näissä on kaikkee pientä vikkaa aina mutta tullee vähä huonoon aikaan viat esille
otinpa sitten pois tuon sylinterin kannen ku eka ihmetteline ttä eise vuojakkaan venttiili vaan ohipuhaltaa männän välistä mutta eipä tuo väljä kyllä pahemmin oo ku uus mäntäki ja hoonattu .. sitten leitoin jotain riisseliä kannen venttiileitten päälle ja puhalsin paineilmapistoolilla pakoaukosta ja imuaukosta ilmaa nii yks pako vena kupli aika helpolla nii otin sitte pois kaikki venat ja huomenna jos niitä tuolla koulun pienkonekorjaamolla sais kuntoon...
samalla mietiskelin että nyt ku kerran on yläkerta auki nii vois jotain tehrä eli pakopuolen vois parannella vingulla imupuoli näyttää jo tosi hyvältä mutta sitäkin voisi silotella, turpo peleissähän laitetaan joskus isompeja pakoventtiileitä nii sillä saadaan hyötyä ..
sitten kun viimeksi kesällä kokosin tuon läjään koropalan kera tuli pytyn yläpäähän tehtyä semmoinen patentti että : sorvasin n.0,15mm lastun pois mutta jätin sylinteriputken yläpäähän semmoisen n. 3mm leveän korkeamman kohan /renkulan jonka tarkotus oli tiivistää paremmin kuin pelkkä vakio tiiviste , ja tuntuha se puristukset pitävänki . Nyt meenasin ottaa sen koko peltitiivisteen pois välistä niin puristuksetkin nousee sopivasti vielä vähän eli se tulee "ilman" tiivistettä öljykanavien ympärille vaan silikoonia niin luulis pitävän ku valurautainen olake painuu alumiiniin ..
meenasin myös tehdä paremmat kannen pultit (4kpl) jos vaan sopivaa ainetta löytyy , ois hyvä saaha myös männälle joku öljysuihku mutta entaida vielä tehdä kun pumppukin on "aska
eilen oli jo lähellä että rojekti loppuu ku ei käytniin lähteny ja alkaa tuntua että kone ei kestä mittään ku tais polttaa pakovenan tuon turpon takia jo ku laihalla kävi ku tesmailin
tuli pyöritetyä tallissa ja lämmöt meni 130C
joo enempää en kehtaa ees kehtaa kirjottaa ku tulis pännit
eka tesmivideo
http://www.youtube.com/watch?v=xumncacQ ... e=youtu.be vähä väärinpäin näkkyy