnu olevan ~missään varastossa joten täytyy etsiä hyllytavarana oikean kokoinen muualta. Mitat on 20x38x7mm eli ei ihan joka putiikista todennäköisesti löydy. On mallia "single lip" mutta olettaisin tuossa toimivan myös tuplahuulisen.
Vaikkei tuota koneen koppaa vielä saanut kiinni asti niin laitoin joutessani hiilikuituiset hihnakotelot ja öljynhuohottimen paikalleen. Hihnakotelot menivät paikalleen kuin itsestään, muovisia irrottaessa meni varmaan vartti arpoessa mihin suuntaan niitä pitää käännellä että mahtuvat pois
Keskipala ja pystysylinterin kotelo siis, vaakapytyn kotelossa ei ole mitään edessä. Mukavasti siistiytyi tuo
entinen töötin paikka (tuossa kuvassa vielä ex-omistajan hiilarikotelot kiinni). Tuosta tupperware-huohotintankista kun vielä pääsis eroon... Pahoittelut paskasta kännykuvasta.
Edellisellä tallivisiitillä vaihtui
pystysylinterin venakoppa magnesiumiseen, paljoa muuta ei tuolla kerralla saanut aikaiseksi. Kuluneella viikolla meni tilaukseen vielä kasa titaanipultteja lisää, ja näyttää vahvasti siltä että vielä saa tilata lisää kun tuo "täydellinen moottorin pulttisarja" näkyy olevan kaikkea muuta kuin täydellinen tai oikein mitoitettu
Kauan kaivatut ja etsityt, nykyisin kohtalaisen harvinaiset Gillesin ketjunsäätimet tuli myös bongattua eBaysta sopurahalla ja matkasivat pikavauhtia Saksasta Suomeen.
vastaavat paikallaan, vrt.
alkuperäisetHiukan himotti vielä noihin vaihtaa kaikki pultit (4kpl/puoli) titaanisiin mutta päätin jättää tuonnemmaksi. Yhtä kokoa on kupukannalla hieman heikommin saatavilla, yksi vaatisi tyven sorvaamista sopivaksi ja loput kaksi ovat kupukantaisia eli ulkonäössä ei juurikaan tulisi eroa.
Veropäätös on nyt maksettu eli enää riittää kun noutaa kilven konttorilta kun haluaa, samalla sitten vasta vakuutuksiin. Jahka tuo koneen koppa on viimein vaihdettu niin pääsee kunnolla kasaamaan, loppu
pitäisikin sitten mennä melko suoraviivaisesti. Vanteet tosin ovat vielä maalarilla ja putkiston kanssa tulee varmasti kohtalainen ähertäminen, sen verran jämpiltä vaikuttaa tuo sovitus svingin ja rungon väliin...