Viikonlopun ahertelu takana.
Ensimmäisenä kihnutin pyörän puhtaaksi, purin yläkerran pois jne. Viilailin toisesta NOS sylinteristä pakokanavaa natsaamaan paremmin pakoputkeen, kun pientä valuvikaa pakokanavassa. Läiskäsin yläkerran kasaan(tilasin siis uudet NOSosat, mäntäsarjat, sylinterit, kannen ja tiivisteet nossia).
Vaihdoin kaasuttimiin vakio pääsuuttimet ja neulojen säädön asetin keskimmäiseen loveen.
Poistin synkkausnipasta 0-renkaan ja tökkäsin nipan liiman kera kiinni, onpahan tiivis ja tukevasti kiinni.
Pakoputkista rälläköin omat viritykset pois ja hitsasin reiät umpeen. Hieroin teräsharjalaikalla puhtaaksi jolloin vasemmasta putkesta paljastui muutama RUOSTEREIKÄ. Hitto, ei muu auttanut kuin tökkiä alumiininiittejä tilalle
Uudet pakoputket hakuun siis. Maalasin putket kilikalikuumakestolla pariin kertaan. Kiinnityksessä käytin tipan kierrelukitetta.
Syttytulppina toimii Densot häiriösuojauksella. Tulpanhattuina vape:n omat häiriösuojaamattomat hatut.
Ruuvailin pakoputkiin kiinni takajalkatapit mallia yleis, jotain perus mopotarviketta.
Väkersin kingsize matkatarakkaa paikalleen. Sen verran sain jo aikaiseksi, että rälläköin ylimääräiset tarakasta pois ja laitoin kiinnityksen lihoiksi(takaiskareiden kiinnitykset muuttuneet -> ei käy tarakka kiinni vanhoilla kiinnityksillä). Päädyin tekemään runkoon erilliset kiinnitysraudat joihin ruuvasin takavilkut kiinni. Näihin rautoihin saankin kiinnitettyä matkatarakan ja tarvittaessa myös sivulaukut. Tarkoitus on käydä ostamassa biltemasta iso takaboksi ja pärjäillä sillä. Jää ne luxorlaukut toiseen kertaan.
Asensin tosiaan eteen ja taakse uudet NOS vilkut, on "hieman" eroa laadussa kun vertaa emgo:n vilkkuihin. Suzukin vilkuissa on kumivaimennus polttimonkiinnityksessä, erillinen maadoitus jne hienouksia. Eteen laitoin pitkävartiset ja taakse lyhytvartiset(kuten kuuluukin).
Eteen jouduin tekemään umpiosta puuttuvat maadoitukset uusiksi, kun en viitsinyt leikellä tai muutella orkkismallisia vilkkuja(ovat eristetty sen verta hyvin ettei ylimääräisiä johtoja kannata alkaa vetelemään vilkun sisälle). Hienosti toimivat.
Vielä kun saan jostain alkuperäisen mallisen ilmansuodattimen niin rok rok. Rompetorilta löysin ehjän oranssin värisen sivukopan risan tilalle. Laitoin NOS mallisen ruuvin paikalleen ja avot. Täytyy joskus maalailla etulokarin kanssa samoihin aikoin koppa mustaksi.
Synkkasin tyhjäkäynnin ja kaasuvaijerit stormin synkkauslaitteella. Kaitpa tuo ihan siedettävästi käy. Ei tärise missään vaiheessa häiritsevästi. Seokset olivat päin metsää, tiputin jo neuloja pykälän verran. Ilmeisesti sopiva asetus on entinen eli neulat alimmillaan(laihalla). Myös täyskaasussa on välillä outoja piirteitä, käykö laihalla vai rikkaalla, ken tietää. Kokeilen isommilla suuttimilla mitä tapahtuu.
Kone on piristynyt selvästi sisäänajon aikana. Nyt on vajaa 100km mittarissa ja bensaa mennyt melko rankasti. Säädöt ja sisäänajoa niin luulisi tippuvan. Täytyy kokeilla ilman ilmanputsarin kantta josko meno muuttuisi parempaan suuntaan.
Jne. Ei kaikkea voi muistaa.