Yamaha RD 350 '85

`Tifuu
Pyörä:
Yamaha Wr, Suzuki Pv, Yamaha Aerox and Derbi DRD Pro
Paikkakunta:
Turku/Åbo
Liittynyt:
9.11.2008 13:14

ViestiKirjoittanut `Tifuu » 15.6.2009 18:28

olisiko jollain YAMAHA RD 350 1986 sopivaa konetta tai koko pyörää mynissä ?? kun om pyörän sylinteri leikkasii :itku: vastatkaa yv mulle joss kellään on :)
Mpmonsteri
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
20.7.2007 19:42

ViestiKirjoittanut Mpmonsteri » 15.6.2009 21:12

-Zone- kirjoitti:
Mpmonsteri kirjoitti:Tietääkö kukaan että käykö 350RD:n tai 125 TZR:rän YPVS servon ohjausyksikkö 250 TZR:rään?

Teksti

Kiitos vastauksesta, kokeilin 125 TZR:rän ohjausyksiköllä ja toimi hyvin
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.6.2009 12:58

Kiinnostaisiko väkeä lasikuitukatteet? Siis org kopiot etukatteista/ mahd sivukatteista(eli ne sivukolmiotLC2/N1/F1/N2/F2/R)? Hinta ei olisi mikään järjetön, todennäköisesti joudun itse tekemään uudet katteet kun kunnollisia ei tunnu saavan. Teen muotin semmoiseksi, ettei itse tuotetta tarvitse hieroa niin jumalattomasti.
Mpmonsteri
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
20.7.2007 19:42

ViestiKirjoittanut Mpmonsteri » 18.6.2009 22:10

Laitoin RD 350 YPVS servon ohjausboxin TZR 250, ja YPVS alkoi avautua vasta kun oli noin 9000rpm, rupeaako RD:ssä venttiili kääntymään vasta kun kierroksia on noin paljon? Kun kokeilin 125 TZR:rän boxilla, niin rupesi jo kääntymään kun kierroksia oli vasta 5000rpm. Pystyykö siitä boxista muokkaamaan sitä kierroslukualuetta jolloin venttiili rupeaa kääntymään?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 18.6.2009 23:19

Kaitpa sitä kierroslukusignaalia voisi yrittää juksata etuvastuksella tms.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.6.2009 12:41

Mpmonsteri kirjoitti:Laitoin RD 350 YPVS servon ohjausboxin TZR 250, ja YPVS alkoi avautua vasta kun oli noin 9000rpm, rupeaako RD:ssä venttiili kääntymään vasta kun kierroksia on noin paljon? Kun kokeilin 125 TZR:rän boxilla, niin rupesi jo kääntymään kun kierroksia oli vasta 5000rpm. Pystyykö siitä boxista muokkaamaan sitä kierroslukualuetta jolloin venttiili rupeaa kääntymään?

Kyllä sen kolmepuokissakin pitäisi jo noilla kierroksilla olla auki kokonaan. Yksi mahdollisuus on, että 350:n ohjainboksi odottaa saavansa tuplamäärän impulsseja/aika, kun vastaavasti TZR 250:n boksi muistuttaa ehkä enempi 1-sylinterisen boksia. Tuo voisi selittää sen asian. Impulssien jännitteen huijaaminen etuvastuksella tuskin toiminee. Pulssitaajuus on kummiskin se joka ratkaisee.

Huijaaminen vastuksella on mahdollista vain osittain. Servossa olevan potikan vastusarvoa muuttamalla (esim etuvastuksella) saa ventiiliä aukeamaan myöhemmin / aikaisemmin, mutta ongelmana on tuossa se, että max/min avautuma muuttuu samassa suhteessa, joka ei taas ole toivottua.

Paras olisi tietty, jos pääsisi vaikuttamaan suoraan pulssitaajuuteen. Käytännössä se taitaa onnistua vain erillisellä kortilla ja pic-piirillä, jossa pulssitahtia voidaan muuttaa oikeasta taajuudesta ja siten valehdella ohjainboksille kierrosluvun olevan jotain muuta, kuin se on. Ei ihan helpointa hommaa, mutta mahdollista. Mahdollisesti PIC-piiriäkään ei tarvita. Homman saattaisi saada jo ihan Ne555 piirilläkin hoidettua.

