Tomppa78 kirjoitti:paljonko kyseisen pyörän kulutus pitäisi olla.
Minulla on juuri sama F2 malli, -87. Kulutukseni koko viime kesältä oli tarkalleen 4,70 l/100 km.
TM:n testissä aikoinaan saatiin testin keskikulutukseksi 5,77 l/100 km, tosin mainittiin että hanaa pistämällä nousee reilusti (muistaakseni mainittiin 12 l/100 km korkeimmillaan). Itse olen siis päässyt yllättävän vähällä, vaikka ajoin erittäin paljon taajamassa ja kiihdytin erittäin usein punarajalle asti. Käytännössä oikeastaan aina teen täyskiihdytyksen jos vain edessä ei ketään (on yhtä kuin hitaampi kiihtyjä) ole - tosin ylinopeuksia en harrastele joten varsin pikaisiksi jäävät kiihdytykset.
RD Forumilla polliin vastanneista suurin osa arvioi pääsevänsä tankillaan noin 280 - 300 km, mikä vastaa suunnilleen lukemaa 6 l/100 km. Itsellä on ollut sellainen tapa, että reilun 200 km ajon jälkeen hakeudun tankkaamaan.
Haynesin kirjan mukaan F2:ssa on 17 litran tankki, josta 4 litraa varatankkia. Toiset puhuvat litran-pari poikkeavista luvuista. Riippunee pitkälti siitä, tankkaako ihan korkkiin asti (ja kuinka lähellä huoltsikka sattuu olemaan, kun varatankille menee), itse en näin ole tehnyt paitsi talvisäilytyksen ajaksi. Muutaman kerran on tullut vedettyä varatankillakin jonkin matkaa, ja 13 litraa olen parhaimmillaan tankannut sen jälkeen.
Asian & American cars / bikes only.