Kawasaki KMX 200 '89

kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 7.4.2009 15:31

Jaa,no pitää kaivella jostain sitten toinen vaimennin...
mulla lukee siinä vaimentimsse jotaa 175cc
en tiiä onko alkuperänen...
no mie pistän kuvii ku saan otettua,ja jos osaan laittaa johkuun,laitan vaikka sit linkin tonne kuvablogiin...

mikäs suutin o hyvä kun saa vaimentimen vaihettua?
ei mulla iha orgis kuntonen ole
takavalo on vaihtunu pieneen ja taka vilkut laitoin pienemmät ja eteenkin tuloosa,mut muuten varmaa pysyy ton näkösenä...
tosin maalii kaipaa...

paljos sulla o huiput?
kun tuntuu hölmälle et 125cc katupyörä mul meni sen 170km/h ja tällä samoilla tehoilla 135km/h
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 7.4.2009 21:01

Pääsuutin on syytä vaihtaa vähintään 115 kokoiseksi läpihönkäpöntön kanssa(olettaen että ilmanputsari on vakio). Vakiosuutinhan on 112,5. Itsellä käytössä 115 suutin vakioputken, läpihönkäpöntön ja vakioputsarin kanssa.

Huipuista en tiedä, kun en ole kokeillut eikä edes kiinnosta. En ajele tämän kanssa muutenkaan juuri yli 90km/h. Tämähän on enduro, eikä katupyörä. Pääasia että kone toimii kakistelematta mahdollisimman laajalla kierrosalueella, että sora/pikkuteillä ajo sujuu juoheasti. Hitto kun himottais päästä jo testaamaan miten potkii uudella männällä. Tänään olis ollut aikaa ajaa, mutta räntäsade sotki homman taas. Noo viikonloppuna kait sitten. :P
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 7.4.2009 21:37

Kannatisko jostaa ettiä 34mm kaasari mikä mul oli katupyörässä,tuntu olevan paljo enemmä voimaa sen kanssa..
tuntuu tuo pääsuutin tosi pinelle...

eikäs tää ole 28mm kaasari?

no jos huomenna pääsis ajelee töihi jos ei iha paska keli olisi...

huomeen vois kuvailla pyörää ja vaik pesasta..
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 7.4.2009 22:06

Kaasari on sama, kun piikissä eli 26mm Mikuni VM. Ihan ensiksi kannattaa laittaa se läpihönkäpönttö ja isompi suutin, ennenkun alkaa isompaa kaasaria miettimään. Minusta tuossa on aivan tarpeeksi potkua tuolla vakiokaasarillakin. Riippuu tietysti mikä on vertailukohta, mutta kyllä tuo ainakin XT350:sen päihittää suorituskyvyssä. :) Sopivan matalaviritteinen peli niin jopa kestääkin. Enemmän tehoa=huonompi kestävyys.

Joo otappa ihmeessä niitä kuvia! Kiinnostaa nähdä, kun senverran harvinaisia nämä on.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 8.4.2009 16:06

Joo no jos löytää jostaa jonku kiva pöntön ni vois laittaa...
en mä taida jaksaa rueta mitää isompaa kaasarii rueta ees ettimään,kyl tollakin kerkee...

muuten lukee sulla rek otteessa VARUSTETTU KAHDELLA PERÄKKÄISELLÄ ÄÄNEN VAIMENTAJALLA!?

onko tääl muita 200cc kawan omistajia??

tos ny jotaa kuvia
http://kuvablogi.com/nayta/1828146/
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.4.2009 22:02

Rekisteriotteessa lukee kaikissa KMX:ssä tuo "varustettu kahdella perättäisellä äänenvaimentimella." En kyllä ymmärrä mistä moinen, sillä ei siellä paisarissa mitään vaimentajaa ole. Ainoastaan jotakin keraamista kilinää vaimentavaa materiaalia löytyy paisarin seinämistä.

Löytyykös tuosta sinun Kawasta ilmaventtiileitä etupumppujen yläpäistä?

Ihan suhtkoht siistiltä tuo sinunkin Kawasi näyttää! Pienellä fiksailulla siitä saa varmasti hienon orkkislaitteen!
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 9.4.2009 15:52

juu kyl siin tais olla ilmaventtiilit pumpuissa...

mistäs sais jonku mököpöntön?
ku aika hiljanen tuo vaimentaja,vois vähä kovempi mökö lähtee...
ja ei se pahaa tee se lisä vääntökään...

juu on tos fiksaamista jos hienon haluu...
jos nyt meinaan pitää ni varmaan talvella purkaan ja maalaan rungon ja katteet...
mut nyt ei o aikaa rueta purkailee ku töis kulen tolla...
tänää oli mahtava keli ajella kotiin,parin pienen mutkan kautta tuli kotii mentyy...

