Hupsista, tuli ostettua 999F05:n 63.5mm Termignonin täysränni, takarunko, hiilikuituinen takakate ja satula. Vahva veikkaus että ko. osat ovat peräisin Régis Laconin entisestä WSBK-pyörästä:
Ainakin takakatteessa on numero 55, ja väritys on "Xerox" kuten kaudella 2005. Katteesta puuttuu toisen puolen numerot sekä Gnutti-tarrat, joten ihan täyttä varmuutta ei ole. Jahka saapuvat niin pitää tutkia löytyykö siitä jotain merkintöjä, kisatiimit monesti merkkasivat tiettyjä osia tussilla kuskien mukaan.
En vielä kuitenkaan iloitse liikoja, ilmoituksen kuvat eivät olleet kovin laadukkaita eli on täysin mahdollista että sieltä saapuu jonkun kiinalaisen hitsaama putkisto ja loput osat kopioita
Myyjän tekstissä tosin oli mainittu (vapaasti suomennettuna)
"Putkisto on peräisin Superbiken MM-luokasta, niitä on valmistettu vain 25kpl ja eivät koskaan olleet julkisessa myynnissä. Ehdoton keräilyesine!" joten olettaisin niiden olevan aitoa tavaraa.
Hinta oli sen verran kohdallaan että oli pakko painaa liipaisinta, ja sai vielä hiukan tingittyäkin plus ilmaiset rahdit. Jos kaikki osat ovat moitteettomia ja aitoja niin jackpot. "Löysin" hilut eilen illalla ja tänään päivällä lähti maksu Saksaan, noitten kanssa ei kauaa viitsinyt jahkailla vaikkei kauppapaikka olekaan kovin tunnettu.
Katumallien osiin verrattuna näissä ei ole käytännössä mitään samaa. Putkisto kiinnittyy runkoon ja takarunkoon eri tavalla ja on halkaisijaltaan merkittävästi isompi. Nähtäväksi jää onko putkiston y-haara tai vaimennin titaania, ilmeisesti osa RS-putkistoista on jopa kokonaan titaania ja osa kokonaan rosteria.
Takarunko on täysin erilainen kuin
vakio, eikä siinä ole säädettävää satulan etäisyyttä tankista.
Takakatteessa on integroitu vaimentimen suoja ja se jatkuu satulan alle, osin tukemaan sitä.
Satulan pohja on hiilikuitua ja päällä on kerros kumimaista pehmustetta, ja se kiinnittyy joko titaanipulteilla altapäin tai Dzus-kiinnikkeillä pehmusteessa olevien reikien läpi. Noita näkee muutamaa eri mallia.
Yllä olevat kuvat ovat intternetseistä poimittuja mallikuvia. Jahka palikat ovat perillä niin kuvasaastetta tulee niistä toki.
Nämä palikat eivät todennäköisesti ainakaan putkiston osalta tule päätymään topicin pyörään, joten sinänsä vähän OT...
Posti kiikutti maanantaina mustan billet-jarrupolkimen tuon RCM:n oman poljin+tankosetin tilalle. Litiumakku ja sille sopiva laturi ovat myös pakettiautomaatissa odottamassa, ja huomenna pitäisi mennä edellämainittuja asentelemaan. Samalla vaihtuu pleksi MRA:sta Ducati Performancen tekeleeseen ilman parkkivalon reikää. 999R:n hiilikuituinen etukatekin tuli eBaysta ostettua halvalla, mutta sitä on jonkun kolhun jälkeen sen verran paikattu että näyttää sisäpuolelta hiukan rumalta, ja ei istu noitten muovisten sivukatteitten kanssa ihan 100%. Sai mennä toistaiseksi varastoon.
Tuon ylemmässä viestissä olevan kuvan oton jälkeen pyörään meni paikalleen vielä hiilikuituiset svingin, tankin, takajarrusylinterin ja satulan sivupalojen suojat. Sähköpiuhat vedetty paikalleen, öljyt+suodatin sisässä ja öljylinja+paineanturi kiristetty momenttiin uusilla tiivisteillä. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on asennettu lopullisesti ja testattu toimivaksi. Huggerin asentoa säädin hieman prikoilla ettei ota renkaaseen kiinni, ketjut ja eturatas pitää vielä asentaa jotta näkee tarvitseeko säätää lisää. Rengas on hieman alkuperäistä pyöreämmällä profiililla (180/55 vs. 190/50). Tankinkorkin kanssa mähkin aikani kunnes tulin siihen tulokseen ettei siitä saa leivottua mitenkään täydellistä, lyhensin hiilarisuojasta hieman kiinnitysjalkoja ja pistin takaisin paikalleen. Italialaista käsityötä jne
Tuo Motonetin halpa etupyörän pukki on varsin pätevä kapistus askarteluihin ja mm. vasemman sivukatteen irrotukseen/asennukseen korvaamaton apuri, kun sivujalka pitää ujuttaa katteesta läpi.
Jatkuu mahdollisesti huomenna, ehkä jopa käyntivideon kera?
An77i kirjoitti:Taisin juuri rakastua!
Perkeleen hieno!
HusQmies kirjoitti:Jumalauta että on kaunis
Kiitos palautteesta