Honda cb 350s

oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37
Honda cb 350s

ViestiKirjoittanut oxota » 14.7.2007 23:18

Jep eli kevari tuli päivitettyä isompaan. Honda 350s vm 87 tuli hankittua. Pyörällä kilometrejä n.50000km.
Kunto on ikäisekseen uskomaton eli ei häpeä uudelle. Tämän ikäiselle pyörällä kuitenkin ominaista että palikkaa joutuu päivittämään eli hankintaan lähtee takarengas ja etu jarru palat. Matkailua silmällä pitäen hankintaan tulee taka laukku (givi?). Ja kaikkiahan kiinnostaa suoritysk kyky eli tämä yksilö ottaa kepeästi 160 ja kiihtyy huippuihinsa ihan kohtuullisesti. Minulle riittää että saa hyvän kiihtyvyyden, pienen kulutuksen ja matka vauhdin kohdalleen. Tämä threadi on avattu pienissä kaasuissa joten laatu sen mukaista =). Kaikki kiinnostavat kysymykset tervetulleita ja pyrin vastaamaan parhaan tietämyksen mukaan.

-kp-
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 14.7.2007 23:58

Joo kuten toiseen threadiin jo kirjoittelin, niin samanlaiseen ihastuin toissa-ajokaudella ja meinasin tuoda kotiin. Voisi olla itse asiassa vaikka sama yksilö, koska vm. ja ajokm-määrä täsmäisivät (silloin ajettu jotain 45 tkm) ja kunto oli todellakin loistava, mm. tankki täysin naarmuton kuin uutena. Punainen runko ja satula, muuten valkoista. Se taitaakin olla yleisin väritys, toinen on ilmeisesti musta/punainen kuten Mototallissakin tällä hetkellä myynnissä oleva.

"Suorityskyky" ei tosin kiinnosta kaikkia juurikaan, minulle olisi riittänyt aivan hyvin 100 - 120 kun ei täällä nopeammin ajeta missään tilanteessa. Kiihtyvyyden huomasin varsin riittäväksi jo lyhyellä koeajollakin.

Vaikutti pyörältä, jonka huoltaminenkin todennäköisesti melko yksinkertaista. Sytytystulpatkin kunnolla esillä eivätkä aina jossain mahdollisimman pienessä kolossa kuten omien pyörieni kohdalla... :D
Asian & American cars / bikes only.
oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37

ViestiKirjoittanut oxota » 15.7.2007 9:18

Voisi vaikka ollakkin sama yksilö. Historiasta sen verran että pyörä oli minua ennen huoltomiehellä joka oli myönyt sen liikkeeseen jossa hän oli töissä ja minä ostin liikkeestä. Ja joensuusta ostettu. Aika vähän näitä on niin ei olisi mahdottomuus että olisi sama. Ja huoltaminen on varmasti helppoa tämmöiselle idiootillekkin :D . Hondan sivuilta löytyy ohjekirjat ja huoltotaulut myös näihin vanhempiin malleihin. Kannattaa käydä kattelemassa jos tekniset tiedot kiinnostaa eri pyörä malleista.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 15.7.2007 12:34

Voisipa hyvinkin olla! Tämä toissakesäinen oli nimittäin Polvijärvellä liikkeessä, en muista oliko hinta hieman yli 3000 vai mahdollisesti 2700, sillä välillä. Historia oli sellainen, että edellinen omistaja oli ostanut sen toisesta liikkeestä, ja avain oli kadonnut, eli oli vaihtanut uuden lukon. Pyörä ei kuitenkaan ollut hänellä kuin jotain pari viikkoa (?), kun hän oli antanut sen vaihdossa tähän toiseen liikkeeseen. Toinen takavilkku taisi olla rikki, mutta mukana tuli uusi orggisvilkku.
Asian & American cars / bikes only.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 15.7.2007 13:27

Onnee uuden pyörän ostajalle, tämmöstä sitä tuli itekin harkittua ihan tosissaan kunnes teinkin päätöksen cx:stä.