etuvanne vähä vipattaa pitäs käydä oikasee,kivenpi mutkaa tulla jos oisi suora
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 9.4.2009 15:53

nii ja jos oot liikkuus ni tuuha käymää tääl ei o pitkä matka hamina-kuusankoski...
vois vertailla koneita... ;)
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 11.4.2009 14:19

Nonii,kävin laittaas painetta renkaisiin,edessä oli 0,3 ja takaan 0,5...laitoin etee ja taakke 1,5 paljo parempi ajella..
ja etupumppuhin laitoin kans painetta että sais keula vähä ylemmäs,aina vaa paranee...

tosi magee keli ajella,tosi paljo pyöriä liikenteessä...
tol pikkupyörällä ei vaa kehtaa paljoo morjestella isoille pyörille :s

himottas suzukin dr 650cc
ei o paha hintasia jotkun -88 mallit,mut ku o käyhä ni ei o sellaseenkan varaa...

ei kehtaa oike laittaa mitää laukkuja kawaan,voi olla huvittava näköstä :lol:

mut nyt se kesä alkaa :P
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 12.4.2009 8:56

Jos en ihan hirveästi väärin muista, niin etusen paineet oli manuaalin mukaan 1,4 ja takasen 1,7. Voin käydä manuaalista varmistamassa. Etupumpuissa mulla on n.1,3 bar ja se tuntuu aika sopivalta sorateille. Ite tykkään yleisesti ottaen hieman löysästä jousituksesta etenkin kuoppaisilla sorateillä.

Hyvinhän tuolla kehtaa morjenstella. ;) Keulastahan KMX on lähes identtinen vanhan KLR 600:sen kanssa. :) DR 650 himottais itteäkin, etenkin RS malli jossa puolikate. Hinnatkaan ei noissa enää päätä huimaa. Mutta olen niin tyytyväinen nykyisiin pyöriin, että eipä ole tarvetta vaihtaa. ;)

Kyllähän Kawaankin voi laukut pistää. ;) Semmoiset Bilteman kangaslaukut vaan heittää satulan päälle. :D Joo kyllä se kesä sieltä vielä tulee. On sitä odotettukin. :P
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 12.4.2009 9:43

Onko tuo1,3baaria niinku per pumppu?
pitää vissii laittaa taakke pikkasen lisää ilmaa..

kyl jos vähääkää rikastun ni ostann dr:än

on toi vähä tollanennn rimpula ku vivimme kesään oli 1100cc suzuki

on se iso pyörä aina isopyörä..
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 12.4.2009 12:49

Joo 1,3 bar per pumppu. Kyllä tuolla Kawallakin ajelee, mutta ei se mikään matkapyörä ole. Siihen tarkoitukseen on mullakin toinen pyörä. ;)
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 16.4.2009 21:32

No tänään tuli viimein avattua ajokausi Kawankin osalta reilun 30km lenkillä. Ero alaväännössä ja kiihtyvyydessä on aivan mahdoton verrattuna vanhaan mäntään! :P Kyllä veti naama virneeseen kun pääsin läheiselle soratielle päästelemään. :) Dunlopin Trailmaxissa tuntuu pitoakin riittävän sorallakin tosi mukavasti. Ihan hyvä yleisrengas tuntuu olevan. Asfaltillakin huomasin pyörän kääntyvän kevyemmin mutkiin, sanoisinko jopa hieman yliherkästi. Tottumiskysymyshän se, eli ei liioin häirinne. ;) Aivan mahtava peli, ei voi muuta sanoa! :D

Kävin manuaalista kurkkaamassa oikeat rengaspaineet. Edessä 1,4 bar ja takana 1,7 bar.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24

ViestiKirjoittanut RMK » 17.4.2009 16:52

Moro! Voiko olla, että sulla oli KIPS jumissa? Senhän sä ilmeisesti herkistit, kun pytty oli irti. Meillä KX85:ssa kävi juuri noin männänvaihdon yhteydessä.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 17.4.2009 17:35

Morjesta! Empä usko että oli KIPS jumissa, kun toimi hyvin koko kierrosalueella. Nytkin toimi täysin puhtaasti ja rykimättä läpi kierrosalueen. Tulihan sitä KIPS:iä männänvaihdon yhteydessä herkisteltyä ja rasvailtua, vaikkei se jumissa ollutkaan. Aika luotettava pakosäädin taitaa olla tuo KIPS. Ei tietysti vedä vertoja Yamahan YPVS:llä, mutta kumminkin. :) Muutenkin nuo KMX:ät taitaa olla luotettavimpia 2t enskoja. Erittäin hyvin toimineen mulla niin edellinen piikkinen, kuin tämä 200:nenkin. Ei voi liikaa kehua tuota vehjettä, niin ylettömän hauska sillä on ajella!! :P
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015