Suzuki VX 800

PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18
Suzuki VX 800

ViestiKirjoittanut PhPstr » 25.5.2007 17:11

Kevariajat alkaa olla ohi, kun sain uitettua Saksanmaalta tämmöisen Japaninihmeen Suomeen. Pyörähän ei ole kovin yleinen Suomessa, muistaakseni yhtenä vuonna (-90) tuotu maahan. VX on 800 Intruderin pohjalta tehty nakupyörä: sama moottori ja muistaakseni jopa sama runko. Oma yksilö on -92 vuosimallia ja ajettu karvan alle 40k km. Joulukuun lapsena saan ajella vielä tämän kesän 25kW:na. Eikä muuten löydy toista 25kW:sta VX:ää Suomesta, tuommonen kilometrin korkuinen A4 paperinippu todistaa siitä. Kesän jälkeen pyörästä löytyy kaikki 45kW.

30km ajon jälkeiset kokemukset ei paljoa kerro, mutta ennen öljyn ja stefojen vaihtamista en lähe tuota enempää ajelemaan. Tämän viikonlopun projekti. Pyörä oli kumminkin aivan toista maata kuin piikkinen Viragoni. Vaikka olenkin suht rauhallinen kuski, niin kyllähän tuo tuntu Viragon jälkeen lähtevän kuin hauki rannasta. Hieno tunne! Pysty ajoasento oli n. 5min oudon tuntoinen, mutta onhan se luonnollisempi kuin customin jalat edellä -style. Jalkatapit oli korkealla ja jalat melko koukussa tästä syystä. Ohjaus tuntui joissan määrin raskaammalta kuin Viragossa, 70kg painoero luultavasti selittää osaltaan tätä. Nyt on vielä niin onnensekaiset tunteet, että on vaikeaa keksiä mitään enempää kirjoitettavaa, mutta kokemuksia tulee lisää kunhan saan pyörän lopullisesti ajokuntoon ja intti hellittää otettaan.

Pyörään en ole tekemässä mitään sen kummempia muutoksia lähiaikoina. Laukuille pitäisi rakentaa jonkimoinen teline ja givin pleksi minulla on jo olemassa kaapissa, mutta sitä en vielä ainakaan asenna. Saa nähdä ensimmäisen vähän pidemmän reissun jälkeen uudestaan. Kuvia olen jo ottanut, mutta pitäisi saada ne vielä koneelle. Tulee tämän vkl aikana.

TÄNÄ KESÄNÄ EI KESÄHEILAA TARVITA!

Pari kuvaa pyörästä
Viimeksi muokannut PhPstr päivämäärä 5.6.2007 17:09, muokattu yhteensä 1 kerran
"We need a plan - Let's play dead"
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 25.5.2007 18:08

Taitaa olla juuri tämmönen pyörä? On kyl tosi mielenkiintonen ja toivon paljon sit juttua ja kokemuksia tästä. ;)

Millasessa kunnossa tuo on? täysin orkkis? Paljonko tämmösestä köyhty?
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 25.5.2007 18:58

Elazi kirjoitti:Taitaa olla juuri tämmönen pyörä? On kyl tosi mielenkiintonen ja toivon paljon sit juttua ja kokemuksia tästä. ;)

Millasessa kunnossa tuo on? täysin orkkis? Paljonko tämmösestä köyhty?

Tuon näkönen pyörä juurikin. Tekniikka pelaa hyvin, mutta pyörä on joskus kaadettu/kaatunut. Vasemmalla puolen näkyy naarmuja siellä sun täällä jonkin verran ja tankissa on melko huomaamaton lommo. Kumminkin 2m päästä näitä kauneusvirheitä ei edes huomaa. Orkkiskunnossa kuristuksia lukuunottamatta. Hmm.. en ole tehnyt yhteislaskelmia kaiken kaikkiaan, mutta n. 3500¤ vois olla aika hyvä arvio. Pyörä 3000¤ Saksanmaalla
"We need a plan - Let's play dead"
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 25.5.2007 23:35

Ok, piikkisestä köyhty saman verran - uutena. ;)

Mistä sä bongasit tämmösen pyörän, ja miksi tää malli? Kiinnostaa vaan tietää, kun Suomessa noita ei paljoa ole. :D
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 26.5.2007 14:47

Elazi kirjoitti:Ok, piikkisestä köyhty saman verran - uutena. ;)

Mistä sä bongasit tämmösen pyörän, ja miksi tää malli? Kiinnostaa vaan tietää, kun Suomessa noita ei paljoa ole. :D

Tuttu toi muutaman pyörän Saksanmaalta ja ties, että olen hakemassa isompaa pyörää eikä budjetti mahdottomia suo. Soitto mullepäin ja Hämeenlinnaan katteleen, ja kas kummaa, pariki kiinnostavaa pyörää ois ollu. VX lähti mukaan eikä valittamista kyllä löydy.