Ei huono pyörä, mitä tullut noita artikkeleita luettua.
Dank memes melt steel beams.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.7.2007 13:28

ainakin ollut pitkään markkinoilla, luulisi jotain jippoja oppivan siinä ajassa hondan sedät.
oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37

ViestiKirjoittanut oxota » 15.7.2007 18:45

Tästä pyörästähän on luontevaa siirtyä reilun vuoden päästä kortin salliessa melkein tuplasti tehokkaampaan cb 500 malliin.
oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37

ViestiKirjoittanut oxota » 15.7.2007 21:48

Tietäskö kukaan mistä saisi tähän malliin tehareita tai onko edes yleensäkkään tähän tehty omia.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.7.2007 0:09

Tietääkseni löytyy useastakin paikkaa, tai ainakin ollut. Stormilta nyt ainakin voi kysäistä.
Reessor
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
25.7.2007 12:05

ViestiKirjoittanut Reessor » 3.8.2007 17:26

Itekkin luultavasti hommaan kyseisen pyörän, tosin 70-luvulta olevan, taitaakin olla jo alle 25KW vakiona ettei tarvitse rajoitella?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.8.2007 21:45

Reessor kirjoitti:Itekkin luultavasti hommaan kyseisen pyörän, tosin 70-luvulta olevan, taitaakin olla jo alle 25KW vakiona ettei tarvitse rajoitella?


Onhan se juu. nelipyttynen taitaa olla tasan 25kW jos en väärin muista, kaksimukinen tehottomampi.
Dank memes melt steel beams.
oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37

ViestiKirjoittanut oxota » 28.8.2007 12:43

reessor onhan tämäkin toki vakiona tietääkseni 25kw eli ei tarvitse rajoitella. viritys kyllä kiinnostaisi jos löytyisi ihan "valmista" viri osaa tähän malliin. Onkohan 40hevosta täysin mahdoton tavoite? kaasari ja putki hommilla meinasin?
oxota
Liittynyt:
29.3.2004 16:37

ViestiKirjoittanut oxota » 16.1.2008 20:33

nyt tuli vähän inspiraatiota!!

eli huomasin että tästä mallistahan on olemassa 450s melkein identtinen malli lukuun ottamatta kuutioita ja tehoja. eli jos viisaammat pystyisi vähän kertomaan olisikohan miten järkevää yrittää hankkia nelipuolikkaan pyttyjä vaihtamis tarkoituksessa mikäli se on edes mahdollista? viron maalta saa jo koko pyörän tonnilla niin budjetti pitäisi pysyä järjellisissä rajoissa. tarpeen mukaan vielä kaasari pitäisi tietysti hankkia!

http://www.hondacb450s.info/
Purtsi
Paikkakunta:
Raum
Liittynyt:
18.4.2003 16:54

ViestiKirjoittanut Purtsi » 16.1.2008 21:04

oxota kirjoitti:reessor onhan tämäkin toki vakiona tietääkseni 25kw eli ei tarvitse rajoitella. viritys kyllä kiinnostaisi jos löytyisi ihan "valmista" viri osaa tähän malliin. Onkohan 40hevosta täysin mahdoton tavoite? kaasari ja putki hommilla meinasin?
6,5 hv lisäys pelkällä kaasarilla ja putkella on kyllä aika vaikeaa noin pienestä koneesta. Itsekin olen katsellut vanhoja CB-Hondia, hienon näköisiä pelejä varsinkin Cafe Racereiksi muokattuina :). Tuollainen olisi hieno peli kakkospyöränä, jos joskus on varaa pitää useampaa pärrää.
Kun savolainen puhuu, niin vastuu siirtyy kuulijalle!
toni_75
Liittynyt:
19.8.2007 14:59
350 ja 450

ViestiKirjoittanut toni_75 » 23.1.2008 22:52

muutaku toi 100cc ero kuutiotilavuudessa? muuten ovat aika identtisiä keskenään. =o)


p.s imu/pako kanavien suurentamisella saattas ehkä päästä tohon 40hepan tavoitteeseen tai vaihtamalla se 100cc isompi kone tilalle jota voi toki myöski viritellä. =o)


p.s oxotan laittaman linkin alta löyty galleria jossa vilahti kokokatteella varustettu cb450 =o)