Sitähän käytetään usein tehtäessä pulssigeneraattoreita. Potentiometrillä säädettävä pulssitaajuuskytkentä on varsin yksinkertainen. Se miten tuota voisi hyödyntää servon ohjainboksin huijaamisessa, on vaikeampi sanoa, mutta se olisi ehkä mahdollista toteuttaa ilman ohjelmoitavaa pic:iäkin. Joku elektroniikkaan syvällisemmin perehtynyt voisi ehkä auttaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
malmari
Pyörä:
Yamaha Rd 350 -84
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
13.4.2006 21:56

ViestiKirjoittanut malmari » 5.7.2009 18:41

No niin, nyt Rd taas liikenteessä ja kävin ekan about kymmenen kilsan lenkin heittämässä. Rikkaalla tuntuis vähän käyvän kun kaasua vääntäessä alkaa röpeltämään, no se korjaantunee neuloja laskemalla. Toinen vika näytti olevan toinen kaasari mikä tulvii ihan v*****i. Molempiin kaasareihin hommasin ton korjaussarjan ja bensapinnatkin on säädetty kohdilleen. Bensaa tulee sieltä ylivuotoletkusta ja kohokammionpohjan ja kaasarinrungon välistä ihan solkena. En tiedä pitääkö noita bensapintoja laskea nyt alemma kun mitä manuaali sanoo :s En tiedä onko tolla röpeltämisellä ja ylivuodolla jotaa tekemistä keskenään. Bensahana oli siis asennossa res, kun ei se muuten ainakaa tähän asti ole toiminnut. Yksi legendaarinen homma kävi kanssa eilen työpöytää siivotessa. Löyty semmonen about 10mm pitkä 6mm tasapääkannalla oleva pultti. Prkl, tuli mielee että unohtukohan se sieltä kytkimen takaa olevasta metallipannasta joka on alapuolen lohkossa muistaakseni kiinni kahdella pultilla ja yläpuolen lohkossa yhdellä pultilla. Mikäköhän sen pannan motiivi siellä on? Pikkasen vaivaa toi asia :paha: Isäukko oli kyllä samassa tilassa fiksannu jotaa ruohonleikkuria josko se olis siitä...
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.7.2009 18:43

ainoa selitys kaasuttimen tulvimiselle on viallinen kohoventtiiliassy. Eli joko koho jumittaa alas TAI sitten venttiili ei sulkeudu ollenkaan. Bensanpintaa ei pitäisi pystyä säätämään niin perseelleen, että tulvisi tuolla tapaa.
malmari
Pyörä:
Yamaha Rd 350 -84
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
13.4.2006 21:56

ViestiKirjoittanut malmari » 5.7.2009 18:50

MänTä kirjoitti:ainoa selitys kaasuttimen tulvimiselle on viallinen kohoventtiiliassy.


Siis mikä :nolo:
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.7.2009 19:11

eli kaasuttimen kohokammion neulaventtiili. Jos koho jumittaa, niin venttiili ei sulkeudu. Jos venttiili vuotaa, ei kohon liikkuminen vaikuta bensanvirtaukseen. Tarkista nyt kuitenkin, että bensapinta on oikein säädetty, kaikki palikat on oikein asennettu.
freezah
Pyörä:
-09 Halley & -01 Mito
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
13.3.2008 16:18
Yamaha RD 350 '85

ViestiKirjoittanut freezah » 14.7.2009 11:54

Kertoisiko joku asiasta enemmän tietävä että miten tuo rd 350 ypvs eroaa lc:stä? Itsellä ei yhtään kokemusta pyörästä ja pitäisi kone ostaa. Tehoerot, fyysiset mitat yms
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.7.2009 17:11

lc on luuska. 40hp. 31k 59hp, 1wt 63hp.
malmari
Pyörä:
Yamaha Rd 350 -84
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
13.4.2006 21:56
Nettimotossa

ViestiKirjoittanut malmari » 27.7.2009 13:08

Taitaa tuolla nettimotossa olla myynnissä RD mistä tämä topicci on saanu alkunsa. Eikä edes pahanhintanen mun mielestä. Linkkiä en viitti laittaa ku se on niin helvetin pitkä, enkä osaa lyhyemmässä muodossa sitä esittää. Varmaa jokainen jota kiinnostaa ni löytää sen.
retiizi
Liittynyt:
2.2.2008 0:49

ViestiKirjoittanut retiizi » 27.7.2009 14:48

malmari kirjoitti:Taitaa tuolla nettimotossa olla myynnissä RD mistä tämä topicci on saanu alkunsa. Eikä edes pahanhintanen mun mielestä. Linkkiä en viitti laittaa ku se on niin helvetin pitkä, enkä osaa lyhyemmässä muodossa sitä esittää. Varmaa jokainen jota kiinnostaa ni löytää sen.

http://www.nettimoto.com/811476
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.7.2009 16:03

Mennyt jo. Piti tompan kanssa hakea tänään pyörä pois.