Nyt kumminkin testaamaan lisää pyörää kun kelit näköjään sen sallivatkin yllättäen!
"We need a plan - Let's play dead"
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 26.5.2007 22:29

Parisataa kilometriä tuli tänään sekalaista ajoa. Ensikokemuksina voi sanoa, että käsittämättömän ketterä pyörä. Suorastaan mielellään ajelee kaupungilla. Alavääntö on myös melkoinen Viragoon verrattuna :) Maantiellä ajoasento vaatii vielä totuttelua, alkaa puuduttaan paikkoja jo melko lyhyen ajon jälkeen. Osallisena tosin saattaa olla lievä jännittäminen kevään ensikilometreistä + uudesta pyörästä. Joka tapauksessa laitan tuon pleksin kiinni ennen kuin lähden minnekään yli 150km reissulle. Tällä hetkellä tuntuu, että ei tule koskaan tarvimaan yli 25kW, liikkuu ihan ilosesti noillakin tehoilla. Pienenä huomiona, 5-6k kierroksen välillä MAHTAVAT äänet :P

Huomista odotellen. Sais vielä kaverilta nuo kuvat koneelle...
"We need a plan - Let's play dead"
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 5.6.2007 17:11

Noniin, sainpas laitettua koneelle parit kuvat pyörästä. Tänä iltana saattaa tulla vielä parempaaki matskua, jos jaksetaan käydä ottamassa auringon laskun aikaan rannalla parit kuvat kunnon kameralla. Tässä kumminkin parit kuvat pyörästä
"We need a plan - Let's play dead"
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 24.10.2007 0:23

Yhteenvetona kesästä: Kardaani on maailman hienoin keksintö, ei tule enää mieleenkään vaihtaa ketjulliseen pyörään tämän jälkeen. Pleksi oli myös hyvä ostos, paikat puutuu huomattavasti vähemmän kuin ennen pleksiä. Mitenkään hirveästi en kerennyt ajelemaan, mutta takarenkaan kumminkin loppuun, ja vaihto-operaatio ei ollutkaan helpoin mahdollinen: akseli oli jotenkin jumiutunut (yllätys, yllätys, kun pyörä oli seissyt muutaman vuoden), säikähdin jo, että se olis vääntyny jotenki ku pyörä on kumminki joskus kaaduttu vasemmalle kyljelleen. Noh, yön yli rasvaa ja aamulla isompaa lekaa(=suurin mahdollinen kirves, mitä talosta löyty), niin johan irtos. Kaksipäälläkään ajo ei vaikuttanut mitenkään tuntuvasti ajo-ominaisuuksiin, joten sitäkin voi alkaa harrastamaan nyt vähän useammin. Nyt talven aikana pitäisi vielä jonkinmoiset sivulaukut tai tankkilaukku hommata, että ei tarvisi repussa roudata tavaroita. Kuristukset lähtevät kans pois, vaikka eipä ne taida vaikuttaa kuin huippunopeuteen, joka on ollut ihan riittävä minulle tähänkin mennessä.

Kaikenkaikkiaan rauhallisen miehen pyörä, jolla matka taittuu luotettavasti ja suht mukavasti :)

(Ps. Anteeksi kirjoitusvirheet ja kappalejaottomuus, liian väsyneenä kirjoittelen tätä yhteenvetoa)
"We need a plan - Let's play dead"
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 24.10.2007 0:45

Oon missannu sun pyörän kokonaan :roll: Tämä on hieno peli! Tähän on ympätty käytännössä kaikki klassikkoainekset eli V2, Classic muotoilu ja paras kaikista... tuo kardaani jossa levyjarru! Intruderissa on rumpu.

Itse olisin tällaisen ostanut jos olisi löytynyt tuossa muutamia vuosia sitten, mutta kuten sanoit, on niin harvinainen että eihn niitä mistään löydy. Ja sitten monen eri mutkan kautta päädyinkin 10v vanhempaan CXääni. Ei tällainen kuitenkaan vielä poissa mielestä ole :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 24.10.2007 0:51

Sergey kirjoitti:Oon missannu sun pyörän kokonaan :roll: Tämä on hieno peli! Tähän on ympätty käytännössä kaikki klassikkoainekset eli V2, Classic muotoilu ja paras kaikista... tuo kardaani.

Itse olisin tällaisen ostanut jos olisi löytynyt tuossa muutamia vuosia sitten, mutta kuten sanoit, on niin harvinainen että eihn niitä mistään löydy. Ja sitten monen eri mutkan kautta päädyinkin 10v vanhempaan CXääni. Ei tällainen kuitenkaan vielä poissa mielestä ole :)

Itseasiassa itellä oli kaks vaihtoehtoa: tämä tai cx 500 sport, joka ois ollu muutaman satasen halvempi. On muuten kaks tosi samanlaista pyörää. Painopiste tässä on hieman alempana, joka teki minusta tästä hieman rauhallisemman, mutta luultavasti tuokin on vaan tottumattomuutta. Ajoasennot oli lähes identtiset ja cx:ssä oli minun mielestäni jopa jonkin verran paremmat äänet ;-) Tein tosin niin lyhyen koeajon, että eipä tuosta enempää sanottavaa jäänyt. VX:n muotoilu ehkä ratkaisi, ajattomamman näköinen(?)
"We need a plan - Let's play dead"
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 24.10.2007 20:46

Ja itekki CX päädyin kun ei VX:ää löytyny :P Onhan VX kuitenki 90 luvun suunittelua eikä 70 luvun alkua, niin siinähän ne erot tulee... Kuten painopiste jne.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18

ViestiKirjoittanut PhPstr » 25.10.2007 2:27

Sergey kirjoitti:Ja itekki CX päädyin kun ei VX:ää löytyny :P Onhan VX kuitenki 90 luvun suunittelua eikä 70 luvun alkua, niin siinähän ne erot tulee... Kuten painopiste jne.

Niin no, CX ei varmasti olis ollu yhtään huonompi pyörä kuin tämäkään vaikka onkin vuosikymmenen vanhempi. Tai näin ainakin isäntä antoi ymmärtää, joka tietää hieman(=PALJON) enemmän pyöristä kuin minä :) Tosin isäntä omistaa kawa z1000 -78, honda goldwing -78 ja triumph bonneville -72 eikä yhtään uudempaa pyörää, että ehkäpä tuo nostalgiaki nousee jonkin verran esille :)
Olen joka tapauksessa ollut tyytyväinen VX:ään. Jonkin verran tuo harvinaisuus Suomessa haittaa tiedonpuutteena, mutta onneksi Saksasta tietoa löytyy tuohonkin pyörään kohtalaisen hyvin. Viragossa ja tässä on kiva perusmoottori, että tämmöinen täysin tekniikkaa tuntematonkin voi ymmärtää edes jotain eikä tarvi viedä huoltamolle jokaisen vian ilmetessä. Ehkäpä vuosien saatossa itsekin opin jotain moottoripyörienki tekniikasta tietotekniikan ohella :)
"We need a plan - Let's play dead"
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 25.10.2007 3:32

Ja kuten sanoit, perustekniikkahan on Intruderista joten ei sekään tieto pitäs olla mitenkään kiven alla, ainakaa ison kiven.

Hitsi pitäs päästä koklaa tollast...
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
PhPstr
Pyörä:
Suzuki VX 800 -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.4.2003 17:18
Suzuki VX 800

ViestiKirjoittanut PhPstr » 6.9.2009 21:56

Pistetääs pikkupäivitys tähänki viestiketjuun pitkästä aikaa. On melko vähän kerenny ajeleen, mut tän kesän aikana kumminki 50k km pamahti rikki. Pikkupäivityksiäki pyörään on tehty. Nykykunnossaan mahtava reissupyörä kahdellekin ihmiselle, kuten on tullut reissailtua. Ainoastaan kunnolliset laukut tai joku muu hyvä tavaroiden kuljetusjärjestelmä on etsinnässä. Ensi kesäksi sitten...
Kuva
Kuva
Tyttiski siinä mukana
Kuva
Kuva
Kyröskoski
Liittynyt:
12.2.2010 20:12
Hyviä kilometrejä

ViestiKirjoittanut Kyröskoski » 12.4.2010 9:00

Minulla oli juuri tuossa -90-luvun alussa tuollainen VX. Kovasti tykkäsin, kesäheilakin (myöhemmin nykyinen vaimoni) sopi hyvin kyytiin. Mukava oli tehdä pidempääkin matkaa. Kävin mm. Jugoslavian FIM-rallyssä. Pyörä oli mulla muutaman vuoden, erilaisia matkoja, pääasiassa kotimaassa tuli tehtyä. Sitä plexiä olisin pitkän matkan päälle ehkä kaivannut, muuten ei ollut huolta ajamisessa. Pitkä ja kankeahan tuo vähän oli, mutta kyllä siihenkin tottui. Ainakin meni kuin juna raiteilla eteenpäin. Kannattaa tosiaan laittaa ihan kunnolliset sivu- ja perälaukkutelineet ja niihin sopivat laukut. Ei mitään rimpuloita. Voisin jopa sanoa että onneksi olkoon. Olkoon matkasi rauhallista ja pitkää. terveisin Kyröskoski